kiorf skrev: Rekomenderar helt klart maxxecu som sprut !
Lätt att koppla in, mycket bra inställnings möjligheter och programmet är lätt att förstå sig på.
Det sprutet har jag kopplat in åt en kompis i hans e34
Har kollat på det,verkar ganska nytt? Vet du vad han betalade för det till e34?
Ja det är rätt nytt, men så jäkla bra ! han betalade cirka 13.000kr för det, och då är det såkallad flying lead. För det finns ingen plug & play till bmw. så man får koppla varje kabel själv
Tjena,passar på att uppdatera lite när jag ändå sitter här Lite hände under helgen, motorn är redo att lyftas ur, väntar bara på motorlyften. Drog även ut hela motor kabelhärvan med box då jag tänkte göra helt ny, börjar jobba i slutet av oktober så då kommer ett maxxecu beställas och kopplas in så fort pengar kommer. Motorn har jag inte bestämt mig om jag ska köra med smidda grejer eller bara arp och cooperring.. vet att det håller bra med bara det men skulle ju va fint att göra allt direkt för mer effekt kommer man ju i vilket fall som helst vilja ha efter et tag Nåja, ska åka till garaget ikväll och se vad jag hittar på, kanske blir en till uppdatering.. Lite bilder har jag från helgen, inte så roliga bilder men vet inte vad jag ska ta kort på, blir väl bättre bara man kommer igång med mekandet, inte så givande att bara plocka isär. Ha de bra sålänge
kiorf skrev: Rekomenderar helt klart maxxecu som sprut !
Lätt att koppla in, mycket bra inställnings möjligheter och programmet är lätt att förstå sig på.
Det sprutet har jag kopplat in åt en kompis i hans e34
Har kollat på det,verkar ganska nytt? Vet du vad han betalade för det till e34?
Ja det är rätt nytt, men så jäkla bra ! han betalade cirka 13.000kr för det, och då är det såkallad flying lead. För det finns ingen plug & play till bmw. så man får koppla varje kabel själv
Jepp det blir troligtvis att köra på det sprutet nu. Det finns plug n play till bmw med vanos vad jag förstått, men vill inte ha pnp iallafall, mycket bättre att koppla in själv så man lär sig på samma gång. Tycker jag iaf
Tjo. Händer inte så mycket här nujust, men en liten update kan jag göra. Fick iallafall ett ryck idag och tog ur motorn och växellådan, hann börja riva av toppen också före sambon kom och tyckte de fick räcka Bestämt mig för att det får bli orginal botten till nästa sommar ännu då pengarna inte räcker till allt denna vinter. Så byter bara alla lager och packningar så får det duga, och coopering med arp då förståss. Har en fråga också,nån som vet hur man ser om en ventilyftare är slut? Bilen har tickat som fan från sexans lyftare(om jag hört rätt),men vill ju inte byta allihopa om det bara är en som är slut. Sedan har jag hört att man ska ha dom i oljebad då man plockat ur dom, stämmer detta? Har bara hållit på med mekaniska lyftare tidigare så är inte så insatt i detta De va väl allt för denna gången. Slänger med nån bild för den som inte gillar uppsatser;)
Halåjj! Inte super livat här menmen.. Har i allafall plockat isär motorn nu så nu står blocket tomt. Men bestämde mig för att denna motor kommer bli helsmidd sakta men säkert nu då jag ändå rivit ner allt, så är på jakt efter en till m50b25 att slänga i till sommarn nu som blir oöppnad förutom arp och cooperring, håller säkert för mitt 500hk mål en sommar :)om inte jag blir rik över vintern förståss. Men kommer somsagt att bygga den smidda så fort som möjligt Började slipa blocket också som ska målas och sen lämnas in för toppdeckning och borrning, toppen han jag plocka isär halvvägs men den ska också rensas och planas, ska säkert i med värre ventilfjädror ech retainers också.. Började slipa ventilkåpan som jag tänkte polera, tror nästan jag skippar poleringen och drar på nån färg istället, fyfan vad jobbigt Vet inte mer vad jag ska skriva.. Va inte rädd att komentera eller fråga nåt, tacksam för ideer och tips också! lite bilder hann jag ta också!
Tips på färg till blocket? Ska inte bli nåt rödblock iaf
En kolv hade lite skavanker
Usch.
Pågång, nån som vet nåt bra bad som tar bort skit och smuts effektivt?
Edit, oj, såg nu att du frågade efter något bad, det kan jag tyvärr inte tipsa om.
Tänkte mer på nåt diesel bad liknande, så man kan ha flera grejjer över natten i, men dieseln tar ju inte bort nåt tycker jag.. men detdär funkar säkert bra också,tack för tipset iaf