4375
Sök

Modern hot rod

Bygger min egen bil och det skall bli en hot rod som tillverkas i plåt. Tanken är att bilen skall ha ett modernt stuk på ett gammalt sätt.

1 856 636 Visningar
Uppdaterades senast 27 januari
2 343 Inlägg
2 april 2017
Trådstartare
#1922
eastmotorsport skrev:
Oj, oj, oj! Inga vanliga fästen inte! Som allt annat genomtänkt upphöjt till två. Så imponerande och så snyggt!

Tack, man måste alltid komplicera så det tar lång tid big_smile


2 343 Inlägg
2 april 2017
Trådstartare
#1923
Donvito skrev:
Blir snyggt som vanligt

Streetfreak skrev:
snygga fästen!

Tackar


1 011 Inlägg
2 april 2017
#1924
Ja här finns inget som inte är genomtänkt, du är helt otrolig smile
Leif

2 343 Inlägg
3 april 2017
Trådstartare
#1925
Fick låna en maskin på lunchen och ordna mina hål lol


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-439d99613168ad5f73c8fc04271323de.jpg
En försänkare med styrning, då går det inte misslyckas.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-94e67ace955632b01c1edc25d046711b.jpg
Det här blir nog bra.


2 343 Inlägg
3 april 2017
Trådstartare
#1926
turbo57 skrev:
Ja här finns inget som inte är genomtänkt, du är helt otrolig smile
Leif

Tackar,


14 376 Inlägg
3 april 2017
#1927
MR_T skrev:
turbo57 skrev:
Ja här finns inget som inte är genomtänkt, du är helt otrolig smile
Leif

Tackar,

Håller fullständigt med turbo57....du är helt otrolig!!! smile

/Benny

50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
1 301 Inlägg
3 april 2017
#1928
Stekigt med försänkta insexor tongue

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!

2 343 Inlägg
3 april 2017
Trådstartare
#1929
quinna skrev:
Stekigt med försänkta insexor tongue

Tror inte det sett riktigt färdigt ut om man hade en utvändig bultskalle synligt.


2 343 Inlägg
3 april 2017
Trådstartare
#1930
Vettemannen skrev:
MR_T skrev:
turbo57 skrev:
Ja här finns inget som inte är genomtänkt, du är helt otrolig smile
Leif

Tackar,

Håller fullständigt med turbo57....du är helt otrolig!!! smile

/Benny

Tackar.

Man vill som ha rent samvete när bilen är färdig så man slipper gå och tänka att varför gjorde inte jag det ordentligt när man ser någon pryl.


Specialist
1 187 Inlägg
3 april 2017
#1931
MR_T skrev:
quinna skrev:
Stekigt med försänkta insexor tongue

Tror inte det sett riktigt färdigt ut om man hade en utvändig bultskalle synligt.

Nä, sant. Va'fasen skulle folk tänka om dig... jag menar, synliga bultskallar får man ju spöstraff för.

skämt åsido, jag verkligen älskar din standard.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"

Amatör
488 Inlägg
5 april 2017
#1932
MR_T skrev:
Lygdman skrev:
Jätte snyggt som alltid i denna tråd, men en liten fundering. Vad säger SFRO när man svarvar svetsarna och gör snyggt?

Tack.

Får hoppas dom är snäll roll om inte annat så har jag bilder på alla delar före svetsning och när dom är svetsade så besiktningsman kan se att det är en riktig svets. Allt jag svarvat har fortfarande samma godstjocklek kvar och svetsfogen är lika som godset på röret. Har svarvat ner svetsen jäms med röret och sedan slipat den slät. Sedan att det inte är någon råge kvar av svetsen har ingen betydelse för den hjälper inget på hållfastheten, ibland kan den rågen vara sämre för hållfasthet beroende på konstruktionen.


Man skall ju lämna alla svetsar oslipade men ibland blir det svårt, typ ramen jag byggde är ju inte gjord av balk och för att kunna mäta och bygga kaross på den måste jag slipa vissa delar före. Alla fästen och korsets svetsar mot ramen är oslipade. Har även sparat delar jag kapat bort från ramen där man ser genombränning i roten av svetsen.

Det var absolut inte menat som någon kritik och jag betvivlar inte dina svetsar en sekund, jag bara tänkte så att inte byggbesiktaren ska se svetsarna innan bearbetning.. Jag har fått för mig att vissa av dom vill det. Men jag håller tummarna för att det är jag som fått fel uppfattning wink
Senast redigerat av Lygdman (5 april 2017)

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

2 343 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare
#1933
Lygdman skrev:
MR_T skrev:
Lygdman skrev:
Jätte snyggt som alltid i denna tråd, men en liten fundering. Vad säger SFRO när man svarvar svetsarna och gör snyggt?

Tack.

Får hoppas dom är snäll roll om inte annat så har jag bilder på alla delar före svetsning och när dom är svetsade så besiktningsman kan se att det är en riktig svets. Allt jag svarvat har fortfarande samma godstjocklek kvar och svetsfogen är lika som godset på röret. Har svarvat ner svetsen jäms med röret och sedan slipat den slät. Sedan att det inte är någon råge kvar av svetsen har ingen betydelse för den hjälper inget på hållfastheten, ibland kan den rågen vara sämre för hållfasthet beroende på konstruktionen.


