4688
Sök

Mobil val!

Trucker
166 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Hej! Har fått en förfrågan att förlänga mitt abonnemang, om jag gjorde detta skulle jag ävan få välja en ny mobil. Är intresserad av 2 stycken av dom man kunde välja mellan det är Sony Ericsson K610i och K750i.

Undrar vilken man ska välja, är inte så insatt nämligen.
Vet ju lite, å så men som det ser ut nu så är det k610i jag siktar på, men kom gärna med mot/för argument..

1 161 Inlägg
6 november 2006
har du några krav på kameran så ska du ta K750i den har ju 2mpixel o K610i har 1,3mpixel..
sen ä de väl inte så stor skillnad mer än att K610i ä en 3G telefon så du kan prata video samtal..

Trucker
166 Inlägg
6 november 2006
Trådstartare
Jasså! Jag trodde att K610i också hade 2mpx kamera.. ? Trodde tillochmed att den hade digital zoom, då vra det väl Telenor gubben som drog en vals :S

470 Inlägg
6 november 2006
Köp en sony ericsson p990i den är iallafall jag jävligt nöjd med....

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

3 627 Inlägg
6 november 2006
K750i utan problem, totalt onödigt mä en videosamtals kamera.. en mkt bättre mobil överlag!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

SSS -12
3 217 Inlägg
6 november 2006
Minns vad ni vill för här kommer fakta... K610i har 2 mpix kamera, fast utan lampa... En klar besvikelse om ljuset sviker! Men telefonen är hur bra som helst i övriga funktioner, den är direkt i menyerna och har ett sjukt snabbt modem för 3-surf iallafall... Sen är den riktigt snygg också, kan inte svara för kvaliteten på främre/videosamtalskameran... Utbytbart minneskort upp till 1 gb hitintills! Sen är den relativt billig i jämförelse med vad man får! Du får mycket för pengarna... Högtalaren håller en god kvalitet den med!

Rent generellt så är telefonen riktigt bra, har haft min i 2 månader nu och är nöjd...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 november 2006
K750i skulle jag nog satsa på.

9 108 Inlägg
7 november 2006
Av dom två hade jag nog valt k750i (som jag också äger själv) men hellre en w800i som är walkmanversionen av samma telefon.. Snyggare och med mycket bättre hörlurar och 512mb minne..

Jag har istället fått köpa minne (1gb ca 600 spänn) och hörlurar (w800i-lurar kostar 400 spänn) till min, det kostar att vara först smile Skulle hellre väntat tills w800i kom ut..

Nu är det snart dags för ny hur som helst. Har haft den över ett år.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
7 november 2006
Måste bara påpeka att man kan flasha en K750 till en W800 då dom har EXAKT samma hårdvara under skalet. Man får då helt plötsligt samma funktioner och allt som en W800.

Här är guiden:
http://smutt.org/upload/convert.txt

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
7 november 2006
En val kan nog aldrig vara särskilt mobil.

Så det blir nog valfrihet för din del. (ha-ha)

Smålänning
7 887 Inlägg
7 november 2006
jag skulle nog välja en K750i. om man inte behöver videosamtalsfunktionen. den har lampa till kameran och tar mycket fina bilder. Själv har jag en K700i och jag dreglar i alla fall mest åt K800.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Trucker
166 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Okej, Kör nog på k610i, den röda verkar riktigt rockig big_smile ..

Aja tack för alla svar.. Hjälpte lite iaf. big_smile

SSS -12
3 217 Inlägg
7 november 2006
Jompa_ skrev:
Okej, Kör nog på k610i, den röda verkar riktigt rockig big_smile ..

Aja tack för alla svar.. Hjälpte lite iaf. big_smile

Aaah! Då har vi samma mobil då big_smile

Den är riktigt snygg, och väldigt tjejig big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

3 627 Inlägg
7 november 2006
Vänta lite här nu.. K610 finns väl ändå inte som röd? Är inte de en silvrig 3mobil? den börjar la bli gammal? Uppdatering på K608 om jag inte vill minnas fel?

K750 är i vilket fall helt suverän, farsan har haft sin i snart ett år och inte haft några problem alls, och då snackar han ungefär 5timmar i tele varje dag!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Trucker
166 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Tji fick jag, k610i fanns inte nu när dom ringde, så det fick bli en k750i..
(orkar ju inte vänta) smile

Sök