Då har det gått en sommar till och hösten väntar.
Har börjat på att köpa på mig diverse saker här under sommaren och toppen börjar på att bli klar.
Idag var toppen inne på flödestestning och väldigt nöjd med resultatet. Dock inget flödesmonster men väldigt brett flödesregister ändå vilket jag gillar. Flödar ca 275cfm vid maxlyft på kammen. Argaste profilerna från Köhler på standard storlek på tryckare borde vi kunna nå effektmålen och vridmomentsmålen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/35/34491/34491-b1d0217e6297df457e9f543a2886a692.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/35/34491/34491-98970b7aa7a7e7e7e8a219a1c1f24400.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/35/34491/34491-a672a2c8b6110ddc22155bca4a169149.jpg]()
Det som är kvar på motorn är borrning, balansering och en adapter från spjällen till insuget. Här sitter vi och funderar kring svängningsdämpare, svänghjul och hur vi skall lösa 9500rpm utan ras. Blir nog att tänka om lite grann och flytta torrsumpsdrivningen till mellanaxeln och titta på svängningsdämparen fram. Eventuellt köpa nytt svänghjul med trigger alternativt om det går att modifiera det jag redan har.
Karossen har jag inte gjort så mycket med här under sommaren mer än att jag håller på och reparerar formarna till skärmarna. De är i uruselt skick men går att reparera med lite kärlek. Bak är snart klara för gjutning och framskärmarna skall jag börja med där efter. Mera spackel...slipa...spackel...slipa och ja lite mera slipa :-)
Många bollar i luften samtidigt men hoppas att nästa säsong skall jag kunna starta bilen och göra några varv.
Kommer börja uppdatera lite mera frekvent nu här under hösten och vintern.