Nu finns klossljusen med vitblinkers till äldre 740!

ErsdaHL
26 juli 2013 · 600 Inlägg

jag själv och sett många andra som letat efter just dessa ljus vparts just börjat sälja igen!
http://www.vparts.se/se/rodvita-bakljus … ellen.html

TBergsten
26 juli 2013 · 996 Inlägg

Tror nog det är en nyhet som de flesta 740 raggare har koll på... smile

Mack Forum- och sitemoderator
26 juli 2013 · 26 149 Inlägg

TBergsten skrev:
Tror nog det är en nyhet som de flesta 740 raggare har koll på... smile

Snällt att informera i alla fall, tycker jag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
TBergsten
26 juli 2013 · 996 Inlägg

Mack skrev:

TBergsten skrev:
Tror nog det är en nyhet som de flesta 740 raggare har koll på... smile

Snällt att informera i alla fall, tycker jag..

Inge tvivel om saken! Dock så tycker jag att det var till att ta i att göra en tråd för det wink

Mack Forum- och sitemoderator
26 juli 2013 · 26 149 Inlägg

TBergsten skrev:

Mack skrev:

TBergsten skrev:
Tror nog det är en nyhet som de flesta 740 raggare har koll på... smile

Snällt att informera i alla fall, tycker jag..

Inge tvivel om saken! Dock så tycker jag att det var till att ta i att göra en tråd för det wink

Mja. Till viss del kan jag hålla med. Men av döma av det jag tycker ha läst i gamla trådar om ämnet, så verkar dessa lyktor har varit väldigt eftertraktade, och under en ganska lång tid - så visst värde tycker jag ändå det var i nyheten, även fast jag själv inte ens har en 740.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Zwudda Refined
26 juli 2013 · 1 770 Inlägg

TBergsten skrev:

Mack skrev:

TBergsten skrev:
Tror nog det är en nyhet som de flesta 740 raggare har koll på... smile

Snällt att informera i alla fall, tycker jag..

Inge tvivel om saken! Dock så tycker jag att det var till att ta i att göra en tråd för det wink

Och ditt inlägg är betydligt mer meningslöst än själva tråden wink

TBergsten
27 juli 2013 · 996 Inlägg

Zwudda skrev:

TBergsten skrev:

Mack skrev:

Snällt att informera i alla fall, tycker jag..

Inge tvivel om saken! Dock så tycker jag att det var till att ta i att göra en tråd för det wink

Och ditt inlägg är betydligt mer meningslöst än själva tråden wink

Mack: Vparts har annonserat rätt bra om det innan tycker jag dock, det är väl dock från person till person vad man tycker och tänker antar jag...


Zwudda: Säg/skriv vad du vill, såna som enbart kastar skit på dom som gett en berömm sedan tidigare bryr jag mig inte om något

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juli 2013 · 10 427 Inlägg

Nice! Det var snack om dessa för flera år sen och Vparts (eller om det hette Radicast då) tog in intressenamälan osv osv men sen blev det inget. Kul iaf, får väl investera i en uppsättning! smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
27 juli 2013 · 5 138 Inlägg

Nästan så man vill köpa och sälja 760 bakljusena:P

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juli 2013 · 10 427 Inlägg

Beställde ett par nu, ska bli intressant att se hur välgjorda de är smile

Aga_Diff Bärs!
27 juli 2013 · 3 456 Inlägg

TBergsten skrev:

Zwudda skrev:

TBergsten skrev:
Inge tvivel om saken! Dock så tycker jag att det var till att ta i att göra en tråd för det wink

Och ditt inlägg är betydligt mer meningslöst än själva tråden wink

Zwudda: Säg/skriv vad du vill, såna som enbart kastar skit på dom som gett en berömm sedan tidigare bryr jag mig inte om något

Tears.

Senast redigerat av Aga_Diff (27 juli 2013)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Djo
27 juli 2013 · 10 157 Inlägg

Hoppas dom är bättre än dom med helvit övre till 240 iallafal för alla 740 åkare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juli 2013 · 10 427 Inlägg

Djo skrev:
Hoppas dom är bättre än dom med helvit övre till 240 iallafal för alla 740 åkare.

Haft problem med bakljusen? smile Eller ser limningar och annat lite crappy ut på nära håll? tongue

Djo
27 juli 2013 · 10 157 Inlägg

steifan skrev:

Djo skrev:
Hoppas dom är bättre än dom med helvit övre till 240 iallafal för alla 740 åkare.

Haft problem med bakljusen? smile Eller ser limningar och annat lite crappy ut på nära håll? tongue

Ena blocket höll på att ramla av vid förra tvätten. Tryckte ditt det så satt det efter det torkat ena blocket sprack efter en lätt knakning. Då lamphålarna som följer med är ur dåliga och glappar och är helt enkelt skit så ville försöka få liv i den lampan. Det läker in vatten i dom råkade se några sådana här frön genom vita glaset med.

Ser dock bra ut men känns ibland som dom är gjorda för inomhusbruk. Kanske man måste dela på dom och lima ditt alla igen med riktigt lim så det blir tätt. Känns ju dock sådär med ett par baklysen för nästan 2papp paret.

Försökte ringa vparts efter glaset sprack men lyckades inte få tag i dom så jag kunde dela med mig av detta tyvärr.

Dock är dom jävligt snygga och ser riktigt trevliga ut men tyvärr dåligt ihopsatta och lamphållarna nej ska åka till skroten och försöka få tag i Volvo original lamphållare där. Kan ju inte åka i gupp utan att dom slocknar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juli 2013 · 10 427 Inlägg

Djo skrev:

steifan skrev:

Djo skrev:
Hoppas dom är bättre än dom med helvit övre till 240 iallafal för alla 740 åkare.

Haft problem med bakljusen? smile Eller ser limningar och annat lite crappy ut på nära håll? tongue

Ena blocket höll på att ramla av vid förra tvätten. Tryckte ditt det så satt det efter det torkat ena blocket sprack efter en lätt knakning. Då lamphålarna som följer med är ur dåliga och glappar och är helt enkelt skit så ville försöka få liv i den lampan. Det läker in vatten i dom råkade se några sådana här frön genom vita glaset med.

Ser dock bra ut men känns ibland som dom är gjorda för inomhusbruk. Kanske man måste dela på dom och lima ditt alla igen med riktigt lim så det blir tätt. Känns ju dock sådär med ett par baklysen för nästan 2papp paret.

Försökte ringa vparts efter glaset sprack men lyckades inte få tag i dom så jag kunde dela med mig av detta tyvärr.

Dock är dom jävligt snygga och ser riktigt trevliga ut men tyvärr dåligt ihopsatta och lamphållarna nej ska åka till skroten och försöka få tag i Volvo original lamphållare där. Kan ju inte åka i gupp utan att dom slocknar.

Se där se där!

Tycker man märker sånt där rätt ofta på eftermarknadsgrejer. Tex vita framblinkers till 740 som man köper på Biltema, Hova, osv osv (samma fabrikat, DJAUTO eller vad det nu är) ser också riktigt skumma ut i limningar OM man jämför med original-lampor (Bosch). Men det är ju bara på nära håll. tongue

Har du kört med dom baklysena länge?


* Som lite off topic kan jag rekommendera fabrikatet Depo (Taiwan) som eftermarknadsgrejer, ser riktigt bra ut
på utsidan men lite halvkasst på insidan osv osv men helt OK för priset. Dock är väl fabrikatet inte aktuellt för gamla Volvos.

Bamzefan Bondmeckare
27 juli 2013 · 246 Inlägg

Riktigt kul att dessa finns till försäljning igen, det snyggaste man kan ha på en 700-serie enligt mig. Något som inte är lika roligt är ju situationen för dem som har bakljus med byggsatsen från F.D Radicast på sina bilar. De troligtvis har gett en rätt bra summa pengar för dem i hopp att vara få vara lite udda och nu finns de till försäljning igen. Skulle inte förvåna mig om man snart kan köpa nytillverkade sista generationens 760 bakljus igen.

Senast redigerat av Bamzefan (27 juli 2013)

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Opel Rekord E 2,0S Berlina "2200mil Orenoverad" (1979)
Volvo 940 GL "Skorven" (1994)
volvoqq Lastbilsmekaniker
28 juli 2013 · 5 138 Inlägg

Bamzefan skrev:
Riktigt kul att dessa finns till försäljning igen, det snyggaste man kan ha på en 700-serie enligt mig. Något som inte är lika roligt är ju situationen för dem som har bakljus med byggsatsen från F.D Radicast på sina bilar. De troligtvis har gett en rätt bra summa pengar för dem i hopp att vara få vara lite udda och nu finns de till försäljning igen. Skulle inte förvåna mig om man snart kan köpa nytillverkade sista generationens 760 bakljus igen.

Hade varit en dröm att dom gjorde 760 långa med vita blinkers:)

Brådhis * Voff voff *
28 juli 2013 · 10 279 Inlägg

Djo skrev:

steifan skrev:

Djo skrev:
Hoppas dom är bättre än dom med helvit övre till 240 iallafal för alla 740 åkare.

Haft problem med bakljusen? smile Eller ser limningar och annat lite crappy ut på nära håll? tongue

Ena blocket höll på att ramla av vid förra tvätten. Tryckte ditt det så satt det efter det torkat ena blocket sprack efter en lätt knakning. Då lamphålarna som följer med är ur dåliga och glappar och är helt enkelt skit så ville försöka få liv i den lampan. Det läker in vatten i dom råkade se några sådana här frön genom vita glaset med.

Ser dock bra ut men känns ibland som dom är gjorda för inomhusbruk. Kanske man måste dela på dom och lima ditt alla igen med riktigt lim så det blir tätt. Känns ju dock sådär med ett par baklysen för nästan 2papp paret.

Försökte ringa vparts efter glaset sprack men lyckades inte få tag i dom så jag kunde dela med mig av detta tyvärr.

Dock är dom jävligt snygga och ser riktigt trevliga ut men tyvärr dåligt ihopsatta och lamphållarna nej ska åka till skroten och försöka få tag i Volvo original lamphållare där. Kan ju inte åka i gupp utan att dom slocknar.

Har dom bytt tillverkningsmetod? Jag köpte så´na där bakljus till en 240 jag hade för några år sedan och då var kvalitén utmärkt.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Fr0zenFr0g
28 juli 2013 · 38 Inlägg

Passar på 760? Eller bör man skaffa andra till den?

Djo
28 juli 2013 · 10 157 Inlägg

Brådhis skrev:

Djo skrev:

steifan skrev:

Haft problem med bakljusen? smile Eller ser limningar och annat lite crappy ut på nära håll? tongue

Ena blocket höll på att ramla av vid förra tvätten. Tryckte ditt det så satt det efter det torkat ena blocket sprack efter en lätt knakning. Då lamphålarna som följer med är ur dåliga och glappar och är helt enkelt skit så ville försöka få liv i den lampan. Det läker in vatten i dom råkade se några sådana här frön genom vita glaset med.

Ser dock bra ut men känns ibland som dom är gjorda för inomhusbruk. Kanske man måste dela på dom och lima ditt alla igen med riktigt lim så det blir tätt. Känns ju dock sådär med ett par baklysen för nästan 2papp paret.

Försökte ringa vparts efter glaset sprack men lyckades inte få tag i dom så jag kunde dela med mig av detta tyvärr.

Dock är dom jävligt snygga och ser riktigt trevliga ut men tyvärr dåligt ihopsatta och lamphållarna nej ska åka till skroten och försöka få tag i Volvo original lamphållare där. Kan ju inte åka i gupp utan att dom slocknar.

Har dom bytt tillverkningsmetod? Jag köpte så´na där bakljus till en 240 jag hade för några år sedan och då var kvalitén utmärkt.

//Brådhis

Jag har med helvit övre köpte dom förra året gått 1250 mil cirkus. Kvaliten när man kollar på dom nya är ju utmärkt men efter en tids användning börjar bristerna märkas med dålig hopsättning lamphållare som inte ens skulle duga till en bordslampa  och såvidare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang