2300
Sök

Bilkamera för vindrutan (dash cam)

Soppgubbe
900 Inlägg
16 november 2013
Någon som har rörelsesensorer på sin kamera?
Har det på min men den reagerar typ inte :p

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 november 2013
min har det men är seg.

20 Inlägg
18 november 2013
Tack V70Drive! Bra priser!

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
19 november 2013

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

KHRacing
19 november 2013

Bättre kamera men färre tillbehör på ClasOlson, för 499kr

153 Inlägg
20 november 2013
bilisten11 skrev:
Hos [url?http://iyouwebuy.se/fordonstillbehor/biltillbehor/bilkameror]IYOUWEBUY finns ett flertal blikameror/dash cams[/url] att välja mellan.

Som jag tidigare skrivit har jag själv denna http://iyouwebuy.se/dubbelriktad-bilkam … inspelning

men är lite sugen på att köpa en till för andra bilen, en lite billager modell såklart så som den här http://iyouwebuy.se/digital-bilkamera

För det första så finns det inga exempelbilder på vad kameran presterar och för det andra så tycker jag det är direkt olämpligt att du gör reklam för ditt företag flertalet gånger på Garaget.org. Snälla skona oss från ditt skitsnack i framtiden.

Mvh

408 Inlägg
21 november 2013
bilisten11 skrev:
Hos [url?http://iyouwebuy.se/fordonstillbehor/biltillbehor/bilkameror]IYOUWEBUY finns ett flertal blikameror/dash cams[/url] att välja mellan.

Som jag tidigare skrivit har jag själv denna http://iyouwebuy.se/dubbelriktad-bilkam … inspelning

men är lite sugen på att köpa en till för andra bilen, en lite billager modell såklart så som den här http://iyouwebuy.se/digital-bilkamera

oooh.. Asså dom där kamerorna är i samma klass som den kameran vi andra köpte för 200kr på kina... = skit :-p

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

90 Inlägg
27 november 2013
V70Drive skrev:
För er som beställer på ebay och är trötta på att inte få eller att vänta länge, kolla in Dx.com, bara lite dyrare men 7-10 arbetsdagar leverans, beställer bara där ifrån nu, mycket nöjd smile

Stämmer ej! Möjligen "Shipping within 5-7 days", dvs. de garanterar att de skickar den inom 5-7 dagar. Du kan glömma att du får den inom åtminstone 2-3 veckor. Jag har handlat från dx säkert 30 gånger (visserligen inte sista året)

90 Inlägg
27 november 2013
Hunted skrev:
V70Drive skrev:
För er som beställer på ebay och är trötta på att inte få eller att vänta länge, kolla in Dx.com, bara lite dyrare men 7-10 arbetsdagar leverans, beställer bara där ifrån nu, mycket nöjd smile

Vill till varje pris avråda folk från att handla på DX.com så länge man får rätt grejer är allt frid och fröjd men får man fel så är det ett helvete att försöka få ny produkt tillskickad eller pengarna tillbaka. Då är ebay mkt tryggare med sin paypal garanti. Har ALLTID fått pengarna tillbaka vid handel på eBay om det varit ngt problem.

Nja, paypals garanti är ett skämt.
Jag öppnade en tvist p.g.a. att kameran jag besätllt inte stämmer överens med  beskrivningen och dessutom är defekt.
Paypal svarar attt de avgjort tvisten till min "fördel"; skicka tillbaka produkten och ge paypal ett trackingnummer på försändelsen så
ska jag få tillbaka pengarna.
När jag sedan mejlar paypal och frågar vad det är för garanti att låta kunden betala mer för returfrakt till kina (minst ca 400 kr?) för att få tillbaka 250 kr, så får jag inget svar från dom. Paypal är ett skiföretag.
Så se inte paypals "garanti" som någon säkerhet!

Soppgubbe
900 Inlägg
28 november 2013
pacmyc skrev:
V70Drive skrev:

Stämmer ej! Möjligen "Shipping within 5-7 days", dvs. de garanterar att de skickar den inom 5-7 dagar. Du kan glömma att du får den inom åtminstone 2-3 veckor. Jag har handlat från dx säkert 30 gånger (visserligen inte sista året)

Har fått mina saker max 14 dagar efter beställning

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

* Voff voff *
10 989 Inlägg
2 december 2013
Och jag har fortfarande inte fått nå´n kamera, däremot ber dom mig vänta (igen) och har dessutom inget tracking-nummer...

Bara så ni vet...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 020 Inlägg
2 december 2013
Brådhis skrev:
Och jag har fortfarande inte fått nå´n kamera, däremot ber dom mig vänta (igen) och har dessutom inget tracking-nummer...

Bara så ni vet...

//Brådhis

Jävligt dåligt..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
2 december 2013
Brådhis skrev:

Bara så ni vet...

//Brådhis

Kan du lyfta ett paypal krav? även fast det inte säger ett skit.
Bara skicka mail/pm osv osv och förklara läget att du inte fått någon och att du ska få en ny skickad eller pengarna översatta. Skickar de en så begär tracking number!

* Voff voff *
10 989 Inlägg
3 december 2013
Extrazz skrev:
Brådhis skrev:

Bara så ni vet...

//Brådhis

Bara skicka mail/pm osv osv och förklara läget att du inte fått någon och att du ska få en ny skickad eller pengarna översatta. Skickar de en så begär tracking number!

Hur gör man det? Vet bara inte om jag orkar bråka runt för ~250:-, men jag har redan fått dom att skicka en ny kamera. Iaf påstår dom det... Tracking # har dom inte på sina försändelser för dom kör med så billig frakt påstår dom.

//Brådhis

90 Inlägg
3 december 2013
Brådhis skrev:
Extrazz skrev:
Brådhis skrev:

Bara så ni vet...

//Brådhis

Hur gör man det? Vet bara inte om jag orkar bråka runt för ~250:-, men jag har redan fått dom att skicka en ny kamera. Iaf påstår dom det... Tracking # har dom inte på sina försändelser för dom kör med så billig frakt påstår dom.

//Brådhis

Var beställde du ifrån?
Jag har nu beställt en ny från http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl … 0752336819
som jag hoppas på ska vara bättre den den andra skiten jag tidigare fått. Säljaren känns seriös, svarade snabbt på email angående lite frågor samt har gett mig ett tracking nummer.
Denna kamera & säljare rekommenderas här http://dashcamtalk.com/g1w/
Senast redigerat av pacmyc (3 december 2013)

90 Inlägg
3 december 2013
Brådhis skrev:
Extrazz skrev:
Brådhis skrev:

Bara så ni vet...

//Brådhis

//Brådhis

För att svara på frågan så loggar du in på ditt ebay konto och går in under alla dina beställningar. Där ska det finnas en knapp typ "if there was any problem with your purchase... go to resolution center" eller liknande..

* Voff voff *
10 989 Inlägg
3 december 2013
pacmyc skrev:
Brådhis skrev:
Extrazz skrev:

//Brådhis

Var beställde du ifrån?
Jag har nu beställt en ny från http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl … 0752336819
som jag hoppas på ska vara bättre den den andra skiten jag tidigare fått. Säljaren känns seriös, svarade snabbt på email angående lite frågor samt har gett mig ett tracking nummer.
Denna kamera & säljare rekommenderas här http://dashcamtalk.com/g1w/

Ja, det kanske får bli en så´n där istället då. smile Fast det står att det är "limited quantity available" så risken är väl att man får vänta 3 månader till om man beställer...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (3 december 2013)

* Voff voff *
10 989 Inlägg
3 december 2013
pacmyc skrev:
Brådhis skrev:
Extrazz skrev:

//Brådhis

För att svara på frågan så loggar du in på ditt ebay konto och går in under alla dina beställningar. Där ska det finnas en knapp typ "if there was any problem with your purchase... go to resolution center" eller liknande..

Aha, får kolla ikväll! Tack!

//Brådhis

72 Inlägg
3 december 2013
Alltså, dashcams är ju skitbilliga i Sverige också. Visst, man kan spara ganska många procent på att handla från Kina, men i reda pengar rör det sig ju ändå bara om hundralappar.
När jag köpte min kamera från ett svenskt företag beställde jag på söndag kväll och på tisdag kom den med posten. Manualen som följde med var usel, men frågor besvarades blixtsnabbt via mail. Så redan nu har det varit värt de där extra hundralapparna.

Bättre redlös än flatlöss

408 Inlägg
3 december 2013
Vroomfondel skrev:
Alltså, dashcams är ju skitbilliga i Sverige också. Visst, man kan spara ganska många procent på att handla från Kina, men i reda pengar rör det sig ju ändå bara om hundralappar.
När jag köpte min kamera från ett svenskt företag beställde jag på söndag kväll och på tisdag kom den med posten. Manualen som följde med var usel, men frågor besvarades blixtsnabbt via mail. Så redan nu har det varit värt de där extra hundralapparna.

då vill man gärna vet vart du köpte, till vilket pris DU fick det till och vad är kvalitén på skiten?

om vi jämför med dyrare kameror som ÄR bättre som jag har tänkt å köpa, kostar 1500kr ungefär, så är det löjligt mycket billigare på eBay från kina från en säker säljare än att köpa från svenska webbutiker som köper förmodligen in kopior eller orginal för hutlösa summor.

men det är vad jag tycker å känt efter dom år jag har handlat på nätet å i svenska webbutiker

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

Sök