Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 581 Inlägg
8 mars 2015
En nyfiken fundering, du ska inte ha nån form av gummimellanlägg som ligger mellan ram&kaross ? Borde nog vara läge att lägga dit distanser med samma tjocklek isåfall.
En nyfiken fundering, du ska inte ha nån form av gummimellanlägg som ligger mellan ram&kaross ? Borde nog vara läge att lägga dit distanser med samma tjocklek isåfall.
Jo jag skall ha 5mm på sidorna och något tunnare mellan golvet och ramen. Nu har jag tejpat fast 5mm på sidorna men inget mellan golvet. Tänkte att det ryker så mycket när man svetsar just nu söker jag något skrot aluminium eller koppar som jag tänkte lägga mellan ramen och golvet som skydd när jag svetsar så man inte får problem ifall det blir genomsvetsat och karossen fastnar i ramen.
6 581 Inlägg
9 mars 2015
MR_T skrev:
farbrorbozze skrev:
Jo jag skall ha 5mm på sidorna och något tunnare mellan golvet och ramen. Nu har jag tejpat fast 5mm på sidorna men inget mellan golvet. Tänkte att det ryker så mycket när man svetsar just nu söker jag något skrot aluminium eller koppar som jag tänkte lägga mellan ramen och golvet som skydd när jag svetsar så man inte får problem ifall det blir genomsvetsat och karossen fastnar i ramen.
Aha, såg inget på bilderna & tänkte de kan bli dålig passform om det glöms aluminium smälter ju tyvärr jävligt lätt, och koppar är dyrt&svårt..... Vanlig plåt då? Den fastnar ju men knappast i både golv & ram?
Tog en bild på TIG svetsen av bakskärmen. Lite svårt att få en 3D bild men ville bara visa att TIG svetsen bygger mycket mindre än MIG. Och svetsen är mycket mjukare så den är lätt att smida. Svetsen är ungefär 2.5mm bred. Falsen i skärmen är 3m så man får en uppfattning.
När jag kom till garaget hade bilen slut på luft i ett av däcken. Konstigt att det alltid är slut på luften nertill på däcket
Är ju svetsning av golv som står på agendan så började med att göra en koppar plåt som skall ligga mellan ramen och golvet så man inte svetsar fast golvet i ramen. Tillverkade plåten av ett rör som lill_sunqen tipsa om.
Sedan så jag plockade ur alla plåtarna och var ju tvungen ta några foton på dom så man har nått att titta på sedan när man hamnar på ålderdomshem.
Och kladda på svetsprimer på alla plåtar. Slipade först så primern bettar bättre.
skönt att det är en lång helg snart så man får lite mera timmar på bilen
6 581 Inlägg
29 mars 2015
härligt, och jag håller med föregående talare om däcket, det måste funka , annars kan du prova med fogskum
bra med svetsprimer, men tänk på att slipa bort all överflödig sen då det inte går bra ihop med övrig lackering sen. (iaf inte den äldre burken jag har hemma)