Behöver du måla innan ? Menar kommer krysset ligga i luften ?
Beror på hur man bygger den. Tänkte inte ha krysset kloss mot plåten utan ett litet mellanrum fast man kan ju fylla det med ljuddämpning ifall man vill.
Behöver du måla innan ? Menar kommer krysset ligga i luften ?
Beror på hur man bygger den. Tänkte inte ha krysset kloss mot plåten utan ett litet mellanrum fast man kan ju fylla det med ljuddämpning ifall man vill.
På moderna bilar är dom limmade många gånger, så slipper du spalten som lyser igenom
Apropå tanksealer så använde jag denna produkt i en tank jag byggde för 18 år sedan och det fungerar bra än idag. Ville ju gärna ha insidan rostskyddad med tanke på all kondens som blir och samtidigt få eventuella porer tätade...
Blir som vanligt skitfint.som jag nog skrev någon gång tidigare,skulle bott granne med dig under vissa perioder i p1800 ans tidiga stadie,när omöjliga plåtbitar skulle tillverkas o inte gick o köpa
Blir som vanligt skitfint.som jag nog skrev någon gång tidigare,skulle bott granne med dig under vissa perioder i p1800 ans tidiga stadie,när omöjliga plåtbitar skulle tillverkas o inte gick o köpa
Tack. Det tar blivit en å annan special plåtbit tillverkat
Krymt och sträckt, men hur fasen har du fått till mittenpartiet i hörnen ?????
Först klippt formen, sedan krympt ytterkanten efter det bockat i falsen. När det var gjort så blev det sträckning i lufthammare tills första bokningen blev plan. Efter det bockat övre kanten och krympa lite. Helt tokigt mycket jobb för dom små delarna. Hade säkert gått att göra på annat sätt men orkade inte fundera mera utan bara köööörde.
Nu är det bara svetsning kvar, var otroligt mycket jobb att bygga ramen till skuffen så det blir inte nå fler runda böjda skuffar
Tillverkar mittendelen i 2mm plåt så låset har något kraftigare att sitta i. Plåten är lite konisk. Klippte och bockade kanterna.
Sträckte kanterna så jag får samma kurva som skalet.
Kapade den och bockade lite i båda änderna så den blir lätt svetsa.
Sedan funderade jag hur krysset skall bli. Tänkte först göra något med lite runda avslut mm men tänkte att det tar för mycket tid så det blir några pinnar istället.
Skarven mellan kryssen och mittendelen svetsas och slipas slät senare så blir det säkert något man kan leva med. Och blir det inte så så får man klä någon skiva och fästa den över allt.