3188
Sök

Mercedes 250d blir 300d superturbo

Ombygge av min 250d till 300d "superturbo"

88 882 Visningar
Uppdaterades senast 17 oktober 2015
322 Inlägg
18 september 2013
#61
_ZaNDeR_ skrev:
WarMachineZ skrev:
Tjena, diggar ditt jobb verkligen! Får mig att bli inspirerad smile
Nu när jag är klar med det mesta utvändigt på min Merca så funderade jag på att turbo mata min smile
Såg några klipp på Youtube om en som hade en likadan fast var 2.3a istället, och han fick ut 340 hästar på 1bar smile.

Vet du något om man måste få intyg från Mercedes för få genom det på besiktningen ? Menar med hjulupphängningen, bromsar osv ? smile
Tack smile

Tjena, tackar! kul att man kan inspirera någon! smile
Denna kommer jag själv endast att behöva skaffa bänkningspapper på med den nya motorn och försöka få hållit den på en vettig effekt på pappret så är det bara att ändringsbesikta och rulla igenom, borde inte vara några problem alls smile

Aha okej :o Jag hörde massor av min lärare på fordon att man måste skaffa intyg och sånt :S, kanske bara gäller när man ökar till mycket högre värden än orginal hästar ? smile

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star

Bitch!
87 Inlägg
19 september 2013
#62
WarMachineZ skrev:
_ZaNDeR_ skrev:
WarMachineZ skrev:
Tjena, diggar ditt jobb verkligen! Får mig att bli inspirerad smile
Nu när jag är klar med det mesta utvändigt på min Merca så funderade jag på att turbo mata min smile
Såg några klipp på Youtube om en som hade en likadan fast var 2.3a istället, och han fick ut 340 hästar på 1bar smile.

Vet du något om man måste få intyg från Mercedes för få genom det på besiktningen ? Menar med hjulupphängningen, bromsar osv ? smile
Tack smile

Tjena, tackar! kul att man kan inspirera någon! smile
Denna kommer jag själv endast att behöva skaffa bänkningspapper på med den nya motorn och försöka få hållit den på en vettig effekt på pappret så är det bara att ändringsbesikta och rulla igenom, borde inte vara några problem alls smile

Aha okej :o Jag hörde massor av min lärare på fordon att man måste skaffa intyg och sånt :S, kanske bara gäller när man ökar till mycket högre värden än orginal hästar ? smile

det gäller om du ökar med än 20% hk och 10% mer i vrid


195 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
#63
lillisaa skrev:
WarMachineZ skrev:
_ZaNDeR_ skrev:

Tjena, tackar! kul att man kan inspirera någon! smile
Denna kommer jag själv endast att behöva skaffa bänkningspapper på med den nya motorn och försöka få hållit den på en vettig effekt på pappret så är det bara att ändringsbesikta och rulla igenom, borde inte vara några problem alls smile

Aha okej :o Jag hörde massor av min lärare på fordon att man måste skaffa intyg och sånt :S, kanske bara gäller när man ökar till mycket högre värden än orginal hästar ? smile

det gäller om du ökar med än 20% hk och 10% mer i vrid

japp precis! smile


195 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
#64
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164840/164840-da7b732145e9b0fb30bea950baa09f47.jpg
Motorn börjar vara näst intill färdig endast spridarrenovering samt ny koppling som ska på, sedan börjar det bära av hemåt med motorn för att bygga grenrör och så småningom montera den i bilen! big_smile


20 Inlägg
22 september 2013
#66
_ZaNDeR_ skrev:
SchnyggHasche skrev:
angående växellådan så är det troligtvis en 717.430 låda. Mercedes lite vassare låda heter 717.450 och har ettan neråt så kallad dogleg-låda smile. Provat 2 såna lådor, 3ans växel är väldigt skör.

Btw Kul tråd:)

Mvh

Ahaa okej tackar! smile är det ens värt att försöka köra med denna en stund eller borde man byta låda direkt? smile

aa det går å köra om du hoppar över trean vid fullt pådrag:). håller rätt länge om man kör utan elektrisk förpump till motorn också. för det gav en ganska stor skillnad i effekt:).
Men jag rekomenderar att du ordnar en omsvetsad bmw-låda, kört flera månader på min nu utan problem smile.


195 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
#67
SchnyggHasche skrev:
_ZaNDeR_ skrev:
SchnyggHasche skrev:
angående växellådan så är det troligtvis en 717.430 låda. Mercedes lite vassare låda heter 717.450 och har ettan neråt så kallad dogleg-låda smile. Provat 2 såna lådor, 3ans växel är väldigt skör.

Btw Kul tråd:)

Mvh

Ahaa okej tackar! smile är det ens värt att försöka köra med denna en stund eller borde man byta låda direkt? smile

aa det går å köra om du hoppar över trean vid fullt pådrag:). håller rätt länge om man kör utan elektrisk förpump till motorn också. för det gav en ganska stor skillnad i effekt:).
Men jag rekomenderar att du ordnar en omsvetsad bmw-låda, kört flera månader på min nu utan problem smile.

