A4 1.8T -03 163hk laddtryck?

Grn_e34
9 september 2013 · 220 Inlägg

Har en Audi A4 med 163hk som jag lämnade in och bytte programvara så jag nu får ut 197hk hur mycket vågar jag ställa upp laddtrycket och ändå köra safe? Min gamla Audi gick bättre det var en -95a med chip:/

Volkswagen Beach Buggy "The Red BitchBuggy" (1968)
Tesla Model S "Iceman" (2016)
spokenratt
9 september 2013 · 3 860 Inlägg

Funkar sällan att ställa på laddet på modernare bilar.
Laddet styrs via mjukvaran, pillar du manuellt på laddet kan det då vara så att mjukvaran kommer sänka det igen.
Och kopplar du bort MV (finns väl på dom med?) så är risken att den spikar sönder i stället...

Man ska inte ställa på laddet på nyare bilar...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
mb_pucken
9 september 2013 · 5 088 Inlägg

Ditt ladd bör väl ev höjts med din nya programvara. Som tidigare skrev så brukar det sällan vara att bara skruva på laddtrycket och tro att den ska gå bättre. Om man tex monterar pysventil så finns risken att du kommer att gå spikningar då inte styrboxen kan sänka laddet med rasrisk som följd. Om du ska höja laddet bör bilen mappas för ditt nya laddtryck.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Grn_e34
9 september 2013 · 220 Inlägg

mb_pucken skrev:
Ditt ladd bör väl ev höjts med din nya programvara. Som tidigare skrev så brukar det sällan vara att bara skruva på laddtrycket och tro att den ska gå bättre. Om man tex monterar pysventil så finns risken att du kommer att gå spikningar då inte styrboxen kan sänka laddet med rasrisk som följd. Om du ska höja laddet bör bilen mappas för ditt nya laddtryck.

Måste alltså ha steg 2R för att få ca 210hk det går på 20 000:-

Tesla Model S "Iceman" (2016)
Volkswagen Beach Buggy "The Red BitchBuggy" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang