Expoze skrev:
Börja du med att få hem bilen och lyssna om DU är nöjd med ljudet eller inte. Vill du lära dig mer om bilstereo så kan jag rekommendera att du läser lite på tex bilstereoforum.se , där kan man få mycket bra tips om hur man får ut det mesta ur sina prylar med bra resultat
Jo fast jag har inte betalat för bilen än. Så behöver inte köpa den, utan kan ångra mig.
Det finns hundra om inte tusentals Volvo A-traktorer men gillade den här för att den har
färdigt inbyggt ljud och lite andra specifikationer.
Gillar inte att syssla med ljud, kopplade i farsans Land Rover nya högtalare och det funkade
bra i början, men sen blev det som om det vore löskontakt. Jag öppnade allt på nytt men
hittade inte något fel så vi förde den till en verkstad där de fixade problemet. Så har lärt mig
att inte syssla med ljud

Jag har dock min storebrors 12" bas låda (Cerwin vega, Dual voice coil, per voice coil 125w RMS,
impedance 4ohms). Och två stycken 8" basar (Jensen USA, 150w peak, 92db, impedance 4ohms).
Men har varken kablar, säkringar eller slutsteg och sånt är dyrt. (Och svårt att installera för mig).
Men skulle de högtalarna duga till något? De är båda på 4ohms. Min bror hade ett slutsteg till båda
men han har sålt dem. Han skulle nog hjälpa mig med att installera dem, men han bor i Finland så
det är lite svårt.