2356
Sök

Jösses så ni stavar (inte alla) ungdomar!

Maizer
3 november 2006
Trådstartare
chris_allmighty, en bagge! haha big_smile haha big_smile Det var sandlåde-nivå, tack för mig smile

533 Inlägg
3 november 2006
ryttersson skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skol..................osv..

Haha läs inte på foumet då din stofil

Hoppas du är ironisk? hmm

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

FreddeK
3 november 2006
Trådstartare
ryttersson skrev:
Freddeponken skrev:
Hej!

Jag blir mörkrädd när jag läser i forumen. Finns inte många som kan skriva en helt vanlig enkel mening! Vad har hänt i skolan dom senaste åren?

Visst tror jag att internet har en del påverkan på språket tex lunar etc...

Och kom inte här och säg nu att många har dyslexi och är ordblinda osv...visst det finns men alla kan ju inte vara det eller?

Visst är garaget.org en av världens bästa sidor men sluta runka till det i skolan och lyssna på läraren istället på lektionerna!

Visst kan jag också skriva fel men när jag inte får ihop texten någon skrivit till mig så blir det svårt!

Nä nu skja ja gå ock såva så jag årkar jåbba imårgån! gånatt på er ala där ute i cijber ryjmden!!!!

Haha läs inte på foumet då din stofil

Jag läser vart fasiken jag vill!

FreddeK
3 november 2006
Trådstartare
psittacus skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Man kan inte inte skriva "och" med stor bokstav. Lär dig gramatiken själv innan du klagar på andra.

Mvh.

Det är ju inte de små och enkla eller de stora och svåra  misstagen som var den stora frågan här utan att skriva meningar som är läsbara.
Det är ingen som kräver doktorsavhandlingar eller så men vafan....!

Som någon sa i forumet någonstans; Varför blir det alltid sandlådenivå så fort någon har en åsikt om något?

Japp håller med dig till fullo!

Alltid massa folk som måste visa hur duktiga dom är osv...
Senast redigerat av Freddeponken (3 november 2006)

C20LET
1 041 Inlägg
3 november 2006
antar bara en sak att när man skriver med förkortningar o sånt så e man lite stressad, själv använder jag det iaf vissa ord behöver man inte skriva helt korekt om man jobbar o smyger sig in på en dator för att kolla sina inlägg så skriver man tillbax med an massa förkortningar för o va trevlig tillbax, så allt handlar om tid o ork tycker jag

Vi tycker olika vet jag, that's it

401 Inlägg
3 november 2006
mja tid och tid tongue tror inte man sparar så värst mycket tid på att skriva med slang eller forkortningar, handlar väl mer och bekvämlighet skulle jag tippa på iaf smile

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

183 Inlägg
3 november 2006
Fuckface skrev:
Det är av hänsyn som man bör kolla upp stavningen i sina inlägg, samt av lite självrespekt. Det är nästan pinsamt att skicka iväg ett svar där man knappt förstår vad det står själv.

Helt rätt.

Jag personligen tycker det blir alldeles för grötigt och besvärligt att läsa inlägg i trådar då folk skriver tex. med enbart små bokstäver eller då dom förkortar tex. "det" med "d" bara eller vad det nu ska betyda, och dom som struntar totalt i punkter och kommatecken.. roll
Men men, man är ju inte perfekt själv men man kan väll i alla fall läsa igenom det man skriver och fråga sej själv om det verkar vettigt det som står innan man skapar någon tråd eller skriver något inlägg.
Det finns ju något som heter "Förhandsgranska"  .. wink

Tack för mej.

524 Inlägg
3 november 2006
Jag tar fan inte en text full med stavfel seriöst. Är det massa stavfel utgår man ifrån att det är någon liten högstadieelev eller dylikt som skrivit texten och orka lägga ner energi på det då...

533 Inlägg
3 november 2006
Calibra_92 skrev:
antar bara en sak att när man skriver med förkortningar o sånt så e man lite stressad, själv använder jag det iaf vissa ord behöver man inte skriva helt korekt om man jobbar o smyger sig in på en dator för att kolla sina inlägg så skriver man tillbax med an massa förkortningar för o va trevlig tillbax, så allt handlar om tid o ork tycker jag

Kunde på samma tid sett ut så här:

Antar bara en sak, att när man skriver med förkortningar o sånt så e man lite stressad.  Själv använder jag det iaf.
Vissa ord behöver man inte skriva helt korekt. Om man jobbar o smyger sig in på en dator för att kolla sina inlägg så skriver man tillbax med an massa förkortningar för o va trevlig tillbax. Så allt handlar om tid o ork tycker jag.

Några punkter, radbryt, etc gör så att man på första försöket faktiskt skulle förstå vad Calibra menar. 
Tänk vad mycket pajkastning skulle undvikas här på garaget om alla snabbt och enkelt förstod varandra!
Då skulle vi får tid till våra bilar, ljudanläggningar eller vad man nu är intresserad av.

I all välmening..

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

555 Inlägg
3 november 2006
Chris_Allmighty skrev:
lanred skrev:
Hyffsad är inte korrekt stavat.

HYFSAD © Svenska Akademien, uppdaterad:2006-08-28
--------------------------------------------------------------------------------

ORDKLASS: p. adj.;

BÖJNING: n. o. adv. -at.

ETYMOLOGI: [p. pf. till HYFSA]

– jfr O-HYFSAD.

Bra att du kom med det så freddeponken kan lära sig lite. Han verkar inte ha varit med på lektionerna så värst bra, eller så runkar han på lektionerna som han själv säger att andra gör.
Senast redigerat av lanred (3 november 2006)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
3 november 2006
Fuckface skrev:
Man tackar, man tackar! Själv tycker jag inte att jag är så illa pinkad när det kommer till stavningen... Men efter som det gäller samtliga ungdomar på forumet så får jag väl ta åt mig! Även om fallet är sådant att jag sällan eller aldrig stavar fel...

Nu åkte du på en särskrivning här smile "efter som" Nä, jag ska inte va sån nu! hehe

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

FreddeK
3 november 2006
Trådstartare
lanred skrev:
Chris_Allmighty skrev:
lanred skrev:
Hyffsad är inte korrekt stavat.

--------------------------------------------------------------------------------

– jfr O-HYFSAD.

Bra att du kom med det så freddeponken kan lära sig lite. Han verkar inte ha varit med på lektionerna så värst bra, eller så runkar han på lektionerna som han själv säger att andra gör.

ja men oj vad farligt att ha något enstaka stavfel i en hel text! Det är ju fasiken inte det jag menar!! Kan också skriva fel och det står jag för. Men när man inte förstår ett dyft av vad någon skriver blir man irriterad och tar det inte seriöst!

Sen behöver man inte ta fram ordboken för att leka viktig, det är fan sandlådenivå om något!

12 086 Inlägg
3 november 2006
Jag använder MSN stavning.. typ lr, ist, mkt, sj.. mm mm
Försöker skriva stor bokstav så gott jag kan, serså fult ut annars men trodde alla kunde de där förkortningarna smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 november 2006
Är det någon som ska ta åt sig av denna tråd så är det nog trådskaparen själv!? Han är den gnälligaste och tar inte åt sig ett dugg när folk vill rätta honom.
Tack för mig!
Senast redigerat av Mäki (3 november 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

FreddeK
3 november 2006
Trådstartare
Mäki skrev:
Är det någon som ska ta åt sig av denna tråd så är det nog trådskaparen själv!? Han är den gnälligaste och tar inte åt sig ett dugg när folk vill rätta honom.
Tack för mig!

Hehe tar faktiskt inte åt mig så mycket men när folk inte läser min topic utan kommer med egna påståenden osv vill jag ju berätta vad jag menar!

Men det folk vill rätta mig med är kanske ett enstaka stavfel och det tar jag...är inte perfekt! Men det är inte mitt buskap av denna tråden! Utan det handlar om att förstå varandra och då är ett liten skitstavfel inte det primära!

