Louksor skrev:
Ok, du hade originalchip i när du körde med t-kors och 0,6bar?
FT har 0,55bar och LTT 0,35bar och runt 0,6bar kan man iaf ladda utan att byta till trimchip.
Men går den inget bra med standardchip och laddtryck på 0,5-0,6bar, så är det nåt galet.
Har den alltid varit så, eller något fel som kommit den senaste tiden?
Längesen du servade bilen?
Dåliga tändstift kan göra så den spikar och slår ifrån.
Står det inget på chippen, så är det mest troligt piratchip. De kan vara av dålig kvalite!
Har själv råkat ut för det när jag testade såna chip en gång på en 945 LTT jag hade för några år sen.
Svarade dåligt på gasen osv, men det löstes med ett riktigt chip från Vikingchip.
Leta efter läckage på tryckslangarna till intercoolern. (kolla även alla andra slangar på motorn)
Felkoder får du om något är trasigt, tex en givare lr nåt, som påverkar motorn.
Oftast brukar motorlampan tända sig då om det finns en felkod lagrad i minnet, men har hänt iaf för mig att jag fått felkoder utan att lampan tänt sig.
Googla så ser du hur du läser ut felkoder.
Använder en diod/lampa och en bit kabel, sen räknar man blink.
Eller med en OBDII läsare och programmet Vol-fcr.