Finriktat gårdagens plåt och börjat med dörrkarmen.
Fick inte in plåten i krymp maskinen så fick använda TIG för att krympa. Var några höga punkter på plåten som behövdes fås ner 1mm.
Sedan var det två långa låga punkter som jag fick hjula upp lite. Markerade med blått var dessa var så det var lättare att ha kontroll på plåten
Sedan var plåten helt klar och nu kan jag glömma bort den.
Åsså började jag med dörrkarm. Blev inte så mycket gjort men vek in kanten på skärmen och började söka efter någon fin radie på den så linjerna stämmer bra.
Hej, jag har en 140:a som jag behöver hjälp med, kan jag skicka upp den till Haparanda och ditt garage? Det verkar som det skapas underverk därborta!!!
Hej, jag har en 140:a som jag behöver hjälp med, kan jag skicka upp den till Haparanda och ditt garage? Det verkar som det skapas underverk därborta!!!
Du är ju nästan klar med din bil så inte är det någon idé att skicka den till Happyranda för att fylla olja och starta den
Blir riktigt bra! Vet inte om du sagt det tidigare men har du tänkt att bygga någon "ställning" eller typ som en bur under plåten eller ska den bli självbärande?
Blir riktigt bra! Vet inte om du sagt det tidigare men har du tänkt att bygga någon "ställning" eller typ som en bur under plåten eller ska den bli självbärande?
Det blir självbärande. Får bygga lite plåtförstärkningar så man får fästpunkt för bälten och så det blir styvt kring gångjärn osv.
Finriktat skärmarna och format lite dörrkarm idag. Även börjat fundera på hurdan vindruta jag skall ha och måste nog beställa en kylare så man kan bygga motorhuv mm där framme.
Här är då slutgiltiga formen på skärmen. Lite svårt att få en uppfattning på bild.
Klippte ut dörrkarm i samma form som skärmen Hmm då var man uppe i 400 bilder och var tvungen skapa nytt album...
Sedan upp i falsmaskin för att bocka kanterna i samma radie som skärmen.
Eftersom det är en ytter och en innerkurva i plåten så vrider den sig och måste krympas/sträckas för att bli rak igen men det fotade jag inte. Kan göra det i morgon om nu någon vill se?
Anpassade sedan nedre delen av plåten mot ramen
Och här är då en del av dörrkarmen klar för svetsning mot skärm
Kan bara bli för lite bilder aldrig för mycket. Keep them coming.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Fick tanklocket i går, går otroligt fort från England.
Tillverkade förarsidans dörrkarm. Tog bilder på hur vriden den blir och en bild där jag har linjalen mot plåten och krymper den rak.
Sedan mickla med nedre delen för att passa den mot ramen
Och efter det var jag tvungen att börja hitta formen på sidofönstret så jag kan fortsätta med dörrkarmen. Hade ju redan designat på masonitskivan men blev lite förändringar. Bakre delen på dörren skulle ju vara snett nedåt i en kurva men den gubben gick ju inte. Skall ha infällda gångjärn i bakre kant på dörren och då måste linjen vara ganska rak eller så får man bygga gångjärn som är så stora så man får sitta på dom. Fanns ett alternativ med endast ett gångjärn men då får man förstärka infästningarna så mycket så det fick helt enkelt ändras och då funkar ju inte min högteknologiska masonitdesign....
Här klipps det plåtar och papper för att få någon humm. Och det slutgiltiga fotade jag inte men det blir ju en karm där nu i veckan som ni får se