3504
Sök

940 ltt uppgraderingar för 250hk

OUTLAW1
5 augusti 2013
Trådstartare
#1
Hej
Funderar på hur man kan komma upp i 250hk på billigaste och hållbaraste sätt.
Själv tror jag det räcker med
15g turbo 1,2bar i laddtryck
Ecomax chip
Vx3 kam
530 topp
Original system samt luftvägar .

Tror ni det räcker eller vad har ni för tips.
Ledordet ska vara billigt men hållbart .

pim_pim
5 augusti 2013
Trådstartare
#2
3"dp, det gör stor skillnad.  Större spridare o lmm så har du 250.

1 534 Inlägg
5 augusti 2013
#3
jag har svårt att tro att man når 250hk med så enkla mods, jag vill se bänkpapper på den setupen isåfall cool


pim_pim
5 augusti 2013
Trådstartare
#4
Senast redigerat av pim_pim (5 augusti 2013)

1 915 Inlägg
5 augusti 2013
#5
Behöver nog iaf minst en 16T turbo, om du ska upp runt 250hk.
15G klarar bara lite mer än standard.

Ska du upp i samma effekt som bilen som pim_pim länkar till så kör han med en 18T turbo.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

OUTLAW1
5 augusti 2013
Trådstartare
#6
Tanken är att jag ska byta till 15g pga att dom e ruskigt billiga.
3"Dp kan jag tänka mig samt nytt system pga att mitt e söndrigt.
Kommer bänka med när jag känner mig nöjd med min sniktrimmning.
Är ju snart 40 så man vill ju kunna åka diskret..

2 452 Inlägg
5 augusti 2013
#7
o man kommer upp till den antalet hästar med 15 g med....till ca 250....då 13c bottnar vid 217 hk för det var nån som hade bänkat med en sådan...fast jag hade bytt till en annan kam än vx3 kammen själv hade jag v-kam i min o 531 topp som var maxportad....

döden kommer tillbaka

OUTLAW1
5 augusti 2013
Trådstartare
#8
Det är just sådana här "teorier" jag vill ta död på.
Att
Man måste ha ditt o datt...
Kommer prova med 15g då 850 kramar ut 300hk på steg 3 med 15g..
Visserligen 5 cylindrar men ändå.
Vx3 kam kanske blir a kam.
Ska labba lite och se vart man hamnar.
250hk är som sagt ett relativt bra mål då originalsakerna runt om kommer hålla.
Många kör jun16t men då måste man bygga om mm och jag älskar bolt on mods..


Sök