Hydraulslang som bränsle slang? Btr gäng mm

ranne
2 juli 2013 · 69 Inlägg

Undra om man kan använda hydralslang som bränsle slang i bilen?
Med tänkte på att jag har tag på hydralslang och koppel och kan pressa det själv gratis

Vad är det för gäng in i tx btr, filnter eller fuelrailen? Stå att det ä an6 eller an8 men  det ä ju där man skruva fast slangen utan rent inne i dom där hanen skrivas fast?

KHRacing
2 juli 2013 ·

har kört med 200bars pressade slangar i flera år med E85, inga som helst problem, nu efter att bilen stått still i 2år är slangarna lika fina fortfarande, bra o veta kanske

ang gängorna så finns det lika många olika som lika.. ta med delarna te jobbet, är lättast för dig

ranne
2 juli 2013 · 69 Inlägg

okey de lät ju bra de

ja det ä nog lättast det

Saffranskalle Palfinger tekniker
2 juli 2013 · 1 248 Inlägg

Nu vet jag inte vad ni kör med för leverantör på slang men vi kör hydroscands slangar och dom tål bensin diesel och e85 enligt dom själva smile kollade upp det förut när jag undrade samma sak wink

Volvo Xc70 (2001)
ranne
3 juli 2013 · 69 Inlägg

Jag är till 99,9999% säker att ä hydroscand
Okey låter jätte bra de tackar tackar!! smile

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
3 juli 2013 · 2 252 Inlägg

tål o tål, det funkar säkert med hydroscands gammaflex som den heter, har provat själv när en slang gick sönder som akut rep, men enl hydroscand själva säger dom att man ska använda sig av slangen som heter MultiOil (hydroscand slang) och den är klassad för motorbränslen även etanol, jag använder den o använder vanliga kopplingar fast lågtrycks press hylsor

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
ranne
3 juli 2013 · 69 Inlägg

Okey, få kolla vad jag få tag i annars bli de ptfe slang

YeahBitch
3 juli 2013 · 730 Inlägg

Vill du ha en tålig slang så tar du väl en hydralslang, är ju som en kord inuti dom. Men annars duger ju hydroskands "MultiOil" perfekt.

Tillverkar såna här slangar på jobbet och hydralsangarna är ju stela o jävliga så om du har väldigt krokig väg att dra slangen på så borde du ta "MultiOil" ist.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
ranne
3 juli 2013 · 69 Inlägg

anledningen att jag vill ha hydralslang är att jag få tag på det på jobbet gratis med koppel och allt

vet exakt hur jävliga dom kan va, ä grävmaskinist/traktorförare så;P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang