9822
Sök

Ratsit anger fordonsinnehav numera

2 452 Inlägg
9 september 2013
men om det har stulits så många bmw dom nya o man får ut uppgifterna kan man inte se vem som begärt ut alla uppgifter för det måste väl kosta pengar o få dom uppgifterna med...
borde ju vara en klocka för snuten då att den personen begärt ut 30 tal uppgifter o just dom har blivit stulna..

döden kommer tillbaka

Fri fart för ett fritt folk!
15 241 Inlägg
9 september 2013
men om tex en person tar regget på en bil kollar upp den så får man för och efternamn och ort.

råkar då personen heta Maria Larssson eller johan karlsson eller något annat icke ovanligt namn så hjälper det faktist till att se vilka bilar dom har registereade på sig.

fast det finns lättare sätt att få fram adressen på men iallfall

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
11 314 Inlägg
9 september 2013
Growe skrev:
men om tex en person tar regget på en bil kollar upp den så får man för och efternamn och ort.

råkar då personen heta Maria Larssson eller johan karlsson eller något annat icke ovanligt namn så hjälper det faktist till att se vilka bilar dom har registereade på sig.

fast det finns lättare sätt att få fram adressen på men iallfall

Tar du ut ett faxutdrag från Transportstyrelsen så står ju hela adressen med... Alltså, Ratsits nya funktion gör varken från eller till.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (9 september 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
9 september 2013
Det verkar fungera sådär.... Jag äger 4st bilar står det, i verkligheten är det 3? och har ingen Saab som är av årsmodell 2002 som det står?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

* Voff voff *
11 314 Inlägg
9 september 2013
kwansa skrev:
Det verkar fungera sådär.... Jag äger 4st bilar står det, i verkligheten är det 3? och har ingen Saab som är av årsmodell 2002 som det står?

Räcker med att en granne på samma adress äger den bilen så kommer den med. Kika så ser du att det inte står att det är dina fordon utan fordon "på adressen".

I mitt fall står som sagt fruns bil med fast den ägs av henne.

//Brådhis

2 751 Inlägg
9 september 2013
Brådhis skrev:
kwansa skrev:

Räcker med att en granne på samma adress äger den bilen så kommer den med. Kika så ser du att det inte står att det är dina fordon utan fordon "på adressen".

//Brådhis

Bor din granne på samma adress som du big_smile

Who Djaa bless no man curse

* Voff voff *
11 314 Inlägg
9 september 2013
DasAuto skrev:
Brådhis skrev:
kwansa skrev:

//Brådhis

Nej, men min fru gör det.

Hade jag däremot bott i ett höghus hade jag haft MÅNGA grannar på samma adress...

//Brådhis

2 751 Inlägg
9 september 2013
Brådhis skrev:
DasAuto skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Hade jag däremot bott i ett höghus hade jag haft MÅNGA grannar på samma adress...

//Brådhis

Står ju till och med lgh nummer på folk som bor i lägenheter.

Who Djaa bless no man curse

* Voff voff *
11 314 Inlägg
9 september 2013
DasAuto skrev:
Brådhis skrev:
DasAuto skrev:

//Brådhis

Det har du för all del rätt i, men när lägenhetsnummer saknas så klumpas nog troligen fordonen ihop. Iaf med tanke på att dom gör det på mig och min fru.

//Brådhis

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
9 september 2013
Brådhis skrev:
kwansa skrev:

//Brådhis

Såfall stämmer det, tjejen äger ju en Saab 2002 big_smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Olika
907 Inlägg
9 september 2013
Brådhis skrev:
DasAuto skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Det har du för all del rätt i, men när lägenhetsnummer saknas så klumpas nog troligen fordonen ihop. Iaf med tanke på att dom gör det på mig och min fru.

//Brådhis

Lägenhetsnummer ska inte saknas någonstans idag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4genhetsregistret

Mvh
Fredrik

* Voff voff *
11 314 Inlägg
9 september 2013
fredriq skrev:
Brådhis skrev:
DasAuto skrev:

//Brådhis

Lägenhetsnummer ska inte saknas någonstans idag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4genhetsregistret

Så är det nog, men om en person hyr ut ett rum i en villa och personen som hyr är skriven där kommer numret att saknas. Ett särfall för all del, men iaf...

Nu fick ju det sin förklaring i det här fallet eftersom hans tjej ägde den "extra" bilen.

//Brådhis

EDIT: Såg nu i länken att även så´na uthyrningar ska ge ett lägenhetsnummer. Men då är helt enkelt förklaringen att när det är fler bilar än personen äger så handlar det om närstående som äger bilen.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 september 2013
turbodeath skrev:
men om det har stulits så många bmw dom nya o man får ut uppgifterna kan man inte se vem som begärt ut alla uppgifter för det måste väl kosta pengar o få dom uppgifterna med...
borde ju vara en klocka för snuten då att den personen begärt ut 30 tal uppgifter o just dom har blivit stulna..

Jag vet inte hur biltjuvarna går tillväga utan att gå via Transportstyrelsen var bara ett exempel på en betydligt mer informationsrik väg än Ratsit, och problemet är att det är fullt lagligt att begära ut uppgifterna så polisen kan inget göra ens om du begärt ut uppgifter om varenda stulen bil det senaste året.

Så länge de inte kan koppla dig samman med stölderna i sig förstås, men tänk dig att du har en målvakt som begär ut uppgifterna och vidarebefordrar dessa för en liten slant? Målvakten begår inget brott och tjuven som ofta kommer från utlandet för att sedan ta med sig bilarna hem är svår för den svenska polisen att komma åt.

Visst det är inte gratis men att åka runt med egen bil och leta efter potentiella objekt är varken gratis eller riskfritt det heller!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök