Hej Allihop!
Jag är lite sugen på att införskaffa i en BMW 320d, -06< , och har lite funderingar kring motorn och ekonomin på dessa. Navi och sån lyx är en fördel men inte ett måste, beror på priset.
Det är kombin, E91, som är av intresse så vet inte om det är annat för dem än sedanen, E90.
Det jag vet är egentligen att den kom 06 med 163 hk, och sedan -08 kom den med 177 hk och något partikelfilter som gjorde att skatten reducerades kraftigt. Hur är det med bränsleförbrukning och så samt serviceintevaller på bilarna?
Jag har 5 mil TILL jobbet och pendlar alltså 10 mil dagligen, plus använder egen bil i jobbet så det pinnar på duktigt.
Finns det några miltal där det kommer stora utgifter på bilen vad gällande slitdelar, servicar etc. Kanske bättre att satsa på en bil som ha gått 15 000 mil istället för en som gått 10 000 eller tvärtom, ni förstår nog vad jag menar.
Att komma ner under 10 000 mil och få motorgaranti är inte frågan inom prisbilden ( ca 120' - 150' )
Tips på vad man skall tänka på ?
Tacksam för svar, har sökt men inte hittat riktigt vilka milstolpar som är kostsamma på modellen.