5554
Sök

Erfarenhet av bärbart hjälpstartbatteri man laddar i 230V uttag?

57 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
Är nyfiken på såna där hjälpstartbatteri som finns billigt på bl.a. JULA.
Just denna: http://jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6. … _id=SE-608

Bakgrund:
Har kallstartproblem med min Merca när det är minusgrader. Batteriet är gammalt och hade jag pengar hade jag direkt köpt ett nytt. När det är plusgrader har jag inga problem.

Men just vid minusgrader klickar det bara och startmotorn går inte runt. Sätter jag i motorvärmare eller laddar batteriet startar bilen hur lätt som helst.

Min fråga:
Har någon erfarenhet av såna här starthälps batterier? Det låter ju riktigt bra att man kan ladda upp den och sen ha i bilen på vintern (givetvis inlindad i filtar för att den ska hålla värmen)

Evolution
1 627 Inlägg
2 november 2006
funkar bra hade sån på mitt förra jobb startade många bilar med dom

Fäll ner pungen och landa

57 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
tack för ditt snabba svar! 2 minuter, kanon smile

Kommer ihåg nu att jag fick soppatorsk alldeles vid macken i vintras, och en kille från bilverkstan hade en sån där.. åker tametusan och köper en sån där i morgon smile

6 Inlägg
2 november 2006
Lånade en sådan av grannen efter en kväll då jag kopplat billjud o dragit ut batteriet, startade på en gång.

Miklen
3 november 2006
Har just d aggregatet själv..har köpt nytt batteri nu men d har startat min bil å några andra många gånger smile

57 Inlägg
3 november 2006
Trådstartare
Kul att höra att det funkar så bra smile jag och tjejen åker till JULA i morgon

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
3 november 2006
Hallå!

hade jag varit i dina kläder så hade jag gett fan i att köpa en sån, iaf fall för det priset. Jobbar nämligen i bemmanings branschen och har varit mycket inom Rusta, dom säljer också såna (kan ge mej fan på att det är samma tillverkare) och Rustas "starthjälp" funkar väl sådär. Vi har fått väääldigt många reklamationer på just den produkten, men iåf så kan du ju alltid byta den....Men jag rekommenderar ändå att du avvaktar en eller två månader innan du kränger hem den, för Rusta lär banta priset på den med iaf 100 spänn....kanske Jula också...de e ju trots allt nästan bara skit båda säljer.... Å varför inte köpa ett hyfsat batteri på biltema istället?

//Johan

En gång Volvo, Alltid Volvo

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 november 2006
Woogensea skrev:
Hallå!

hade jag varit i dina kläder så hade jag gett fan i att köpa en sån, iaf fall för det priset. Jobbar nämligen i bemmanings branschen och har varit mycket inom Rusta, dom säljer också såna (kan ge mej fan på att det är samma tillverkare) och Rustas "starthjälp" funkar väl sådär. Vi har fått väääldigt många reklamationer på just den produkten, men iåf så kan du ju alltid byta den....Men jag rekommenderar ändå att du avvaktar en eller två månader innan du kränger hem den, för Rusta lär banta priset på den med iaf 100 spänn....kanske Jula också...de e ju trots allt nästan bara skit båda säljer.... Å varför inte köpa ett hyfsat batteri på biltema istället?

//Johan

Ja jag funderade på det med, varför inte köpa ett nytt batteri istället för att behöva starthjälp?

57 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
Den är nedsatt med 100kr på JULA till 249kr..

Har inte pengar till nytt batteri. Arbetslös och söker jobb för fullt.. har ingen A/Alfa-kassa.. Möjligen åka på skroten och köpa ett men där vet man inte vad man får. Har Biltema närmast 20-24 mil och det är Uppsala och Västerås. Blir dyrt batteri det big_smile

Testar köpa den där på JULA. Kan säkert laga den själv då jag kan lite elektronik

Sök