Mesta går att hitta på skroten. Du kan eventuellt plocka motorhärva från D16z6 el. D15Z1, enda skillnaden är att det blir 2 kontaktstycken över som normalt går till vtec och oilswitch. Insug kan du hitta var som helst, själv har jag 3 stycken som ligger och skräpar Men ecu kan kanske bli svårare.
Kollade runt lite och kom på att LSI har obd0 elsystem. Verkar vara lite mer jobb än vad jag sa tidigare. Finns dock en hel del personer som gjort detta innan så det borde inte vara svårt att hitta info om det om du fortfarande är intresserad. Bara att googla MPFI swap LSI D15B2 som exempel. Tror man får byta fördelare också men är inte säker.
Mpfi swap är inga problem på obd0, tog mig 3 timmar lugnt tempo, dock skruvat en del Honda
Pm6 ecu D16a6,d15b7,d16z6 insug(komplett) Spridar kontakte D16a6 fördelare Lite kablar..
EDIT: PA Sensor, sitter på civic/crx 88-91(A-stolpen bredvid handsfacket). 92 uppåt sitter den i ecun.
Dom delarna måste du ha! Du använder dig av d15b2 härvan annars kommer det inte gå, eller jo men blir ett jäkla pill med elen. Så spara dig tiden låt den sitta kvar och dra kablarna direkt från ecun till spridarna..kör du med obd0 spridare så får du ha spridarmotstånd/resistorbox, men jag hade satsat på ett d16z6 insug, så slipper du resistorbox.. Själv hade jag d16a6 kamaxel monterad också, för den som sitter i d15b2 är totalt värdelös!! Effekten försvinner efter 4000-5000 varv. Men med A6 kammen hade den bäst register mellan 4500-7800varv. Jag prövade tyvär aldrig ett extraktor grenrör, vilket jag tror hade gjort en del på sig, då d15 grenröret funkar lika bra som ett moppe avgassystem.. Jag tycker du ska göra det,roligt med sån liten motor som varvar och går lika bra som Esi och crx 124hk. Kanske inte efter 150-160km/h.. Min/"Kajsis" toppade 225km/h med mpfi swapet med bytt kam. Orginal gjorde den inte mer än 195km/h.. Mätarfart..
Mycke fin bil i övrigt och lycka till med planerna!
Mpfi swap är inga problem på obd0, tog mig 3 timmar lugnt tempo, dock skruvat en del Honda
Pm6 ecu D16a6,d15b7,d16z6 insug(komplett) Spridar kontakte D16a6 fördelare Lite kablar..
EDIT: PA Sensor, sitter på civic/crx 88-91(A-stolpen bredvid handsfacket). 92 uppåt sitter den i ecun.
Dom delarna måste du ha! Du använder dig av d15b2 härvan annars kommer det inte gå, eller jo men blir ett jäkla pill med elen. Så spara dig tiden låt den sitta kvar och dra kablarna direkt från ecun till spridarna..kör du med obd0 spridare så får du ha spridarmotstånd/resistorbox, men jag hade satsat på ett d16z6 insug, så slipper du resistorbox.. Själv hade jag d16a6 kamaxel monterad också, för den som sitter i d15b2 är totalt värdelös!! Effekten försvinner efter 4000-5000 varv. Men med A6 kammen hade den bäst register mellan 4500-7800varv. Jag prövade tyvär aldrig ett extraktor grenrör, vilket jag tror hade gjort en del på sig, då d15 grenröret funkar lika bra som ett moppe avgassystem.. Jag tycker du ska göra det,roligt med sån liten motor som varvar och går lika bra som Esi och crx 124hk. Kanske inte efter 150-160km/h.. Min/"Kajsis" toppade 225km/h med mpfi swapet med bytt kam. Orginal gjorde den inte mer än 195km/h.. Mätarfart..
Mycke fin bil i övrigt och lycka till med planerna!
Kan du inte bara komma förbi och hjälpa till lite? ser då ut som en ny kam står på listan Tack