Har fortsatt att polera och måla framvagnsdelarna som är kvar. Bromsskivorna har jag svarvat av lite för att få bort rostporerna/groparna som bildats under bromsklossarna när bilen stått still så länge. Kommer i morgon att börja sätta ihop framvagnen. fint blir det!
Då har man äntligen börjat röja upp lite i garaget och flyttat ut grabbens mopeder och alla delarna som ligger utspridda över hela golvet. Helt plötsligt så kom det fram en Amazon. Nu känns det bättre att fortsätta med renoveringen.
Dagens jobb med bilen har mest handlat om fortsatt skrapande, grundmålning och en hel del kaffe drickande. Ser fram emot att få tillbringa helgen i garaget och börja med svetsarbetet av skärminfästningen.
när man står i garaget och sprutlakerar sista bitarna på framvagnen när det plötsligt blir kolsvart i hela garaget. Känner plötsligt en bränd lukt och konstaterar att det är kompressorn som gett upp. Men vad fan.... Nu är det tur att jag har en till fast en mindre en utan tryckregulator. Nä nu går jag in och tar mig en öl istället och fortsätter imorgon bitti.
Idag fick jag hjälp av lillgrabben med att skrapa bort underredsmassan på andra sidan, några fika pauser han vi oxå med. Äntligen är alla delarna lackerade till framvagnen så nu är den snart helt klar. Skönt!