Saab 9-3 ss aero

projektet är att få ett eget utseende på min saab 9-3 ss aero, kommer gå i temat svart o rött är det tänkt !;) framtidsplaner med bilen blir att satsa på effekt ökning då jag är så gott som nöjd med utseendet på bilen! :)
  • 166 Följare
  • 275 691 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 september 2016
mjjansson
20 januari 2016 · 600 Inlägg

lindell92 skrev:
köp bara 2 lösa reflexer på biltema som du sätter dit lite provisoriskt smile Gör som jag åk till returbilen och köp ett par blinkers som man kan ha när man besiktigar smile

Jo får allt göra de till nästa gång, rätt drygt o ta bort toningsfärgen! 
Ja ska försöka få tag på några blinkers me!big_smile

mjjansson
23 januari 2016 · 600 Inlägg

valet o kvalet nu på om man ska byta upp sig till faceliftbaklyktorna eller inte!

Va kan va snyggast till bilen min?

Röda, tonade eller facelift? roll

FelixNevhage Glad amatör fotograf
23 januari 2016 · 729 Inlägg

mjjansson skrev:
valet o kvalet nu på om man ska byta upp sig till faceliftbaklyktorna eller inte!

Va kan va snyggast till bilen min?

Röda, tonade eller facelift? roll

jag lite både och för röda o tonade jag diggar dock inte facelift tongue

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto
mjjansson
24 januari 2016 · 600 Inlägg

FelixNevhage skrev:

mjjansson skrev:
valet o kvalet nu på om man ska byta upp sig till faceliftbaklyktorna eller inte!

Va kan va snyggast till bilen min?

Röda, tonade eller facelift? roll

jag lite både och för röda o tonade jag diggar dock inte facelift tongue

Satt o kolla runt på lite olika nu så blir nog o ha kvar dom och tona de i kanterna ist! wink

mjjansson
24 januari 2016 · 600 Inlägg

Till våren nu blir de nog en total renovering i motorrummet med byte av slangar o annat skoj! Blir att polera upp ventilkåpan och kåpan som skyddar turbon! Ska verkligen glänsa när man är klar!

Funderingarna går om man ska införskaffa lite blåa kylslangar och tryckslangar ! roll

Saab_2takt Turbo lover
24 januari 2016 · 329 Inlägg

Trevlig Saab måste jag säga!! Gillar i massor! Tycker verkligen att du ska polera upp lite under motorhuven men skippa de blå slangarna, if you want my opinion! smile

Men du, var fick du tag på den avgasadaptern till turbon? Funderar själv på att bygga downpipe till min 9-3 SC smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
JKDesign
24 januari 2016 · 4 442 Inlägg

mjjansson skrev:
Till våren nu blir de nog en total renovering i motorrummet med byte av slangar o annat skoj! Blir att polera upp ventilkåpan och kåpan som skyddar turbon! Ska verkligen glänsa när man är klar!

Funderingarna går om man ska införskaffa lite blåa kylslangar och tryckslangar ! roll

Låter bra, fast kanske röda slangar ist för blåa?

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
mjjansson
24 januari 2016 · 600 Inlägg

Saab_2takt skrev:
Trevlig Saab måste jag säga!! Gillar i massor! Tycker verkligen att du ska polera upp lite under motorhuven men skippa de blå slangarna, if you want my opinion! smile

Men du, var fick du tag på den avgasadaptern till turbon? Funderar själv på att bygga downpipe till min 9-3 SC smile

Ja tror dr blir ety jäkla lyft men stil under huven! Ah jo blåa ser ju sådär ut får tänka om kanske! wink

Den lyckades Jag köpa av en på Saab's köp & sälj sida på Facebook, härligt o höra! smile

JKDesign skrev:

mjjansson skrev:
Till våren nu blir de nog en total renovering i motorrummet med byte av slangar o annat skoj! Blir att polera upp ventilkåpan och kåpan som skyddar turbon! Ska verkligen glänsa när man är klar!

Funderingarna går om man ska införskaffa lite blåa kylslangar och tryckslangar ! roll

Låter bra, fast kanske röda slangar ist för blåa?

Jo de kan jag allt hålla med om att de är snyggast med röda, hitta lite blåa slangar för ett riktigt bra pris men får se.. wink

JourneymanX
24 januari 2016 · 645 Inlägg

Tråkigt med ombes =/ Men ang färgade rutor har du tonade fram el?

mjjansson
24 januari 2016 · 600 Inlägg

JourneymanX skrev:
Tråkigt med ombes =/ Men ang färgade rutor har du tonade fram el?

ah riktigt surt hmm yes de stämmer, dom fick jag riva bort men åker nog på nya till våren roll

mjjansson
14 februari 2016 · 600 Inlägg

Just nu står allt de här med service o bygge helt still väntan på att snön ska smälta bort o motivationen ska komma tillbaka!
Förtillfället så njuter man av dåliga dubbdäck o framhjulsdrift, vilken jäkla kombo med polerade vägbanor ..
Överlycklig om jag överlever de sista veckorna på denna vinter utan att pajja cupra-läppen!! big_smile

Men ska till o beställa hem service-kit me allt som går åt! wink

Och ska även försöka hinna o bygga ihop downpipen tills elmiaträffen i slutet på mars!

Några som ska dit tro? wink

_DamnIt R1 driver!
15 februari 2016 · 5 128 Inlägg

Nog för du har börjat, men du måste fixa dom andra gula locken som är omlackerade i rött, förstör helheten totalt.

I övrigt lyckas du grymt bra, fälgarna faller inte riktigt mig i smaken, men i övrigt är ha-begäret stort. Grymt fin!

mjjansson
15 februari 2016 · 600 Inlägg

_DamnIt skrev:
Nog för du har börjat, men du måste fixa dom andra gula locken som är omlackerade i rött, förstör helheten totalt.

I övrigt lyckas du grymt bra, fälgarna faller inte riktigt mig i smaken, men i övrigt är ha-begäret stort. Grymt fin!

Jo de håller jag med dig om, de ska lackas i svart till våren. wink
fälgarna kan ju inte gillas av alla roll  tack så mycket för de fina orden! wink

_DamnIt R1 driver!
16 februari 2016 · 5 128 Inlägg

mjjansson skrev:

_DamnIt skrev:
Nog för du har börjat, men du måste fixa dom andra gula locken som är omlackerade i rött, förstör helheten totalt.

I övrigt lyckas du grymt bra, fälgarna faller inte riktigt mig i smaken, men i övrigt är ha-begäret stort. Grymt fin!

Jo de håller jag med dig om, de ska lackas i svart till våren. wink
fälgarna kan ju inte gillas av alla roll  tack så mycket för de fina orden! wink

Det va skönt att höra!
Så är det ju med allt, för hur kul hade det varit om alla gillade samma saker? wink

mjjansson
17 februari 2016 · 600 Inlägg

_DamnIt skrev:

mjjansson skrev:

_DamnIt skrev:
Nog för du har börjat, men du måste fixa dom andra gula locken som är omlackerade i rött, förstör helheten totalt.

I övrigt lyckas du grymt bra, fälgarna faller inte riktigt mig i smaken, men i övrigt är ha-begäret stort. Grymt fin!

Jo de håller jag med dig om, de ska lackas i svart till våren. wink
fälgarna kan ju inte gillas av alla roll  tack så mycket för de fina orden! wink

Det va skönt att höra!
Så är det ju med allt, för hur kul hade det varit om alla gillade samma saker? wink

Ja visst!wink
Haha nej de hade ju inte alls vart kul! Ibland blir man sugen på nya fälgar, haft dom här ett tag nu..

mjjansson
25 februari 2016 · 600 Inlägg

Liten fråga såhär på torsdagskvällen!

Lite beslutsångest på vilket stuk man ska köra i sommar..

Antingen gula helgonen i dimljusen
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-f4756b67cbd6499ea4d9b2f301542d90.jpg

Eller.

8000k xenon ..
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-bd76eeb8638a972de7b6c058c20ea1df.jpg

Smaksak så de båda ser lika gött ut.. Värt o fundera på..

dax o sätta fart me bilen om den nu ska se vettig ut till Saabträffen i elmia på påsken big_smile

AlleH
25 februari 2016 · 13 Inlägg

Hej!

Jag tycker du ska köra på Xenon. Ger en lite mer "cleanare look" enligt mig wink
Men som sagt det är en smaksak smile

Jävligt fräsch bil förresten! wink

Saahlin
26 februari 2016 · 32 Inlägg

Gult passar nog gött till usa sidomarkeringarna! också kan du ju koppla in "usablinkers" i lykterna också!
Riktigt fin bil förövrigt!

Senast redigerat av Saahlin (26 februari 2016)

nitrousblu3_rs
26 februari 2016 · 262 Inlägg

Röstar också på de gula ljusen. Ser riktigt fett ut!

_DamnIt R1 driver!
26 februari 2016 · 5 128 Inlägg

Saahlin skrev:
Gult passar nog gött till usa sidomarkeringarna! också kan du ju koppla in "usablinkers" i lykterna också!
Riktigt fin bil förövrigt!

Vad är USA-blinkers?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang