Bmw e28 med corvette fram och bakvagn

aa det här e då min första bil som får plågas av mina dumma ideer och mina ännu dummare lösningar. jag köpte bilen som en orginal 518 som skulle få sig en lite roligare motor och lite allmänt småpill och sen användas som lekbil. köpte en gammal m30b35 motor från en kompis som stoppades ner i bilen relativt fort och den stackaren plågades rätt hårt tills en dag då den inte orka med längre, bilen koka och toppen slog sig. skulle bara byta topp och packning tänkte jag men sen kom det upp dåliga planer i mitt huvud och och jag såg lite bra att ha delar ligga i ett hörn i garaget, då börja det spåra ur. syftet med bilen nu är att få den att funka igen och sen ska den användas, tanken e att den ska gå hyffsat på bana och hyffsat att sladda och ha kul med sen testa lite rattlåsracing, det blir en lekbil helt enkelt.
  • 55 Följare
  • 12 617 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 februari 2014
Nitro
26 oktober 2013 · 330 Inlägg

vilket jävla vrålåk! PREM LAGD

Tuggummimannen Taggad
27 oktober 2013 · 1 507 Inlägg

Ska du ha turbo på 454an?

/T

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
ac-anton
28 oktober 2013 · 92 Inlägg

tack så mycket för uppmuntrade kommentarer smile ne det blir ingen turbo för tillfället, skylten e mest för att jävlas med en kompis wink men man vet aldrig vad som hamnar i bilen när effektsuget smyger på en wink
det blir ev en uppdatering imorn om allt går bra smile tack och hej

BKRacing
28 oktober 2013 · 204 Inlägg

Hoppas inte det är mig du ska jävlas med!
Men måste hålla me danne lite mun mot mun metod frpn dubbla Gt42 or skulle den må bra av wink

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
JoarH
28 oktober 2013 · 129 Inlägg

Härligt! smile

Runezon
28 oktober 2013 · 110 Inlägg

frän som fan! prem laggd!

ac-anton
28 oktober 2013 · 92 Inlägg

BKRacing skrev:
Hoppas inte det är mig du ska jävlas med!
Men måste hålla me danne lite mun mot mun metod frpn dubbla Gt42 or skulle den må bra av wink

haha asså...
haha nja man får kanske testa med en lövblås ner i 750in och se vad som händer först wink

BKRacing
28 oktober 2013 · 204 Inlägg

som jag anade! men är det inte dags att ta tag i bilen igen ?smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
Joel0666
29 oktober 2013 · 428 Inlägg

Intresant projekt!

Kommer följas smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
Gatisen
29 oktober 2013 · 71 Inlägg

Prem lagd ! Följes här och i verkligheten! smile

ac-anton
16 januari 2014 · 92 Inlägg

hej igen!.
va ett bra tag sen nu men har tyvärr tappat motivationen och jag vet inte vad jag vill göra med den här bilen så jag lägger projektet på is för tillfället tills jag kommit på vad jag vill göra med den på riktigt.

ska börja bygga på min andra bil sålänge tills motivationen är tilbaka.
kommer komma upp en projektråd om den också.

ac-anton
2 februari 2014 · 92 Inlägg

Hej igen! Har nu kommit igång med mitt andra projekt så om någon är intresserad av att se vad jag gör med det så tänkte jag lägga ut länken härwink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=286237

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
19 februari 2014 · 1 899 Inlägg

Hoppas motivationen kommer tillbaka, för det här är bland de fränaste byggen jag sett på gorg smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
ac-anton
19 februari 2014 · 92 Inlägg

PHrnfeldt skrev:
Hoppas motivationen kommer tillbaka, för det här är bland de fränaste byggen jag sett på gorg smile

Haha tack så mycket smile kul att alla verkar gilla bilen så mycket även fast inget på den är riktigt snyggt gjort smile
Ja det hoppas jag också, jag ska låta den stå nu i ett år eller 2 och tänka över vad jag vill bygga utav den och samla på mig lite nya grejer.

Karossen kanske jag börjar ta hand om redan i sommar men då kommer en uppdate på det.
Sen lär det byggas nytt chassie eller modifiera om det gamla så det funkar för mitt endamål utan kompromisser och allt ska bli snyggt gjort smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang