9817
Sök

Ratsit anger fordonsinnehav numera

Handledare
1 481 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Nu kan man se vilka fordon en person innehar om man söker på ratsit. Enkelt för tjuvar att sitta hemma och lägga upp stöldturnen.....yikes

939 Inlägg
8 september 2013
Ja det här e ju STRÅLANDE!!!!   man får ju adress å allt bara att åka å plocka......

Undra vilket jävla pucko som kom på den här iden...

1 231 Inlägg
8 september 2013
saab_sonett skrev:
Nu kan man se vilka fordon en person innehar om man söker på ratsit. Enkelt för tjuvar att sitta hemma och lägga upp stöldturnen.....yikes

fast det står ju inte direkt vad för bil.. jag menar en bmw från 07 tex kan ju vara många olika wink

pim_pim
8 september 2013
Dock bara Fabrikat och årsmodell ?

För det står väl tex inte Audi "RS4" - 2008 ?

1 231 Inlägg
8 september 2013
pim_pim skrev:

nää det gör de inte! smile

939 Inlägg
8 september 2013
Zzoink skrev:
pim_pim skrev:

Tur det!

haha men vänta bara om några veckor så kommer väll samma idiot på att uppdaterar så man kan se vad det är för modell å allt..

Handledare
1 481 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
pim_pim skrev:

Står det Porsche 2013 så är det väl nog mycket.

1 231 Inlägg
8 september 2013
Nightmare89 skrev:
Zzoink skrev:
pim_pim skrev:

Tur det!

haha men vänta bara om några veckor så kommer väll samma idiot på att uppdaterar så man kan se vad det är för modell å allt..

tror inte dom får det! smile btw nightmare89.. ditt regnummer syns klart och tydligt på din profilbild wink tänkte bara upplysa dig om det smile

JFfoto
8 september 2013
Så farligt var det ju inte, är ju bara att gå in här på garaget och kolla ett regnummer isåfall.. :S det är ju värre isåfall, där ser man ju bara "volvo" och "årsmodell -98" ..

Är väl mer oroande att man kan se hur mycket folk tjänar, hela personnumret och mycket mer.

1 231 Inlägg
8 september 2013
saab_sonett skrev:
pim_pim skrev:

saken är ju den att det bor 9.000.000 människor i sverige, för att jag ska kunna hitta bilarna på ratsit måste jag söka på namn på personerna.. hur stor är chansen att ronny höglund har just en porsche? dom lär få söka igenom en jäääävla massa personer innan dom hittar en "lyxbil" om det är de dom är ute efter wink vore enklare om man kunde söka på porsche och få upp alla med en porsche! smile

939 Inlägg
8 september 2013
Zzoink skrev:
Nightmare89 skrev:
Zzoink skrev:

Tur det!

tror inte dom får det! smile btw nightmare89.. ditt regnummer syns klart och tydligt på din profilbild wink tänkte bara upplysa dig om det smile

hehe jo sant men vem vill ha en gammal volvo haha  ^__^
Sen om någon mot förmodan skulle vilja ha den så hittar de ju ändå mitt regnummer på träffarna jag rullar till....

Handledare
1 481 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Zzoink skrev:
saab_sonett skrev:
pim_pim skrev:

saken är ju den att det bor 9.000.000 människor i sverige, för att jag ska kunna hitta bilarna på ratsit måste jag söka på namn på personerna.. hur stor är chansen att ronny höglund har just en porsche? dom lär få söka igenom en jäääävla massa personer innan dom hittar en "lyxbil" om det är de dom är ute efter wink vore enklare om man kunde söka på porsche och få upp alla med en porsche! smile

Man kan ju söka på valfri gatuadress i Djursholm t.ex...

JFfoto
8 september 2013
Garaget är nog den perfekta platsen för tjuvar, bara kolla in projekttrådarna med mycket bilder i garagen, vad som är i bilarna, hur allt är gjort med mera, om det är en speciell bil och dom orkar lägga ner tid på det. smile

1 231 Inlägg
8 september 2013
saab_sonett skrev:
Zzoink skrev:
saab_sonett skrev:

ah nu vet inte jag vart djursholm ligger eller nåt men med den meningen får jag det som att det är nåt "finare" ställe.. och om dom vet att det är ett fint ställe räcker det nog med att ta sin bil och åka ett varv för att hitta dom bilarna wink jag är helt emot din argument för dom vet preeecis vart dom ska kolla! det är inga 18 åriga pojksträck det där med att sno lyxbilar.. dom som hålls med det har folk som har koll på områdena, dom sitter inte framför en dator och kollar precis.. jag tror att vissa försäljare av såna här bilar har ett finger i spelet.. du köper en porsche gt3, dom tjallar till nån vem du var (allt står i papprena) dom snattar bilen och skickar i container till nåt land, säljaren får extra cash wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 september 2013
Jag tvivlar på att någon bov kommer använda sig av Ratsit för att hitta en bil att stjäla det är mycket smidigare att begära ut uppgifterna som är offentliga på annat håll. BMW X5 är till exempel populär att stjäla, begär ut uppgifterna på alla X5 registrerade i Sverige och få en diger lista med information. Använd andra offentliga tjänster för att ta reda på t.ex exakt vilken utrustning de har och var de sannolikt står sedan kan boven göra en lista på vilka bilar han vill ha och det är fritt fram.

De senaste månaderna har det stulits tjugofem stycken X5/X6 som lite kuriosa, buset tar uppenbarligen inte semester?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Handledare
1 481 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Zzoink skrev:
saab_sonett skrev:
Zzoink skrev:

ah nu vet inte jag vart djursholm ligger eller nåt men med den meningen får jag det som att det är nåt "finare" ställe.. och om dom vet att det är ett fint ställe räcker det nog med att ta sin bil och åka ett varv för att hitta dom bilarna wink jag är helt emot din argument för dom vet preeecis vart dom ska kolla! det är inga 18 åriga pojksträck det där med att sno lyxbilar.. dom som hålls med det har folk som har koll på områdena, dom sitter inte framför en dator och kollar precis.. jag tror att vissa försäljare av såna här bilar har ett finger i spelet.. du köper en porsche gt3, dom tjallar till nån vem du var (allt står i papprena) dom snattar bilen och skickar i container till nåt land, säljaren får extra cash wink

Bilarna står nog vanligtvis i garage och inte synligt.
Det anges ju också innehav av MC. KTM 690 och liknande hojar har en ganska stor dragningskraft på vissa tonårsgäng från  sk "problemområden".

199 Inlägg
8 september 2013
Kan informera om att den tjänsten inte fungerar. Trots att jag har fordon i mitt namn och på min adress står det att jag har noll fordon när man söker. Icke mig emot, visserligen, men ändå.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

Handledare
1 481 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
SEpaket skrev:
Kan informera om att den tjänsten inte fungerar. Trots att jag har fordon i mitt namn och på min adress står det att jag har noll fordon när man söker. Icke mig emot, visserligen, men ändå.

På mig så kommer alla fordon upp.

199 Inlägg
8 september 2013
saab_sonett skrev:
SEpaket skrev:

Ja, det är lite lustigt, jag har sökt på en del släkt och vänner. Vissa har alla fordon på sig, vissa har bara en del av sitt innehav och vissa har liksom mig ingenting. Och då vet jag att dessa personer äger sina fordon privat. Så det verkar finnas en viss felmarginal.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

* Voff voff *
11 314 Inlägg
9 september 2013
SEpaket skrev:
saab_sonett skrev:
SEpaket skrev:

Ja, det är lite lustigt, jag har sökt på en del släkt och vänner. Vissa har alla fordon på sig, vissa har bara en del av sitt innehav och vissa har liksom mig ingenting. Och då vet jag att dessa personer äger sina fordon privat. Så det verkar finnas en viss felmarginal.

Har oxå testat lite och kan konstatera samma sak. Vissa visas alla på andra inte.

Söker man på mig så visas alla fordon på adressen, dvs inte specifikt på en person. I mitt fall visas både mina fordon och min frus bil.

Precis som skrivits tidigare så tror jag inte att det här utgör nå´n direkt ökad risk för bilstölder/bilinbrott eftersom det ger så lite och så diffus info.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök