Slösade lite tid på brukisarna med hjulbyte så rodden fick lida lite
Började bygga övre vindrute plåten. Klippte plåt och bockade dem till rätt vinkel. Lämnade en hel del plåt i det blivande överhänget som skall göras i en stor radie.
Liten ritning med några mått så man har något att gå efter
Åsså det svåra att bestämma vinkeln
Svetsar ihop så man kan prova om vinkeln är ok
Mittenstolpen skall ha en fals i mitten som övriga bilen även skall ha. Kör den mot skate board hjul i falsmaskinen
Sedan prova hur det blir. Allt är för högt nu för stolparna skall kapas ner och plåtar fällas in mm.
Ser ut som ett växthus på hjul Tror man måste runda övre yttre hörnen. Kanske öka vinkeln mellan rutorna......får ta och smälta detta ett par dagar.
tror hela tket borde vara smalare i överkanten i fram, eller luras bilderna kanske?
Har provat lite olika vinklar och vinklar jag stolparna mer in så blir taket knasigt. Sedan måste man få sidofönstren som är plana att gå ner i dörren. Och ja kameran luras lite. Måste prova göra uttre övre hörnen runda så blir det kanske lite bättre.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
26 april 2015
MR_T skrev:
farbrorbozze skrev:
tror hela tket borde vara smalare i överkanten i fram, eller luras bilderna kanske?
Har provat lite olika vinklar och vinklar jag stolparna mer in så blir taket knasigt. Sedan måste man få sidofönstren som är plana att gå ner i dörren. Och ja kameran luras lite. Måste prova göra uttre övre hörnen runda så blir det kanske lite bättre.
Ser ut lite som din cowl, vid undersidan av vindrutan är rak som på tidiga 30-talare.Ska du vinkla upp det sen för att matcha till delad ruta på nåt sätt?
Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Ser ut lite som din cowl, vid undersidan av vindrutan är rak som på tidiga 30-talare.Ska du vinkla upp det sen för att matcha till delad ruta på nåt sätt?
Tror man måste få en svag böjning på övre ramen till vindrutan och en rundning i hörnen mot A stolpen som har samma radie som takets hörn. Då kanske det blir bättre flyt i linjerna eller vad tror ni?
Tror man måste få en svag böjning på övre ramen till vindrutan och en rundning i hörnen mot A stolpen som har samma radie som takets hörn. Då kanske det blir bättre flyt i linjerna eller vad tror ni?
Är tanken att du ska ha en lång radie på taket som sträcker sig ända fram till spetsen av kepsen?
Svåra kameravinklar att bedöma ifrån. Men jag tror du är på rätt väg. Du ska inte ha en Pv mittstolpe i rostfritt?
Man är inte bäste vän med kameran osså vart ju albumet fullt igen så orkade inte böka upp ett nytt.....gör det i morgon
Tänkte göra lister i rostfritt men vet inte ännu hur mycket lister jag skall ha. Så det kan tänkas att en och annan PV list behövs senare och har en viss farbrorbozze på leverantörslistan
Var och justerade lite på mittendelen till taket. Nu är den ungefär 90% klar. Främre kanten kvar att justera bort gubbkepsen Den är även lite hög på fel ställe men det ordnar sig när man svetsar plåtarna samman.
Kvar att kapa bort den första "Raka" vindrute bockningen i cowlnen och tillverka en ny innan man kan börja svetsa ihop
Kollade även formerna på bilen lite här och där med ett snöre. Finns några ställen som behöver justering men det kommer sedan när jag svetsar ihop alla delar.
Kanske får ha taklagsfest till midsommar Åker nu 3 veckor till Shanghai så det blir inte något byggande. Men här kommer någr bilder på bilen