Absolut, det är ingen fara! över lag så optimeras dock motorerna efter 98 oktan, men att det sotar handlar om x antal 1000 mil innan det märks, så kör upp din tank med 95
Skillnaden är att TSI i princip en turbo som jobbar på ca 2500 varv och en kompressor som ger mer kraft på låga varv, alltså en motor med jämnare effektkurva på låg cylindervolym.
FSI och TFSI används numera främst till 2.0L och uppåt
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Provade köra lite, Skillnad 1.2 bar och sjunker ganska snabbt original och samma med Tune kan detta stämma :S Men saken då ja får felmeddelande är när jag plötsligt på 4:ans växel ska gasa botten så trycker den på och sen helt plötsligt ganska snabbt blir det som att blien tappar andan och det är då turbon ej fungerar. Funkar om man startat om bilen.
Är inte ovanligt att det blir så att Golf bilarna slår av laddtrycket så får man stanna å starta om bilen så funkar allt tills man ger fullt igen. Skriv till Klevert här på garaget han har löst det å många andra fel som kan bli på golf
Har fått laddtrycksventilen men ett problem för slangarna. Får ej loss två stycken. https://www.dropbox.com/s/y9qclr735ltje … 181020.jpg (Den gröna får jag bort genom att dra och andra sitter som F. Måste ja ta bort silver sakerna ? behövs ej på den som är grön ringad.
Nu måste jag vara lite "sån" för ditt eget bästa. Är man så pass osäker att man inte vet vad en slangklämma är eller vad den gör så bör man inte pilla med dessa prylar. Om någon av slangarna som har slangklämma lossnar så kommer din motor gå sönder ögonblickligen, det finns en väldigt bra anledning till att trycksidan har klämmor och den trycklösa sidan inte har det.
Bättre släppa stoltheten och rulla in till en verkstad än att skjuta motorn.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Jag frågade då en av dem slangarna som har slanh klämma gick rycka ur men va lite trög. Så ja tänkte om dem va engångsklämma så man borde ersätta dem med nya.
Försöka återanvända engångsklämmor brukar gå, men mycket dumt, ny klämma kostar bara några kronor, resultatet av en lossad eller läckande slang kan vara ödesdigert.