Kimpan: Jo jag har ju blivit bättre kompis med grabbarna på Slangservice.. De är ju toppengrabbar, brukar bli så när man handlar lite.. Jo det kommer nog hända en hel del i vinter.. Ska ringa och spika garage ikväll eller imorrn.
Nu ikväll så skulle den berömda packningen mellan grenrör/turbo bytas men av lite brist på motivation så gick jag en genväg, jag håller på och efterdrar bultarna igen och sedan så tätar jag det stället som packningen är lite sliten med lite monteringspasta. Det ska bara hålla tätt den lilla stund som bilen kommer rulla innan garagesäsongen börjar. Som grädde på moset så drog jag av ena bulten när jag skulle lossa den. Som tur var så är det den bulten som sitter närmast torpeden mot styrväxeln. Har man inte jobb så skaffar man sej..
Så under vinter kommer troligtvis toppen att portas, så då åker turbon av och packningen byts ut då.
Hade planerat att åka ner till Gelleråsen på söndag för att åka lite bana, men med tanke på hur vädret är nu så stannar jag hemma. Måste få ordning på Rekorden så jag kan lämna in den på verkstad och få den efter mötet mellan en Caddy och min Rekord.. Tog bara 3 månader innan jag fick besked..
Innan jag åker hem idag så kommer den nedre kylarslangen att bytas med. Tyvärr så syns ju inte mycket av den men det blir ju snyggast med silikon..
Idag så lyckades jag få med med "MicrO" och hans tjej för att få lite bilder på sparbössan innan vintervilan..
Just nu så är bilderna hos MicrO, hoppas på att få dem imorrn. Så fort jag fått bilderna så dyker de upp här..
Inte nog med lite finåka så märkte jag att jag måste justera cambervinkeln på bakhjulen.. Bytte till nya bakdäck i våras men nu så är de för slitna på insidan.. Misstänker att några värmningar har gjort sitt också..
bilderna vart okej.. den med röken vart grymma... kom förbi imorgon vid lgh så får du en skiva med bilderna.. morsan ska hjälpa till lgh så du slipper...
LocKtar: Tackar!! Det tog inte så himla lång tid att byta ut slangorna men det var ganska kul att få se skillnaden.. Bara att gå ut och börja.. Låter kul med att byta vattenpump.. Passade på att byta min när jag renoverade min motor. Gick fort när motorn var lös, misstänker att det tar lite längre tid för dej.
Heh, mjo, men som sagt, har ju all tid i världen tänkte ja säga, men rätt så gott om tid att byta pump nu:) Ställt av din än? eller blir det efter månadsskiftet?
Tackar killar.. Alltid kul med lite trevliga kommentarer.. Får se hur mycket som kommer att hända på Nissan fronten nu de närmaste dagarna.. Måste väcka liv i Asconan ganska fort nu. Räknar med att ställa av Nissan vid månadsskiftet..
Darkwizard: Tackar.. Jo längre kan hon men inte med 18"arna.. De börjar bli lite slitna nu.. Testade lite med original fälgarna på och det går att rita längre, om man vill..
Hoppas på det jag med.. Men så fort vi väl har kommit igång så brukar det gå undan, gäller bara att börja.
Det har inte hänt något nytt på 200a fronten, sitter och jagar lite delar inför vinterns skruvande. Har ev. fått tag på Evo spridare, hänger på om priset blir rätt.. Så fort Asconan rullar och 200an är inlåst så dröjer det inte länge innan alla roliga delar börjar hitta hem..