3522
Sök

Byta spridare volvo 850

367 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
Tjenare jag har en Volvo 850 se 1995 144hk som jag tänkte få lite liv. i jag har lyft ur motorn och den är total renoverad orginal kolvar stakar vevaxel kamaxlar det mesta som
Ja hör i hop med konstruktionen. då har jag tagit bort ac kompressorn och kondensorn tänkte tänkte få dit ett lite grövre avgas typ 2.5 kanske. och tänkte byta till dom gula spridarna som
Brukade sitta i tidiga glt sugisar i stället för dom
Blå. och då undrar jag vad som måste göras för att byta dom. väldigt tacksam för svar men inget om
Att det är som att kasta pengarna i sjön att trimma en se motor. för det är inga dyra grejer jag fixar vill inte ha nån enorm kraft bara så att man inte behöver ligga och nöd gasa i backar. Mvh Robin

8 277 Inlägg
19 augusti 2013
Att bara byta spridare är att kasta pengarna i sjön och slösa med tid och till råga på allt få ett dåligt resultat.

Bygg 2,5" från katalysatorn och bakåt istället.

367 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
Ja tror ju inte det blir sämre resultat Av att byta spridare och få dit en skjusterbar bränsletrycksreglator och öppet sport luftfilter

8 277 Inlägg
19 augusti 2013
Ok... Men vad ska du ha dem större spridarna till? Original är ju tilltagna i storlek så dem räcker till originaleffekten och en del till. Och såvida du inte portat toppen eller bytt till vassare kammar så att motorn börjar förbruka mer luft finns ingen anledning att byta. Dessutom har inte styrboxen en aning om att du bytt spridare och kommer att hålla spridare öppen lika länge. Det resulterar bara i högre bränsleförbrukning och lägre effekt.

Justerbar BTR är bortkastade pengar. Öppet filter gör att den kan låta lite fränare, men inget mer än så.

Sök