Puss å kram mäki...gos å bus! haha

115 Inlägg
3 november 2006
Freddeponken skrev:
lanred skrev:
Chris_Allmighty skrev:

– jfr O-HYFSAD.

ja men oj vad farligt att ha något enstaka stavfel i en hel text! Det är ju fasiken inte det jag menar!! Kan också skriva fel och det står jag för. Men när man inte förstår ett dyft av vad någon skriver blir man irriterad och tar det inte seriöst!

Sen behöver man inte ta fram ordboken för att leka viktig, det är fan sandlådenivå om något!

Ähh.. Bara för man snackar stavning så stoppar folk upp humorn i röven eller?
Nu får ni fan ta & ge er.

I grund & botten; man kan väl försöka iallafall

390 Inlägg
3 november 2006
Mäki skrev:
Tack för mig!

Håller med dig.

Egentligen vill ja inte ge mig in i en sånhär tråd för då får ja väl 25 rättelser på hur jag borde skriva istället.
Men men, jag tycker man borde göra sitt bästa med hur man skriver för sin egen och andras skull men har inget emot förkortningar, talskrift osv. Sen om man nu gjort sitt bästa men det ändå blir fel så är de väl inte så ansträngande att fråga vad de menar om man nu vill engagera sig. Fattar ja inte vad nån skriver men är nyfiken på vad de menar så frågar jag och hoppas de kan förklara.
Sen att man inte vet hur vissa ord stavas och att man kanske kastar om bokstäver i farten gör ju oftast inte så att man inte förstår helheten.

Vill ni verkligen att de som har svårt att stava ska dra sig för att skriva här för att de finns massa gnällspikar som anser sig vara bättre för att de kan skriva korrekt?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 november 2006
airam skrev:
Mäki skrev:
Tack för mig!

Håller med dig.

Egentligen vill ja inte ge mig in i en sånhär tråd för då får ja väl 25 rättelser på hur jag borde skriva istället.
Men men, jag tycker man borde göra sitt bästa med hur man skriver för sin egen och andras skull men har inget emot förkortningar, talskrift osv. Sen om man nu gjort sitt bästa men det ändå blir fel så är de väl inte så ansträngande att fråga vad de menar om man nu vill engagera sig. Fattar ja inte vad nån skriver men är nyfiken på vad de menar så frågar jag och hoppas de kan förklara.
Sen att man inte vet hur vissa ord stavas och att man kanske kastar om bokstäver i farten gör ju oftast inte så att man inte förstår helheten.

Vill ni verkligen att de som har svårt att stava ska dra sig för att skriva här för att de finns massa gnällspikar som anser sig vara bättre för att de kan skriva korrekt?

Håller med! Man gör så gott man kan och läser en gång när man har skrivit, då kan det inte bli annat än förståeligt smile
Senast redigerat av Mäki (3 november 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
3 november 2006
airam skrev:
Mäki skrev:
Tack för mig!

Håller med dig.

Hade du skrivit "jag" i stället för "ja", skulle det du skrev, varit nästintill helt perfekt. wink

Allvarligt talat, din grammatik och din stavning är bättre än hos de flesta här på forumet. Helt klart! Så jag förstår inte varför du, över huvudtaget, skrev den första meningen i ditt inlägg ovan.

Ett bättre självförtroende är vad du skulle behöva, Airam.

...tror jag, är dock inte helt 100...

178 Inlägg
3 november 2006
är egentligen bara i sällsynta fall jag blir less på hur folk skriver, och det är bla när det är helt jävla ihopgrötat och inga punkter. ...men sällan jag tänker så mycket på det i just forum och dylikt. värre däremot i många blocketannonser, läser de inte igenom sin annons innan de skickar iväg den? helt otroligt ibland, kostar ju satan att annonsera, då vill man väl inte skrämma bort ev köpare bara pga texten?

och särskrivningar kan jag störa mig på wink ..inte om det bara är en, men när det är flera stycken så kan jag gå upp i rök wink
Senast redigerat av William (3 november 2006)

Sök