ovlov123 skrev:
micke7406 skrev:
ovlov123 skrev:
ExtraKim skrev:
Burpa i minst 2sek gärna 3.
Det roliga är väl att jag spelar högre med musik än med ton.. brukar burpa i mellan 5-10 sekunder.. men ligger ändå ca 2db lägre än på musik..
Då kör du helt fel frekvens när du kör ton.
Frippe_L skrev:
ovlov123 skrev:
Det roliga är väl att jag spelar högre med musik än med ton.. brukar burpa i mellan 5-10 sekunder.. men ligger ändå ca 2db lägre än på musik..
Enda jag kan tänka mig ger lägre resultat med ton än musik är:
Lägre inspelningsnivå på de toner du spelar upp jämfört med musik
Du spelar inte samma frekvens med ton som där du spelar högt med musik, tex 45hz peak.
Sen är jag fundersam till hur i hela friden du spelade högre när du stoppade in dämpull i lådan än utan, det har jag inte varit med om förut.
Har kört ton med dB Jams vol13. Först svept av bilen med spår 7 20-40hz och spår 8 40-80hz.
Där efter kört den hz jag spelat högst på, med start två under och sedan två över..
Musiken är tagen från en cdskiva och är dubstep..
Att lådan blev dämpat kanske inte har med ökningen att göra, kan vara en tillfällighet att jag dämpade lådan och fällde baksätet lite, dämpningen gav bara ett mindre "burkigt" ljud.. Lådan är sluten om jag inte tidigare nämnt det..
Men nu går jag i planerna att byta låda, jag tror inte att jag får ut så mycket mer ur denna...
Ok jag antog lådan var portad, det förklarar lite ökningen med dämpull, lådan är säkert för liten då det ju är det som dämpullen mest ändrar i lådan, basen tror lådan är större än den är, att det lät mindre burkigt med dämpull tyder med på att lådan är för liten.
Mest troligt är dock att du fällde baksätet anledningen till din ökning. jag ökade runt 3dB i min passat kombi när jag provmätte min GZ 8" från 137 till 140+ bara genom att fälla baksätet, insynskydd osv var borttaget sen innan men att det skulle göra sån skillnad att fälla baksätet trodde jag inte.
Ditt frekvenstest verkar ju vara bra utfört så jag vet inte vad som gör att du spelar högre med musik än ton, bara att gratulera eller va man ska säga. Testa en portad låda, om du spelar 135dB nu spelar det rätt mkt högre med portad.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1