2234
Sök

Lättare att svänga med nya däck?

1 327 Inlägg
7 juni 2005
Trådstartare
Ska byta däck snart men jag undrar om det är lättare att sänga med däck som har mönster än däck som nästan är blankslipna?

Går lite tungt nu att svänga. 195or på nu och jag tänkte sätta på 205or.

305 Inlägg
7 juni 2005
i regel blir det trögare ju bredare däcket är (och mer kontakt yta mot mark)  .

679 Inlägg
7 juni 2005
Hade en sån där förut, fast det var en -87.

Den hade jag 205:or på utan några problem med styrnignen, hade dessutom en lite mindre sportratt på.

Tycker du att det är tung att styra så kanske det är styrservon som börjat ge sig. Men du får ju tänka på att det är en bil med ganksa distinkt styrning också. Så det är nog inget att oroa sig för.

1 327 Inlägg
8 juni 2005
Trådstartare
Ok, tackar för svaren smile Kan hända att servon börjar vara lite gammal. Men visst går sånt att renovera? Har lagt så mycket på bilen nu så jag tänkte slippa påkosta servon nå i år. Kan vara bortskämd med nyare bilars servon med förståss.

Tror det blir att köpa 195:or. Har köpt nya fälgar som breddar väldigt mycket. TSW-fälgar med ET : 25. (Orginal är 40) Testat samma fälgar med 205or från en annan bil vi har och de sticker lite väl mycket. Sen så är det lättare att styra med 195 med så å lite billigare så..

1 489 Inlägg
8 juni 2005
Har 205:or på min saab och det är inte trögt. Varken med blanka eller bra däck..

• Även den starka måste ta i när han skiter

Sök