Vilket steg1 chipp volvo 855 T5

nuked84
3 juli 2013 ·

Halloj
tänkte se om det finns lite erfarenhet om chippning hos företag alltså lämna in bilen o få ett bra resultat...
Vad jag har kollat på är hi-tuning o aoutotech o bsr...
aouto o bar lämnar samma hk o nw o kostar typ 3000 medans hi länar lite mindre hk o mycket mindre nw o kostar ca 3700 varför...

Så vad tycker ni vilket företag ska man välja o lita på?

turbodeath
3 juli 2013 · 2 452 Inlägg

du har även klracing som tar 1500 kr tror jag det var för ett sådant chip...beror på hur stora krav du har till siffrorna,är så att alla bilar är inte lika en del bilar lämmnar mer i siffrorna än andra....du kan ställa 2 bilar samma årsmodel men du får inte ut samma siffror ändå när du kanske bänkar dom.

döden kommer tillbaka
nuked84
3 juli 2013 ·

Oki oki ne för vill så att säga lämna in bilen o få det gjort...
Har kl montering?
krav o krav det vet jag att det inte blir samma siffror tyvärr...
Men så nära sanningen som dom skriver i infon vill man ju komma...

turbodeath
3 juli 2013 · 2 452 Inlägg

kl kan löda till dig för en 500 kr en sockel o montera det åt dig ja.

döden kommer tillbaka
nuked84
3 juli 2013 ·

oki oki men då blir det ju ingen test körning av bilen så allt funkar... det är väl lite därför jag vill lämna in bilen o få det gjort...

marcus0510
4 juli 2013 · 243 Inlägg

nuked84 skrev:
Halloj
tänkte se om det finns lite erfarenhet om chippning hos företag alltså lämna in bilen o få ett bra resultat...
Vad jag har kollat på är hi-tuning o aoutotech o bsr...
aouto o bar lämnar samma hk o nw o kostar typ 3000 medans hi länar lite mindre hk o mycket mindre nw o kostar ca 3700 varför...

Så vad tycker ni vilket företag ska man välja o lita på?

Det bästa är nog att välja det som ligger närmst, och är/blir billigast.
Jag tror inte det skiljer någonting i hästar mellan dom olika mjukvarorna. Även om det skiljer 2-3hk är det inget varken du eller bilen kommer märka smile

nuked84
4 juli 2013 ·

jo blir nog att vända sig till linköpings motorsport... dom levererar 304hk 430nw för 3900:-

Christian S
4 juli 2013 · 4 816 Inlägg

nuked84 skrev:
jo blir nog att vända sig till linköpings motorsport... dom levererar 304hk 430nw för 3900:-

Linköpings tattarsport rekomenderar jag inte, dom hade monterat en del grejer samt mappat kompisens impreza när förra ägaren hade den och vi hittade många konstiga lösningar på vissa grejer samt att dom mappade den med ett stort hål efter lmm.

hur har dom mätt för att få den effekter med tanke på att den turbon som sitter original i 850 Turbo/T5 (15G) bottnar vid ca 280Hk?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
nuked84
4 juli 2013 ·

oki oki men alla ställen har väl sina brister ibland... har haft bilen på reparation hos tornby bilteknink som glömde dra åt alla fem bullt på ena däcket...

tråkigt att höra det med bilen... men jag är ju kluven bsr finns ju som alternativ i linköping med...

ingen aning vad dom har o använder för chipp... det är ju det jag bara har tänkt o göra så...

o så som jag hört så vet jag inte ang 850 har hört att dom blir svaga vid 300hk... (kan rasa)


o vill tilläga att jag känner en o som jag åkte med i 855 som hade runt 320 som Linköpings motorsport hade ordnat... o den funkade klockrent...

Senast redigerat av nuked84 (4 juli 2013)

BlackDeevill
5 juli 2013 · 283 Inlägg

Du har ju även AG:s i norrköping, vet inte priser eller så men vad man har hört gör dom bra jobb där wink

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
nuked84
5 juli 2013 ·

dom idioterna...
mejlade dom o förklara vad jag ville o så...

fick svar av ag:s
Vi gör inte sånt
ha en bra helg

så där kan man inte lämna in bilen för sånna saker dom vill ju bara göra typ 10000hk bilar...

Driven08
5 juli 2013 · 152 Inlägg

Chippade min V40 hos BSR vart riktigt nöjd med resultatet smile Till och med farsan som aldrig haft stor entusiasm för "snabba" bilar instämde i den markanta skillnaden. Störst skillnad vart det på 3ans växel vilket innebar ett rätt brett register.  (50-120km/h)

Så jag lägger valet på bsr baserat på mina erfarenheter!

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
nuked84
5 juli 2013 ·

oki har lite mejl kontakt försöker hitta närmsta ställe där dom chippar... då jag håller hus i linköping...

marcus0510
6 juli 2013 · 243 Inlägg

nuked84 skrev:
jo blir nog att vända sig till linköpings motorsport... dom levererar 304hk 430nw för 3900:-

Relativt omöjligt att få ut av chip. Ca 250-270hk om du har tur cool

nuked84
6 juli 2013 ·

oki oki bättre än original iaf...

men dom som lockar lite är ju bsr tack vara effektmätning före o efter...

Mickius
6 juli 2013 · 4 670 Inlägg

nuked84 skrev:
oki oki bättre än original iaf...

men dom som lockar lite är ju bsr tack vara effektmätning före o efter...

Det är väl klart dom vill ju sälja varan. Visst dom kan ha lyckats kräma ur 304hk vid väldigt rätt förhållande o ett pull i bänken men sen är det i en bänk oxå!

Men ta det som är närmast och som du får ett bra bemötande och service hos.

nuked84
6 juli 2013 ·

jo det är ju klart...

jo jobbar på det har ju typ linköpings motorsport här i stan... hi-tuning i hallsberg inte så långt... bsr i västerås inte heller långt...

Mickius
6 juli 2013 · 4 670 Inlägg

nuked84 skrev:
jo det är ju klart...

jo jobbar på det har ju typ linköpings motorsport här i stan... hi-tuning i hallsberg inte så långt... bsr i västerås inte heller långt...

TM racing i katrineholm. Osv allt är väl en smaksak o bemötande. Alla företag har både positiva och negativa kommentarer om sig så bäst är nog att fatta eget tycke.

Men på volvo är väl Autotech, BSR och TM störst?

Senast redigerat av mickius (6 juli 2013)

nuked84
6 juli 2013 ·

oki oki tm visste jag inte om kan jag säga... dom ska jag kolla upp...

Christian S
6 juli 2013 · 4 816 Inlägg

BlackDeevill skrev:
Du har ju även AG:s i norrköping, vet inte priser eller så men vad man har hört gör dom bra jobb där wink

en kompis mappade sin impreza där nu i vecka, blev 419hk på hjulen så han är nöjd smile
har även hört andra som varit där som också varit väldigt nöjda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang