3467
Sök

Honda civic 94, Motorswapp från D15B7 till D15Z3 Vtec

437 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Går i tankarna att sätta i en Vtec motor i min Honda Civic, är inte så inne på vilken motor som är bra eller ej, men hittade denna D15Z3 motor för ett rimligt pris, då jag undrar är om hur denna motor är, om den är bättre än den jag har eller ej.

Meningen är att jag ska uppgradera denna motor senare men först vill jag veta om det är något att satsa på.

Den har ju trotsallt Vtec wink

Tacksam för svar! smile

mvh

575 Inlägg
29 juli 2013
Försök o hitta en d16z6 (125hk vtec) istället så blir d lite mer värt jobbet smile Tror d sitter en sån i en del sol på självplocken på bildelslagret i lidköping som nog inte e så dyr smile

MSCR

437 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Ah okej, visste inte vad D15Z3 låg på hehe :p är det bara bolt-on när man swappar från D15B7 till B16A2? eller vad behöver jag tänka på? kablar osv.

437 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Okej tack för all hjälp, hoppas detta kommer lösa sig smile ingen mästare när det kommer till Elektronik wink

437 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Så sant smile vet du hur mycket hks dessa motorer ligger på orginal?

Bullet--- skrev:
Fogelgren skrev:
Okej tack för all hjälp, hoppas detta kommer lösa sig smile ingen mästare när det kommer till Elektronik wink

google är din vän, du är inte den första och inte den sista som gjort ett sånt swap. massvis med info på nätet smile

Sök