Det är ju som så oftast tar dom små detaljerna mesta tiden, men om du blickar tillbaka i arbetet, och byggtråden så inser man ju att det hänt en jäkla massa.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Svetsat fast ratt/broms konstruktionen, var bara punkter så bidde ingen bild.
Började bygga fäste för rattstången och då minns jag att jag sparat originalet så grävde upp den ur gömmorna och kollade om den skulle fungera. Tidigare var den skruvad i rattstången men det skippar jag och svetsar istället. Behövde smala av den 12mm.
Och upp med allt igen för att mäta vinklar mm. Nertill måste jag kapa ur i torpeden och fixa en insänkning för växelmekanismen. Och upptill ett fäste i balken. Båda delarna är halvvägs färdiga men glömde ta bilder på dem
Det är ju som så oftast tar dom små detaljerna mesta tiden, men om du blickar tillbaka i arbetet, och byggtråden så inser man ju att det hänt en jäkla massa.
Jo så är det, det lilla tar mest tid. Nästa helg är ju 3 dagar så då blir det mer gjort
Du skrattar du, men ett sånt här bygge lär oss andra att bara man ger sig fan på att man ska göra nåt så är det inte omöjligt, vet att vi är många som behöver sån här inspiration, keep on Leif
Sökt vettiga/snygga strålkastare på nätet men eftermarknadsprylar är antingen förstörda med priset eller så är dom fula som stryk. När man hittar nå vettigt är det inte E-märkt. Beställde två strålkastare som jag kan bygga om, tror jag kan använda krom ringen och fästet resten får bli eget.