Du har hållit på en del med plåt, har jag upptäckt nu , såg du min antika sick och falsmaskin som jag fick och tror du den går att använda till såna här jobb?
Du har hållit på en del med plåt, har jag upptäckt nu , såg du min antika sick och falsmaskin som jag fick och tror du den går att använda till såna här jobb?
Försökte förstå hur den fungerar men var lite svårt. Det går säkert använda den till en massa plåtjobb. Är bea om det går justera axlarna in och ut för då går det fortare ställa in maskinen.
Jag blev lite impad när jag provade lite och fick loss alla muttrar( har nog inte använts de sista 40 åren) men nedre axeln går både att justera lite framåt,bakåt, uppåt och neråt, övre kan du bara ställa trycket med, lite synd att det inte fanns kvar fler hjul
Jag blev lite impad när jag provade lite och fick loss alla muttrar( har nog inte använts de sista 40 åren) men nedre axeln går både att justera lite framåt,bakåt, uppåt och neråt, övre kan du bara ställa trycket med, lite synd att det inte fanns kvar fler hjul
Går ju fort svarva nya. Bara göra när man behöver. Jag använder mest dom som jag bockar med.
Hug får ångest...Är bara två dagar kvar innan man måste dra till Brasilien och då händer inget med bilen. Fick i alla fall värme/kylpaketet monterat och ena sidan av instrumentpanelen omdesignad.
Tror nog att det kommer att lösa sig, kommer att se mindre naket ut när lite knappar och annat kommer på plats och förresten du får panik tänk på oss andra som dreglar över ditt bygge, hur ska vi klara oss utan dina uppdateringar, gör nu färdigt jobbet i Brasilien fort som fan och pallra dig till garaget så inte vi andra får abstinens
Blev riktigt snyggt med instrumentpanelen Kanske skulle vara snyggt att lacka den i någon annan färg än bilen så den bryter av lite? Eller kromlist eller liknande funkar ju klart med
Gillar nya formen mycket bättre än den första. Dock fortfarande stora rätt plana ytor så något att fylla med är nog inte dumt.
Dock är frågan om träpaneler mitt på bara får brädan att se ännu större ut. Jag tror mer på tvåtonslack med en mörkare nertill och en list som delar av
Sjukt fint hantverk som vanligt annars! Grymt avis på din frammarsch!
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Jag är jäkligt svag för äkta trädetaljer. Inget du gillar och kan passa in i stuket du har i tankarna?
Ja det kan vara en idé, blir kanske nå trä runt bakfönstren och taket så det kan ju vara bra att ha i åtanke. Tack..
Sida jag kan sitta o titta på i evighet är http://www.caresto.se/ Speciellt HotRod Jakob, cleant bygge som har så fina detaljer. Inredningstips här; http://www.caresto.se/cargallery/interiors.html Kanske du kan hitta något som passar din stil här? //mvh Urban ps. blir lång väntan för oss alla nu då tills du är "back in garage" Ha dé gott!
Senast redigerat av eastmotorsport (10 augusti 2017)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Få se om man kanske hinner en snabbis till garaget imorgon Fick det mesta av instrumentpanelen färdigt, bara lite i hörnen och något fäste plus finrikta svetsarna kvar.
Här har jag fått ihop plåtarna och måste justera lite. Är lite svårt tillverka plåtar som skall in under över rattstång mm. Man måste ju alltid ha lite extra plåt och då ryms det ju inte in där för att testa om det stämmer så man får köra mycket på känsla och hoppas det blir rätt.