Vilka vw motorer passar i min golf mk3?

wildboy_87_
12 juli 2013 · 1 062 Inlägg

Tjo

jo det e så här att jag har råkat ut för vevlagers haveri på golfen hmm Så nu måste motorn bytas.

Den som sitter i nu är en ADZ 1.8i. Och leta upp en sådan verkar ju vara lite små jobbigt med tanke på att den sitter i min -97

passar motorerna från dem äldre mk3orna lr måste jag ha en ADZ maskin? helst av allt skulle jag vilja stoppa i en 2.0 med en 8v gti topp tillsammans med mitt singelsprut skulle det funka tror ni? smile

Mvh jocke

Team Björkeryd
fax110
12 juli 2013 · 344 Inlägg

det första du måste tänka på är om det skulle bli problem med besiktning då du inte kan "registrerings besikta" med bytt motor,

vill du inte ha problem med besiktning och bara få ihop bilen så är det bara att "välja" här http://www.bildelsbasen.se/?index=defau … l=1&pc[0]=120101100&query=ADZ

Mestred
14 juli 2013 · 225 Inlägg

det enda du kan göra är att hitta en motor från samma bil eller en motor som ser exakt likadan ut

wildboy_87_
14 juli 2013 · 1 062 Inlägg

jo det är ju det men måste ju veta om dem gamla mk3 maskinerna ser lika ut som min 1.8i och hur 2l blocken ser ut verkar ju inte vara jätte många som skruvar med dessa så mkt  så jag får försöka kolla själv ist tongue

Team Björkeryd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang