Vilket steg1 chipp volvo 855 T5

nuked84
6 juli 2013 ·

Christian S skrev:

BlackDeevill skrev:
Du har ju även AG:s i norrköping, vet inte priser eller så men vad man har hört gör dom bra jobb där wink

en kompis mappade sin impreza där nu i vecka, blev 419hk på hjulen så han är nöjd smile
har även hört andra som varit där som också varit väldigt nöjda.

som jag svarade högre upp...
dom idioterna...
mejlade dom o förklara vad jag ville o så...

fick svar av ag:s
Vi gör inte sånt
ha en bra helg

så där kan man inte lämna in bilen för sånna saker dom vill ju bara göra typ 10000hk bilar...

Severin
16 juli 2013 · 1 587 Inlägg

Nån som vet vad TM racing tar för chipning bara, dvs, styrdonsoptimering..??

nuked84
16 juli 2013 ·

Severin skrev:
Nån som vet vad TM racing tar för chipning bara, dvs, styrdonsoptimering..??

jag mejlade dom o fick en ofert på ca4200... mejla dom med reg nr på bilen bara...

Severin
16 juli 2013 · 1 587 Inlägg

nuked84 skrev:

Severin skrev:
Nån som vet vad TM racing tar för chipning bara, dvs, styrdonsoptimering..??

jag mejlade dom o fick en ofert på ca4200... mejla dom med reg nr på bilen bara...

Jo jag har pratat med nån som heter thomas där och han sa att dom tar 5300 för det dom tänkte göra på min bil..

Mer exakt fick jag detta som svar:

Hej!

Vi tar in din bil ock kollar igenom den innan vi börjar att trimma den.
När vi har gjort det kopplas externa mätare på din motor så vi kan kolla tex bränsletryck/turbotryck/bränsleblandningsförhållande osv.
Sedan justerar vi till värdena i ditt chip så dom håller dom värdena som vi tycker att den ska ha för “bästa” prestanda och framförallt hållbarhet.
När vi är nöjda med din bil kopplas allt bort och programvaran sparas i min dator och i ditt styrdon.

För att göra detta behöver vi ha din bil 1dag och vi tar 5300:- för detta.

nuked84
16 juli 2013 ·

Severin skrev:

nuked84 skrev:

Severin skrev:
Nån som vet vad TM racing tar för chipning bara, dvs, styrdonsoptimering..??

jag mejlade dom o fick en ofert på ca4200... mejla dom med reg nr på bilen bara...

Jo jag har pratat med nån som heter thomas där och han sa att dom tar 5300 för det dom tänkte göra på min bil..

Mer exakt fick jag detta som svar:

Hej!

Vi tar in din bil ock kollar igenom den innan vi börjar att trimma den.
När vi har gjort det kopplas externa mätare på din motor så vi kan kolla tex bränsletryck/turbotryck/bränsleblandningsförhållande osv.
Sedan justerar vi till värdena i ditt chip så dom håller dom värdena som vi tycker att den ska ha för “bästa” prestanda och framförallt hållbarhet.
När vi är nöjda med din bil kopplas allt bort och programvaran sparas i min dator och i ditt styrdon.

För att göra detta behöver vi ha din bil 1dag och vi tar 5300:- för detta.

oki oki låter ju jävligt dyrt för allt sånt... när alla andra ligger mellan ca3-4000
som tex bsr efektmäter innan o efter...

conlerc
16 juli 2013 · 102 Inlägg

Jag har Autotech, funkar fin fint

Senast redigerat av conlerc (16 juli 2013)

Volvo 855R "Autotech steg 4" (1996)
nuked84
16 juli 2013 ·

conlerc skrev:
Jag har Autotech, funkar fin fint

oki oki låter bra men så jävla långt o åka från linköping bara... så lutar åt hi-tuning eller bsr

MKarlsson Tunnelmaster
14 augusti 2013 · 348 Inlägg

Hallå.
Tycker inte du ska stirra dig blind i vad det kostar och vad du får ut.
Jag hade en programvara från Autotech i min 850R och lämnade in den på TM-Racing för en Service.
Fick då även en bra deal på ny programvara från TM och jag tyckte bilen blev helt annorlunda när jag hämtade den.
Hade mycket mer effekt på låga varv och bilen blev mycket roligare att köra.

Jag skulle utan tvekan betalt lite mer för programvaran och fått det ordentligt gjort.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Severin
14 augusti 2013 · 1 587 Inlägg

MKarlsson skrev:
Hallå.
Tycker inte du ska stirra dig blind i vad det kostar och vad du får ut.
Jag hade en programvara från Autotech i min 850R och lämnade in den på TM-Racing för en Service.
Fick då även en bra deal på ny programvara från TM och jag tyckte bilen blev helt annorlunda när jag hämtade den.
Hade mycket mer effekt på låga varv och bilen blev mycket roligare att köra.

Jag skulle utan tvekan betalt lite mer för programvaran och fått det ordentligt gjort.

Jo jag tänkte väl att man får vad man betalar för, TM racing har blivit mer o mer populära de sista 4-5 åren.
Jag får se hur jag gör, tack för alla tips :p

nuked84
14 augusti 2013 ·

MKarlsson skrev:
Hallå.
Tycker inte du ska stirra dig blind i vad det kostar och vad du får ut.
Jag hade en programvara från Autotech i min 850R och lämnade in den på TM-Racing för en Service.
Fick då även en bra deal på ny programvara från TM och jag tyckte bilen blev helt annorlunda när jag hämtade den.
Hade mycket mer effekt på låga varv och bilen blev mycket roligare att köra.

Jag skulle utan tvekan betalt lite mer för programvaran och fått det ordentligt gjort.

oki oki låter ju bra det... men nu tyvärr har jag fått kolvrings ras på en cylinder så bilen kommer inte att trimmas tyvärr kommer försöka sälja den istället då allt annat är i kanon skick...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang