Läckert! En rejäl "bellypan" är grymt snyggt! Planerar du att den med ett runt örn ska möta "sidikjolen" bakom bakhjulen? Hoppas på sidodragna avgasrör nu eller att de slutar vid bakaxel, alt byggs in så den fina bakdelen behålls ren och snygg.
Jepp den skall möta sidokjolen, avgasen kommer antingen sluta vid/under på sidan av bakaxeln eller så smyger dom över axeln och riktas nedåt i samma vinkel som bellypanen så dom inte syns.
Men vart f... sätter man regplåten
Reg plåten kan du faktis ringa in till sefro å råd fråga om så du får den rätt plaserad på engång annars på vänster sida av bakluckan eller bakskärm
Kanske ha regplåten inne i bilen med två avbrutna fästen och ifall man blir stoppad visa den och förklara hur den lossnade för två veckor sedan och flög upp på ett lastbilsflak på väg till Tyskland och att jag sedan fått den i postlådan idag å är på väg att montera tebax den 😅.
Kanske ha regplåten inne i bilen med två avbrutna fästen och ifall man blir stoppad visa den och förklara hur den lossnade för två veckor sedan och flög upp på ett lastbilsflak på väg till Tyskland och att jag sedan fått den i postlådan idag å är på väg att montera tebax den 😅.
Var inte riktigt nöjd med sidobockningarna på plåten under skuffen. Linjen från skuffen och nedre plåten fick som ett S i övergången. Jag har ju tänkt ha skarven synlig så jag tog fram vinkelslipen och kapade bort den och gjorde en ny kant. Nu flyter linjen från skuffen fint ner på plåten under
Här ser man linjen från skuffen gå ner på nedre plåten.
Skuffen har blivit svetsad, slog sig inte mycket men en sväng i lufthammaren blir det.
Även jobbat på sidoplåten, börjar hitta rätt form så imorgon kan man börja med andra sidan.