Söker kunnig person inom kylskåp/kylning i Skåne

RichiB
29 augusti 2013 · 1 866 Inlägg

Söker kunnig person inom kylskåp/kylning i Skåne, gärna nära Bjuv/Helsingborg.
Söker någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig att felsöka mitt kylskåp som ej kyler tillräckligt och fylla på det med köldmedel.
Betalar gärna.

Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
29 augusti 2013 · 329 Inlägg

Finns det inte ett gäng firmor som gör det om man söker på Google , Eniro och "rätt" sidor?

RichiB
29 augusti 2013 · 1 866 Inlägg

Stefan Elg skrev:
Finns det inte ett gäng firmor som gör det om man söker på Google , Eniro och "rätt" sidor?

jo men jag letar efter någon som kan göra det efter arbetstid till en mindre peng :-)

Henrik-N
29 augusti 2013 · 450 Inlägg

RichiB skrev:

Stefan Elg skrev:
Finns det inte ett gäng firmor som gör det om man söker på Google , Eniro och "rätt" sidor?

jo men jag letar efter någon som kan göra det efter arbetstid till en mindre peng :-)

Köp ett nytt eller betala ärligt.
Tycker de är fattigt att söka svarta tjänster såhär

Marcus_89 Biltokig elektriker
29 augusti 2013 · 3 352 Inlägg

Hur gammalt är det? Är det för gammalt så är det lika bra att handla ett nytt

Nobrando
30 augusti 2013 · 214 Inlägg

Är det för gammalt så är det ett köldmedium i som inte får fyllas på idag. Är ditt kylskåp lite nyare (5-10 år gammalt) så har du förmodligen köldmediumet r600a. (propan) Är ett jävla mickel med påfyllning, vikten på gasen varierar med temperaturen, så det är lite lurigt att fylla på. Det kan bli dyrt..

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
RichiB
31 augusti 2013 · 1 866 Inlägg

Nobrando skrev:
Är det för gammalt så är det ett köldmedium i som inte får fyllas på idag. Är ditt kylskåp lite nyare (5-10 år gammalt) så har du förmodligen köldmediumet r600a. (propan) Är ett jävla mickel med påfyllning, vikten på gasen varierar med temperaturen, så det är lite lurigt att fylla på. Det kan bli dyrt..

Det är R-134a köldmedium
vikt 0,246kg
Skåpet är från 2004.
Fast tempen har börjat gå ner nu :-) Igår var det ca 13 grader på morgonen och på kvällen var jag nere på 11,5 grader och nu idag 9 grader :-)
Så förhoppningsvis ordnar det sig :-)
Dock är det mycket känsligt när man öppnar dörren.... har man den öppen i kanske 30sekunder så sjunker ökar tempen några grader....

Nobrando
31 augusti 2013 · 214 Inlägg

RichiB skrev:

Nobrando skrev:
Är det för gammalt så är det ett köldmedium i som inte får fyllas på idag. Är ditt kylskåp lite nyare (5-10 år gammalt) så har du förmodligen köldmediumet r600a. (propan) Är ett jävla mickel med påfyllning, vikten på gasen varierar med temperaturen, så det är lite lurigt att fylla på. Det kan bli dyrt..

Det är R-134a köldmedium
vikt 0,246kg
Skåpet är från 2004.
Fast tempen har börjat gå ner nu :-) Igår var det ca 13 grader på morgonen och på kvällen var jag nere på 11,5 grader och nu idag 9 grader :-)
Så förhoppningsvis ordnar det sig :-)
Dock är det mycket känsligt när man öppnar dörren.... har man den öppen i kanske 30sekunder så sjunker ökar tempen några grader....

Det  borde gå betydligt fortare att kyla ner den. Det kan nog vara så att den bristar på gas. Givaren reagerar kvickt men den torde snabbt gå ner i temperatur igen när du stängt dörren.

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
RichiB
31 augusti 2013 · 1 866 Inlägg

Nobrando skrev:

RichiB skrev:

Nobrando skrev:
Är det för gammalt så är det ett köldmedium i som inte får fyllas på idag. Är ditt kylskåp lite nyare (5-10 år gammalt) så har du förmodligen köldmediumet r600a. (propan) Är ett jävla mickel med påfyllning, vikten på gasen varierar med temperaturen, så det är lite lurigt att fylla på. Det kan bli dyrt..

Det är R-134a köldmedium
vikt 0,246kg
Skåpet är från 2004.
Fast tempen har börjat gå ner nu :-) Igår var det ca 13 grader på morgonen och på kvällen var jag nere på 11,5 grader och nu idag 9 grader :-)
Så förhoppningsvis ordnar det sig :-)
Dock är det mycket känsligt när man öppnar dörren.... har man den öppen i kanske 30sekunder så sjunker ökar tempen några grader....

Det  borde gå betydligt fortare att kyla ner den. Det kan nog vara så att den bristar på gas. Givaren reagerar kvickt men den torde snabbt gå ner i temperatur igen när du stängt dörren.

låter mindre bra!
Det skulle tydligen kosta ca 2500kr att fylla på gas!!! plus att jag inte kan hitta någon anslutning där man kan koppla in sig.....

Nobrando
1 september 2013 · 214 Inlägg

RichiB skrev:

Nobrando skrev:

RichiB skrev:

Det är R-134a köldmedium
vikt 0,246kg
Skåpet är från 2004.
Fast tempen har börjat gå ner nu :-) Igår var det ca 13 grader på morgonen och på kvällen var jag nere på 11,5 grader och nu idag 9 grader :-)
Så förhoppningsvis ordnar det sig :-)
Dock är det mycket känsligt när man öppnar dörren.... har man den öppen i kanske 30sekunder så sjunker ökar tempen några grader....

Det  borde gå betydligt fortare att kyla ner den. Det kan nog vara så att den bristar på gas. Givaren reagerar kvickt men den torde snabbt gå ner i temperatur igen när du stängt dörren.

låter mindre bra!
Det skulle tydligen kosta ca 2500kr att fylla på gas!!! plus att jag inte kan hitta någon anslutning där man kan koppla in sig.....

Dem brukar snåla med anslutningar, bara att kapa och löda dit en anslutning. 2500kr var det för inlödning också?

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
RichiB
1 september 2013 · 1 866 Inlägg

Nobrando skrev:

RichiB skrev:

Nobrando skrev:

Det  borde gå betydligt fortare att kyla ner den. Det kan nog vara så att den bristar på gas. Givaren reagerar kvickt men den torde snabbt gå ner i temperatur igen när du stängt dörren.

låter mindre bra!
Det skulle tydligen kosta ca 2500kr att fylla på gas!!! plus att jag inte kan hitta någon anslutning där man kan koppla in sig.....

Dem brukar snåla med anslutningar, bara att kapa och löda dit en anslutning. 2500kr var det för inlödning också?

yes det var det :-)
Dock är jag nere på 8,5 grader nu plus att jag igår eftermiddag tryckte in 2 flak fesljummna pepsi i kylen o då gick tempen upp till runt 11 grader

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang