Blir kanoners detta! Hade du tänkt att ha någon slag av gälar på sidoplåtarna vid motorn? Jag tror att det blir ganska varmt i motor utrymmet annars. Eller har du någon annan lösning på det?
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Lite halvroligt sätta vinkelslipen i en ny kylare men måste man så måste man. Tänkte det var dax för gångjärn igen men tror det är bättre få dit kylaren och fästen för kylarmasken å kylaren.
Började dagen med att trimma kylaren. Är 25mm för bred i fästen och nedre pipen ville rakt in i framvagnsbalken.
Sedan tillverkades 2 nedre fästen.
Punktat fästen och nu sitter kylaren på plats.
Och fler fästen bidde det. Dessa skall hålla kylarmasken.
Sedan klämma fast kylarmasken och förbereda fästen. Fick borrat hål och svetsat muttrar på ena sidan men fick inte svetsat fästet i masken. Måste slipa bort lite ytrost och häva på lite svetsprimer först. Men det får bli nästa helg.
Fasen vad ledsen jag blir nu är du snart färdig med underverket, nä skojar bara detta är super
Gud så skönt om man var färdig
HG_ skrev:
Blir kanoners detta! Hade du tänkt att ha någon slag av gälar på sidoplåtarna vid motorn? Jag tror att det blir ganska varmt i motor utrymmet annars. Eller har du någon annan lösning på det?
Fasen vad ledsen jag blir nu är du snart färdig med underverket, nä skojar bara detta är super
Gud så skönt om man var färdig
HG_ skrev:
Jepp det blir två luftuttag på båda sidor.
Det är inga problem när du snart blir färdig med den här Tobbe, bara att börja med ett nytt projekt så vi får nåt ännu mer intressant att titta på Nah vi vet ju att det finns lite mer jobb på den här som vi kan njuta av ett tag framöver
Kolla på motstånd från en kupéfläkt , de finns ju i olika steg o är en färdig lösning,kolla bara så effekten inte skiljer för mycket på motorerna,antar att du får kolla på äldre bilar. //johan