Man skall ju lämna alla svetsar oslipade men ibland blir det svårt, typ ramen jag byggde är ju inte gjord av balk och för att kunna mäta och bygga kaross på den måste jag slipa vissa delar före. Alla fästen och korsets svetsar mot ramen är oslipade. Har även sparat delar jag kapat bort från ramen där man ser genombränning i roten av svetsen.

Det var absolut inte menat som någon kritik och jag betvivlar inte dina svetsar en sekund, jag bara tänkte så att inte byggbesiktaren ska se svetsarna innan bearbetning.. Jag har fått för mig att vissa av dom vill det. Men jag håller tummarna för att det är jag som fått fel uppfattning wink

Tog inte det som kritik, resonerade bara hur jag tänkt.

Svaret lär man få när man står med kepsen i handen och bugar för besiktningsmannen roll
Senast redigerat av MR_T (5 april 2017)


Amatör
488 Inlägg
5 april 2017
#1934
MR_T skrev:
Lygdman skrev:
MR_T skrev:

Tack.

Får hoppas dom är snäll roll om inte annat så har jag bilder på alla delar före svetsning och när dom är svetsade så besiktningsman kan se att det är en riktig svets. Allt jag svarvat har fortfarande samma godstjocklek kvar och svetsfogen är lika som godset på röret. Har svarvat ner svetsen jäms med röret och sedan slipat den slät. Sedan att det inte är någon råge kvar av svetsen har ingen betydelse för den hjälper inget på hållfastheten, ibland kan den rågen vara sämre för hållfasthet beroende på konstruktionen.


Man skall ju lämna alla svetsar oslipade men ibland blir det svårt, typ ramen jag byggde är ju inte gjord av balk och för att kunna mäta och bygga kaross på den måste jag slipa vissa delar före. Alla fästen och korsets svetsar mot ramen är oslipade. Har även sparat delar jag kapat bort från ramen där man ser genombränning i roten av svetsen.

Det var absolut inte menat som någon kritik och jag betvivlar inte dina svetsar en sekund, jag bara tänkte så att inte byggbesiktaren ska se svetsarna innan bearbetning.. Jag har fått för mig att vissa av dom vill det. Men jag håller tummarna för att det är jag som fått fel uppfattning wink

Tog inte det som kritik, resonerade bara hur jag tänkt.

Svaret lär man få när man står med kepsen i handen och bugar för besiktningsmannen roll

Så är det smile men vi tror på att det går bra

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

298 Inlägg
8 april 2017
#1935
Om någon ska stå med keps i hand så inte fan är det du....

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
8 april 2017
#1936
texas5020 skrev:
Om någon ska stå med keps i hand så inte fan är det du....

Håller med, det är besiktningsmannen som ska stå med kepsen i hand smile


2 343 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
#1937
På något sätt är helgerna roligare än vardagen big_smile

Ibland tänker man att varför började jag komplicera prylen istället för att göra det enkelt men när det är färdigt mår man mycket bättre.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-9cc5b68c8519fbe9e2827d3a3c06d7d9.jpg
Började dagen med att tillverka mer delar till stötdämparfästen.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-9726634bafda027c7f175a685f272ec0.jpg
Delarna klara, bara borra hål för axeln som stötdämparen skall fast i.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-2a72a8e591f9df604bbd0ac17c6f83d4.jpg
Provmonterar för att kolla så allt är ok efter att jag fräste ner för bultskallarna.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-ea9d25556a877c76f79211a38cd87ade.jpg
Borrat hål för axeln och punktat fast den efter att ha monterat ihop allt.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-ab90315dbde9839ac412a66d0974f51c.jpg
Svetsat.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-5283da906c67535f7a30a2e1fe347719.jpg
Grovslipat och polerat lite. Behövs fortfarande slipas en hel del innan den är spegelblank.


https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-f09b0bd3dd6bf814a3e21fa213bfcb09.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-9cd8c8be4b6be769b4e8f4383b871951.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21982/21982-4a2064300ac7ad23548b9eef66f0f3d8.jpg
Kunde ju ha svetsat två plattjärn och ett rör dit istället men tycker det här blev jädrans bra.


2 343 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
#1938
texas5020 skrev:
Om någon ska stå med keps i hand så inte fan är det du....

Marcus_89 skrev:
texas5020 skrev:
Om någon ska stå med keps i hand så inte fan är det du....

Håller med, det är besiktningsmannen som ska stå med kepsen i hand smile

Bara hoppas han tycker som ni smile


10 164 Inlägg
8 april 2017
#1939
Grymt snyggt smile

Han kan inte ha invändningar mot något på detta bygge.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 343 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
#1940
Djo skrev:
Grymt snyggt smile

Han kan inte ha invändningar mot något på detta bygge.

Tackar och hoppas på det smile



Sök