Går det att vara ensam i Norrland...?

Brådhis * Voff voff *
2 augusti 2013 · 10 278 Inlägg

Kanske en lite märklig rubrik, men jag ska försöka förklara...

Jag och frun pratar lite lätt om att prova på att "åka husvagn" nå´n semester. Men målet är inte Franska Rivieran utan snarare tvärtom. Vi när en dröm om att svänga in i urskogen och komma fram till en fjällsjö och parkera oss och husvagnen där. Kanske kasta i kanoten, grilla och bara njuta av stillheten... Med andra ord så jävla långt från Böda Camping man kan komma på samtliga vis!

Men går det fortfarande eller är det bebyggt/fullt med andra husvagnar på alla dessa ställen?

För är det inte möjligt är inte heller husvagn intressant alls...

Så vad säger ni som antingen bor i Norrland och/eller som drar husvagn? Finns dessa ställen eller letar jag förgäves?

Och bli inte arga, jag slickar inte mittlinje eller ligger 10 km/h under gränsen, det kan jag lova... wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Tomten Tomten
2 augusti 2013 · 1 065 Inlägg

det finns massa sjöar eller skogar där du kan vara ensam.
Har inge tips men finns massa ställen där du kan göra det du vill göra helt ensam

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Slash Saabifierad
2 augusti 2013 · 2 026 Inlägg

Det går givetvis utmärkt, Norrland är som många andra landskap i Sverige drabbad av urbaniseringen så det är nog lättare idag att vara ensam i skogs- och ödeområden än vad det var för kanske 20-30 år sedan.

Senast redigerat av Slash (2 augusti 2013)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Freddye
4 augusti 2013 · 391 Inlägg

Vart i norrland menar du? Jag bor nån mil norr om gävle, som räknas som norrland smile Här finns det mycket småsjöar som är obefolkat.

xXSammy
5 augusti 2013 · 6 569 Inlägg

Norrland är under norrbotten så här uppe är det inte.. wink

Det går väl att vara ensam någonstans här, och är du inte det så är det garanterat en norsk som kommit dit! tongue

De/Dem
granadadr
5 augusti 2013 · 7 288 Inlägg

finns miljoner små sjöar där man kan bara njuta med en husvagn,, i stillhet,, ett hett tips,, ha eget elverk wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang