Tjhoooho då var alla plåtar för utsidan tillverkade. Det gick ju att göra själv så det var tur man var lite galen och gjorde ett försök. Tänkte hela tiden att går det åt pipsvängen är det ju bara fylla skrotbingen och köpa en plastbalja
Nu tycker jag ni skall hjälpa med ett namn på bilen, pratat om det tidigare men inget som fastnat ännu.
Efter några timmars justering fick jag 4.5 till 5mm springa runt dörren och då renklipptes övre kanten och plåtarna punktades ihop.
Punktar alltid med miggen för då är det ingen värme som påverkar. Slipar ner punkterna och kör över med tiggen så dom blir mjukare sedan hammare och mothåll för att justera plåtarna så allt är i linje.
Tigga ihop
Slipat och lite smidande så var andra skinnet klart
Syns nästan inte att det är svetsat.
Så ser den ut nu. Nästa steg blir att få dit bromsar, styrning, fjädring bak och en instrumentering.
Underbart som alltid, tack för tipset att punkta med migen och svetsa med tigen Leif
Tack.
Jo man har snappat upp en och annan sak under bygget. När man Punktar med TIG blir det oftast lite mer värme i plåtarna och då blir det lite extra förlängning som kan påverka lite. Miggen är ju mer som ett blixtnedslag men punkterna är stenhårda och svåra att smida. Så har punktat med MIG, slipat ner punkten och mjuka upp den med TIG så det går fint att smida och få plåten tak och fin innan man kör slutgiltiga svetsen.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 587 Inlägg
21 december 2016
Nu när man ser helheten så tror jag ännu mer på låga breda bakrutor som jag tipsa om , samma bredd som sänkorna i bakluckan kan va lagomt. Namn? Mr_T Suicide Coupé
Nu när man ser helheten så tror jag ännu mer på låga breda bakrutor som jag tipsa om , samma bredd som sänkorna i bakluckan kan va lagomt. Namn? Mr_T Suicide Coupé
Jo rutorna skall nog följa bredden på sänkorna, måste göra nå mallar och se eller ta ett foto i datan och mixtra.
Bra namn men kan bli svårt med lång text typ inne i mätarna. Gillar skarpt Suicide Coupé
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Idag var det forma köttbullar mm på schemat 😆 fast lite bil blev det för jag hämtade fönsterlist till dörrarna så man kan göra en mall på rutan.