Montering coilovers E39

daaanyy
24 augusti 2013 · 670 Inlägg

Ska ge mig på att montera mina coilovers på bilen idag. Har det mesta klart för mig men en snabb fråga. Den nedre delen av coiloverbenet är en hylsa som är gängad på och låses med en "kontramutter". Hur vet man var man ska låsa denna del? Lägger upp en bild där delen jag menar är inringad.

Mvh

http://forumbilder.se/CF7P9/coilover-category.jpg

Mvh Daaanyy
Mr_Felix
24 augusti 2013 · 134 Inlägg

Du ställer väl höjden med den hela den nedre delen och sedan låser fast den med den muttern. Du får ju själv bestämma hur mycket du vill sänka/höja.

Gizmojohan
24 augusti 2013 · 3 295 Inlägg

Sitter ingen sån på e39. Då hela "dämpardelen" är nerstucken i spindeln och den ska tryckas ner i botten ich sen låsas med muttern på spindeln

daaanyy
24 augusti 2013 · 670 Inlägg

Slave_joe skrev:
Sitter ingen sån på e39. Då hela "dämpardelen" är nerstucken i spindeln och den ska tryckas ner i botten ich sen låsas med muttern på spindeln

Bilden var bara en exempelbild. Nederdelen på coilovern är gängad även till e39. Löste sig dock såfort jag började skruva smile

Mvh Daaanyy
Gizmojohan
24 augusti 2013 · 3 295 Inlägg

daaanyy skrev:

Slave_joe skrev:
Sitter ingen sån på e39. Då hela "dämpardelen" är nerstucken i spindeln och den ska tryckas ner i botten ich sen låsas med muttern på spindeln

Bilden var bara en exempelbild. Nederdelen på coilovern är gängad även till e39. Löste sig dock såfort jag började skruva smile

Aha! Dem senaste jag monterade var helt släta med en liten hylsa påtryckt till e39. Kan ju vara olika.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang