Tycker man slitit som ett djur idag men syns knappt.
Svarvat distanser mm och åkt till Swedol för att hämta skruv och låsringar. Lite halvjobbigt avbryta för att åka och hämta grejer men är minnet som en teflonpanna blir det så
Plockat ihop prylarna och kollat så alla mått mellan lager och distanser fungerar.
Blir att kroma prylarna efter något år men nu tänkte jag elförzinka. Är det någon som har ett bra recept till elförzink?
Vad fasen menar du, klart det funkar allt är så suveränt gjort så det är ingen tvekan om att det kommer att funka, det är många ögon som tåras när vi tittar på ditt suveräna jobb Leif
Fick lite problem med brännarhuvudet på TIG svetsen, har ett sådant flex huvud så man kan böja den i passande läge och häromdagen så gick den av. När jag svetsat så har det blivit som en puff i starten och lite porer så det var bara att sluta svetsa å beställa nytt huvud.
Opererat lite för att se vad som är galet. Beställa ett nytt huvud var ju inte lätt eller det var ju det nu när jag fått den jag beställt, läste massvis om dessa brännarhuvuden men ingen förklaring om den passar Kemppi handtag så jag drog en rövare och besällde en SR9 Flex för lilla linde och den passade.
Lika som bär fast ena står det Kemppi på
Sedan var det bara börja svetsa igen.
Andra sidans fäste för vippan lämnades osvetsad när svetsen gick sönder.
Nu fungerar svetsen super igen.
Började med tryckstängerna men glömde fota Men kanske minns bättre imorron