Idag får man fira med en pilsner, SFRO besiktningen gick bra. Besiktningsmannen tyckte det var många kluriga lösningar och att det var sällan man ser det utfört så bra.....man får som vara nöjd då.
Vi hade även öppethus i samarbete med Vuxenskolan för att få fler intresserade av bilbygge när besiktningen utfördes och besiktningsman fick mycket frågor blev totalt 32 personer.
Idag får man fira med en pilsner, SFRO besiktningen gick bra. Besiktningsmannen tyckte det var många kluriga lösningar och att det var sällan man ser det utfört så bra.....man får som vara nöjd då.
Vi hade även öppethus i samarbete med Vuxenskolan för att få fler intresserade av bilbygge när besiktningen utfördes och besiktningsman fick mycket frågor blev totalt 32 personer.
Härligt, en milstolpe i ditt projekt. Hade inte besiktningen gått så här bra hade jag lagt ner mitt projekt för nåt så välbyggt som ditt finns inte på kartan. GRATTIS
Så idag var det bara att fortsätta med byggandet om den skall bli färdig. Förra helgen fick jag ena sidans övre tät/vatten kanal och idag fick jag andra sidan och båda sidorna bockade/formade.
Hela övre delen har nu fått plåtarna tillverkade. Så nu är det sidorna ner som måste göras.
Klipper en remsa eller två blev det för båda sidorna skall ju göras
Bockar plåten 90 grader.
Sträcker sedan kanten så jag får den att följa skärmen.
Nu har den rätt form så då är det bara bocka en till 90 graders för tät listen.
Andra bockningen måste köras i falsmaskinen för plåten är ju böjd efter skärmens form. Kör bockningen i flera omgångar och sträcker plåten imellan. Kan ju bara bocka den till 45 grader och resten blir med hammare och mothåll.
Nu är det bara nedre sidan kvar och sedan börja svetsa ihop alla delar.