härligt, och jag håller med föregående talare om däcket, det måste funka , annars kan du prova med fogskum
bra med svetsprimer, men tänk på att slipa bort all överflödig sen då det inte går bra ihop med övrig lackering sen. (iaf inte den äldre burken jag har hemma)
Det är samma med denna burk. Står att den ej är övermålningsbar så det är bara att slipa bort. Kanske lägga ett lager epoxi före man tätar alla skarvar sedan så kanske rosten holler sig borta.
härligt, och jag håller med föregående talare om däcket, det måste funka , annars kan du prova med fogskum
bra med svetsprimer, men tänk på att slipa bort all överflödig sen då det inte går bra ihop med övrig lackering sen. (iaf inte den äldre burken jag har hemma)
Det är samma med denna burk. Står att den ej är övermålningsbar så det är bara att slipa bort. Kanske lägga ett lager epoxi före man tätar alla skarvar sedan så kanske rosten holler sig borta.
Epoxigrund på renslipat och sedan lite grundfärg på det.
Varit och svetsat lite på golvet Medans tanten flyger lite på kvasten
Började med att montera alla plåtar och skruva fast allt. Punktade sedan kardantunneln i bakre skuff ramen tog sedan dessa delar från ramen och svetsa det i bättre ställning. Slipade rent och satte på lite svetsprimer på vissa ställen.
Monterade tillbaka allt igen och skruvade fast. Punktade sedan bakre golvplåtarna på några ställen och tog lös för att svetsa. Vill vara säker på att allt sitter på rätt plats och därför plockar jag fram och tillbaka med delarna och det är så mycket lättare svetsa uppifrån än att ligga på golvet med en massa svetsloppor.
Monterade tillbaka allt och får fortsätta svetsa imorgon
Försökte ta en bild på golvet underifrån men blev inte så bra bild
Idag är det golvlagsfest Golvet svetsat och nästan färdigslipat.
Kändes som 6 miljarder punkter och det skvättar svetsloppor utav bara fan med svetsprimer
Ena sidan svetsad
Och andra sidan
Tänkte sedan åka hem men kunde inte lämna det oslipat för det såg inge vackert ut så slipade bort allt överflöd där jag kom åt med slipmaskinen. Måste köpa några små fiberskivor till lillslipen så man får slipa i de trånga hörnen.
Snyggt jag brukar alltid snurra runt lite med en liten spårmejsel i hålet, så du får bättre kontakt mot plåten, då brukar det inte skvätta så mkt svetsloppor
Exakt så var det med golv svets, ett enda kämpande för att få det gjort
Lygdman skrev:
Otroligt fint hantverk, här finns det mycket att lära så det här kommer följas med spänning!
Tack.
Emil_lindow skrev:
Snyggt jag brukar alltid snurra runt lite med en liten spårmejsel i hålet, så du får bättre kontakt mot plåten, då brukar det inte skvätta så mkt svetsloppor
Måste prova. Låter vettigt.
sebbe188 skrev:
Lite mera gas så borde det skvätta mindre
Skall provas om det hjälper
farbrorbozze skrev:
Jag brukar varva svetsning & slipning när jag punktar såhär
Tänkte hålla nere ställtiden Eller tänkte inte alls för det var så jädrans tråkigt
Fick svetsat främre dörrkarm och grundat sparklåderna så man kan börja svetsa dit grejerna igen. Upptäckte även att ena sparklådan diffade med 1cm så fick kapa upp den och lägga en kil dit så dom blir likadana Tur man såg det nu och inte när allt är svetsat.
Främre karmarna klara för svetsning i karossen
Kladdat Epoxi på de ställen som inte svetsas. Måste även kladda på lite svetsprimer före svetsning en. Tur svetsprimer torkar fort och det går ju även svetsa fast den inte torkat men då är det ju risk att man torkar bort primern medan man monterar grejerna
Kändes konstigt att kladda på färg, var som lite aha det kanske blir en bil det här när man har något att måla redan.