Okej tackar! smile jasså vad använder du för förpump? och är det något skillt tryck till pumpen man borde köra på då?
Jo kommer nog att skaffa bmw låda så fort ekonomin tillåter tongue


DEVIL
1 171 Inlägg
22 september 2013
#68
_ZaNDeR_ skrev:
SchnyggHasche skrev:
_ZaNDeR_ skrev:

Ahaa okej tackar! smile är det ens värt att försöka köra med denna en stund eller borde man byta låda direkt? smile

aa det går å köra om du hoppar över trean vid fullt pådrag:). håller rätt länge om man kör utan elektrisk förpump till motorn också. för det gav en ganska stor skillnad i effekt:).
Men jag rekomenderar att du ordnar en omsvetsad bmw-låda, kört flera månader på min nu utan problem smile.

Okej tackar! smile jasså vad använder du för förpump? och är det något skillt tryck till pumpen man borde köra på då?
Jo kommer nog att skaffa bmw låda så fort ekonomin tillåter tongue

hur mycket effekt tror du att du kommer få ut? smile

bmw m power

195 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
#69
Legosoldaten skrev:
_ZaNDeR_ skrev:
SchnyggHasche skrev:

aa det går å köra om du hoppar över trean vid fullt pådrag:). håller rätt länge om man kör utan elektrisk förpump till motorn också. för det gav en ganska stor skillnad i effekt:).
Men jag rekomenderar att du ordnar en omsvetsad bmw-låda, kört flera månader på min nu utan problem smile.

Okej tackar! smile jasså vad använder du för förpump? och är det något skillt tryck till pumpen man borde köra på då?
Jo kommer nog att skaffa bmw låda så fort ekonomin tillåter tongue

hur mycket effekt tror du att du kommer få ut? smile

Mitt mål är 300 på hjulen smile då är jag nöjd till en början smile


DEVIL
1 171 Inlägg
22 september 2013
#70
_ZaNDeR_ skrev:
Legosoldaten skrev:
_ZaNDeR_ skrev:

Okej tackar! smile jasså vad använder du för förpump? och är det något skillt tryck till pumpen man borde köra på då?
Jo kommer nog att skaffa bmw låda så fort ekonomin tillåter tongue

hur mycket effekt tror du att du kommer få ut? smile

Mitt mål är 300 på hjulen smile då är jag nöjd till en början smile

Är ju inte allt för mycket att göra då=)

bmw m power

195 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
#71
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164840/164840-0ef07dcb0800981d1e27b52093bf1f48.jpg
Samt införskaffat en lite bättre snurra, Holset H1 55mm in 65mm ut #16 avgashus smile


195 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
#73
Kom igen då! kom med tips/åsikter i alla fall inge roligt att ha en projekttråd för sig själv ju! lol


Maskinförare
681 Inlägg
14 oktober 2013
#74
Jag väntar på bilder... big_smile

Kolla in min volvo 142 T5 projekt tråd! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264442

195 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
#75
aDedorsson skrev:
Jag väntar på bilder... big_smile

Haha joo kommer så fort jag får löst detta med kopplingen, är ingen specialist på sånt så vill gärna ha tips på tryckplatta (svarvning av svänghjul?) m.m big_smile


Maskinförare
681 Inlägg
14 oktober 2013
#76
_ZaNDeR_ skrev:
aDedorsson skrev:
Jag väntar på bilder... big_smile

Haha joo kommer så fort jag får löst detta med kopplingen, är ingen specialist på sånt så vill gärna ha tips på tryckplatta (svarvning av svänghjul?) m.m big_smile

jo de e klart, men det får du inte av mig wink

Kolla in min volvo 142 T5 projekt tråd! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264442

195 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
#77
aDedorsson skrev:
_ZaNDeR_ skrev:
aDedorsson skrev:
Jag väntar på bilder... big_smile

Haha joo kommer så fort jag får löst detta med kopplingen, är ingen specialist på sånt så vill gärna ha tips på tryckplatta (svarvning av svänghjul?) m.m big_smile

jo de e klart, men det får du inte av mig wink

Hah, nej det kräver jag inte heller wink vill bara höra åsikter så att man inte sitter och skriver för sig själv bara big_smile


Maskinförare
681 Inlägg
14 oktober 2013
#78
_ZaNDeR_ skrev:
aDedorsson skrev:
_ZaNDeR_ skrev:

Haha joo kommer så fort jag får löst detta med kopplingen, är ingen specialist på sånt så vill gärna ha tips på tryckplatta (svarvning av svänghjul?) m.m big_smile

jo de e klart, men det får du inte av mig wink

Hah, nej det kräver jag inte heller wink vill bara höra åsikter så att man inte sitter och skriver för sig själv bara big_smile

hehe jo jag vet precis vad du menar smile

Kolla in min volvo 142 T5 projekt tråd! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264442

244 Inlägg
15 oktober 2013
#79
Sachs 765 säger jag! 240mm så man får svarva  göra nya bulthål i svänghjulet wink

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

195 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
#80
mbadriver skrev:
Sachs 765 säger jag! 240mm så man får svarva  göra nya bulthål i svänghjulet wink

Lutar nog mot det! big_smile



Sök