Gott nytt byggår, som vanligt härligt att se hur mycket tjusigt du får till, har bara själv fått till en 10 graders förändring, hoppas att du delar med dig lika mycket i år och jag tror vi är många som hoppas på det. Leif
För jäkligt med alla svåra beslut , perfekt eller mer perfekt, kan vara bra att kunna lacka alla delar på alla sidor, men är ju stabilare om man svetsar Leif
Om mulig bolter jeg alltid, nettopp fordi det kan demonteres og justeres, spesielt på et slikt specialbygg der du aldri vet om det blir riktig 1. og 2. og kanskje 3.gang...
Blir som ett stag om dagen verkar det som, idag fick jag tillverkat höger sidas fäste till bromsservot. Det svetsas i övre balken, bromsservot bultas sedan i staget och staget bultas i nedre balken. Borde bli stabilt.
Totalt 4 delar, en sitter i bilen så jag får märka läget resten på bilden.
Allt måste bli rakt så det gäller att klämma dom rätt innan man punktar.
Då var den klar för en check att det passar
Jepp det blev bra.
Klurat på hur jag skall lyckas bulta bakre röret. Måste ha stag som stöd eftersom den är så högt och med dessa på plats går det inte ta bort den...... får fundera mera.
Om du fäster en mutter på en plåt som är borrad så skulle du kunna fästa den plåten i änden på 4-kantsprofilen. ( på båda sidorna om profilen.) Göra ett hål i plåten som den ligger emot så har du så du kan fästa fast en bult på varje sida. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Om du fäster en mutter på en plåt som är borrad så skulle du kunna fästa den plåten i änden på 4-kantsprofilen. ( på båda sidorna om profilen.) Göra ett hål i plåten som den ligger emot så har du så du kan fästa fast en bult på varje sida. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.
Var exakt så jag tänkte göra men måste ha en förstärkning överst på röret så den inte vickar. Började tillverka förstärkningar och såg då att jag inte får bort röret för förstärkningen kommer haka fast i dörr ramen. Fast om jag bultar förstärkningen på ena sidan så går det tror jag. Måste testa imorgon.