Qwaffe: Tyvärr så kommer en balk precis bakom strålkastarna. Hade huset varit lite lägre så hade det nog gått lite bättre..
sik: Jo det blir nästan lite långt det.. När jag var ner till PB-Z och hälsade på så stod den svarta 200an kvar, den hade grabbarna byggt egna hus till. Där hade de använt Hella ljus, de hade grymt mycket plats kvar..
terazzi: Det värmer.. Jo de första ljusen ser bäst ut, men ljusbilden är sämst på dem.. Speglarna kommer dröja ett tag.. Har infört (nästintill) totalt inköpsstopp på 200an.. Blir en Asienresa i april, blir billigare att handla grejerna där..
MicrO: Gubben har skvallrat.. Kanske läge för ett motorbyte i garaget? SR20DE motorn måste ju gå att få fart på..
Qwaffe: Jo det är lite drastiskt.. Speciellt när grodögonen skruvas fast i den balken. Som det ser ut nu så blir det svårt att få till en laglig lösning. Väntar fortfarande på svar ifrån Super-Made..
sir_daniel: Det är faktiskt den första bilen som jag har lite rädsla för att sätta kapen i.. Men eftersom grodögonen har sina övre fästen i den balken så tar det lite extra tid innan jag vågar sätta kapen i balken..
NIzmO: Jo den bilen är ju riktigt udda.. Fränt bygge måste jag säga, han laddar ju nästan 4bar med den motorn..
I övrigt så ska jag iväg till en av gubbens polare och kolla på en massa Opeldelar snart. Det har är en tendens till vitt på marken nu och Opeln står på pallbockar.. Dags att se till så den rullar nu..
MicrO: Nu har jag det mesta jag behöver för att få fart på motorn, nu fattas bara kylarslangar och insugsslangen.. Blir lite kvällsskruvande nu ute i kylan..
sir_daniel: Jag har redan silikonslangar till 200an, samma märke som du säljer.. Nu är det Asconan som det ska skrämmas fart på.. Kusin verkar inte ha hittat på rätt tråd bara.. *smisk på stjärten*
Ibland finns helt enkelt inte utrymme för förstärkning. Men när allt är monterat som frontplåt. framskärmar etc så är allt stadigt.. Men vid en krock?? Vad händer
Sik: Jo kapande av balk är inget som står högst upp på "att göra" listan.. För stunden så ligger strålkastarletandet lite på is. Asconan har högsta prio nu.
sir_daniel: Självklart, tar man bort något så bör man ju förstärka där man tar bort.
Som sagt, ljusletandet ligger lite lågt för stunden. Just nu är jag kvar på jobbet och målar lite Opeldelar. Målsättningen är att motorn ska vara igång under mellandagarna. När väl bilen är igång så blir det lättare att fixa allt annat runtomkring..
Nästa besök till garaget kommer bli under självaste julafton. Tar med mej kameran (med fräscha batterier).. Får se vad jag hittar på då, visar sej hur länge man får vara ute i garaget också..
Senast redigerat av Streckkoden (18 december 2007)