1562
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
13 december 2007
Ja det byggde lite väl mycket utåt faktiskt. Men kan man sätta dom längre in, eller blir det fel (mindre rätt) då?

Ableton Live

1 072 Inlägg
13 december 2007
Ja kollade måtten och de bygger för mycket iditt fall.. ø75 och 150mm långa. Surt surt.. I förhållande till dig har jag massa plats smile

2 655 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Qwaffe: Tyvärr så kommer en balk precis bakom strålkastarna. Hade huset varit lite lägre så hade det nog gått lite bättre..

sik: Jo det blir nästan lite långt det.. När jag var ner till PB-Z och hälsade på så stod den svarta 200an kvar, den hade grabbarna byggt egna hus till. Där hade de använt Hella ljus, de hade grymt mycket plats kvar..

Har inte gett upp än.. Jakten fortsätter.. smile

terazzi
13 december 2007
loggade in bara för o kommentera wink
ser ju asbra ut,tycker dem första ljusen ser bäst ut.. när fåru speglarna då? wink
oooh så den 200an står där än smile

2 655 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
terazzi: Det värmer.. smile Jo de första ljusen ser bäst ut, men ljusbilden är sämst på dem..
Speglarna kommer dröja ett tag.. Har infört (nästintill) totalt inköpsstopp på 200an.. Blir en Asienresa i april, blir billigare att handla grejerna där.. smile

Jepp den svarta 200an står kvar..

MadLamb Racing
372 Inlägg
14 december 2007
nice... nu står de 2 nissan igen i garaget.. en nyare primera inköpt..cool

"De är polerat!"

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
15 december 2007
Streckkoden: Jasså är det på det viset. Ja det blir nog dumt om du börjar kapa i balkar och sådant xD

Ableton Live

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
15 december 2007
du ska inte känna oro att kapa i bilen, bara att sätta igång big_smile

sedan kan man ju förstärka senare med svets och andra metallbitar (4-kantbalk, L-profil osv osv) man måste ju modda för att få det snyggt!

2 655 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
MicrO: Gubben har skvallrat.. Kanske läge för ett motorbyte i garaget? SR20DE motorn måste ju gå att få fart på.. smile

Qwaffe: Jo det är lite drastiskt.. Speciellt när grodögonen skruvas fast i den balken. Som det ser ut nu så blir det svårt att få till en laglig lösning. Väntar fortfarande på svar ifrån Super-Made..

sir_daniel: Det är faktiskt den första bilen som jag har lite rädsla för att sätta kapen i.. smile Men eftersom grodögonen har sina övre fästen i den balken så tar det lite extra tid innan jag vågar sätta kapen i balken..

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
15 december 2007
Streckkoden skrev:
MicrO: Gubben har skvallrat.. Kanske läge för ett motorbyte i garaget? SR20DE motorn måste ju gå att få fart på.. smile

Björn Holmberg på carmaniacs.net har ju bromsat sin sr20de motor till 915hk i sin Cherry så visst finns det potential  wink .

- Time Attack -

2 655 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
NIzmO: Jo den bilen är ju riktigt udda.. smile Fränt bygge måste jag säga, han laddar ju nästan 4bar med den motorn.. smile

I övrigt så ska jag iväg till en av gubbens polare och kolla på en massa Opeldelar snart. Det har är en tendens till vitt på marken nu och Opeln står på pallbockar.. Dags att se till så den rullar nu..

MadLamb Racing
372 Inlägg
17 december 2007
den måste rulla snart... cool

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
MicrO: Nu har jag det mesta jag behöver för att få fart på motorn, nu fattas bara kylarslangar och insugsslangen.. Blir lite kvällsskruvande nu ute i kylan..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 december 2007
behöver du kylarslangar, så finns det hemma hos kudoz performanze www.kudoz.se finns till fler modeller än bara 200sx

2 655 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
sir_daniel: Jag har redan silikonslangar till 200an, samma märke som du säljer.. smile
Nu är det Asconan som det ska skrämmas fart på.. Kusin verkar inte ha hittat på rätt tråd bara.. smile *smisk på stjärten*

MadLamb Racing
372 Inlägg
18 december 2007
aj!!!!! helvet!!! ursäkta mig då!!! smile höras av på söndag hur vi ska göra när vi ska ut till mor å far.. lr??

"De är polerat!"

1 072 Inlägg
18 december 2007
Streckkoden: Avråder att kapa den balken för lysenas skull.. Jag har behövt göra de och balken blir välldigt vek! Fick iof kapa rätt mycket men men..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
18 december 2007
kapar man något så får man ju såklart förstärka dem (om det behövs) svets och en bit 4-kant/U-profil så blir den inte vek wink

1 072 Inlägg
18 december 2007
Ibland finns helt enkelt inte utrymme för förstärkning. Men när allt är monterat som frontplåt. framskärmar etc så är allt stadigt.. Men vid en krock?? Vad händer smile

2 655 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
MicrO: Jo vi får höras av hur det blir till jul..

Sik: Jo kapande av balk är inget som står högst upp på "att göra" listan.. För stunden så ligger strålkastarletandet lite på is. Asconan har högsta prio nu.

sir_daniel: Självklart, tar man bort något så bör man ju förstärka där man tar bort.

Som sagt, ljusletandet ligger lite lågt för stunden. Just nu är jag kvar på jobbet och målar lite Opeldelar. Målsättningen är att motorn ska vara igång under mellandagarna. När väl bilen är igång så blir det lättare att fixa allt annat runtomkring..

Nästa besök till garaget kommer bli under självaste julafton. Tar med mej kameran (med fräscha batterier).. Får se vad jag hittar på då, visar sej hur länge man får vara ute i garaget också.. smile
Senast redigerat av Streckkoden (18 december 2007)

Sök