Larmet går och det går inte att starta bilen

WRXSTI-Marcus
15 september 2013 · 170 Inlägg

Hej har haft bilen ståndes ett tag och nu när jag skulle starta den så går larmet på och det går inte starta bilen. Vet inte vad det kan vara för när man tar bort minus polen sen vrider nycken på start läge sen på med minus igen så hoppar den igång men den larmar fortfarande, någon som har någon ide på vad det kan vara som har hänt?

WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Nej fick bara en nyckel när jag köpte den

pim_pim
16 september 2013 ·

Är väl startspärren som är i.

WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Tips på hur jag får bort den?

pim_pim
16 september 2013 ·

Jag fick bygla om ett relä till larmet på min bil, då försvann startspärren o larmet. Dey var dock en 93a så det kanske blir svårare på din bil.

Annars så får du väl höra med nån Audi verkstad.

NoCooL
16 september 2013 · 215 Inlägg

har för mej att de ska räcka med o låsa o låsa upp förardörren så ska larmet sluta. kan vara kontakten i dörren som är sliten så prova en annan dörr. eller skuffen den brukar allti fungera.

WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Nycken funkar bara i förar dörren...

NoCooL
16 september 2013 · 215 Inlägg

Då är de jobbigt. min audi har larm den med. Men de stängs av och på när jag låser / låser upp dörren. Antar att det sitter någon magnet kontakt där. prova o byt den ?

WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Okej tycker det är mycket märkligt att det bara kunat hända bara så där funka bra för bara någon vecka sedan

NSS207
16 september 2013 · 514 Inlägg

Min 850 gick larmet igång på också, testa dra ut centrallås säkringen, när jag gjorde det startade bilen, men såfort jag satte i den igen så larmade den

§9 Annonsering gäller även signaturen!
pim_pim
16 september 2013 ·

Larm är lite speciella..
Mitt gick också bara igång när jag var nere vid affären o skulle gå ut.
Hade fungerat perfekt i flera månader innan..

it_mutt Avstängd
16 september 2013 · 10 388 Inlägg

Underlättar om man vet vilket larm det är smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Vad menar du gins det olika?

it_mutt Avstängd
16 september 2013 · 10 388 Inlägg

macke-92 skrev:
Vad menar du gins det olika?

Det gör det absolut.

Inom VAG har du; originalmonterat, CG och senare DEFA som alla går att få "från säljaren"

Att larmet ska avlarma för att du låser upp med nyckel har jag aldrig varit med om. Känns dessutom som om det motverkar funktionen lite (om du då dyrkar upp låset (vilket kanske iofs inte "vem som helst gör, men iaf) så skulle bilen då inte larma)

Det är inte heller helt ovanligt att larm ställer sig i "armed" läge när du bryter strömmen, helt enkelt som ett sabotageskydd.

Annars skulle ev. tjuv kunna dra rutan, öppna huven, av med batteripolen medan larmet går i några sekunder och sen bara sätta tillbaka batteripolen och larmet skulle vara deaktiverat

Är det bilen på din sida så har du, ANTAGLIGEN ett 950/S/VAG-larm och är så fallet har det säkerligen kopplats in så att du fått dubbla immo. Du har ju en i bilen redan, och sen då även larmets, därav att den inte går att starta när larmet gått.

Fördelen är, om det nu är ett sådant larm du har, att det inte är svårt att få tag i vare sig en larmdosa, eller att plocka bort

Senast redigerat av it_mutt (16 september 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Okej tackar jo det är bilen på min sida det gäller.  Men om nu vill koppla bort det hur tusan gör man det?

it_mutt Avstängd
16 september 2013 · 10 388 Inlägg

macke-92 skrev:
Okej tackar jo det är bilen på min sida det gäller.  Men om nu vill koppla bort det hur tusan gör man det?

Spontant;

Bort med larmenheten, bygla kablarna till tändningslåset, centrallåset osv (som har gått till larmet). Exakt vilka kablar det vågar jag inte säga utan att veta vilket larm det är

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
WRXSTI-Marcus
16 september 2013 · 170 Inlägg

Okej tackar ska se vad jag får fram så får vi se om jag fixar det eller om det kommer mera fråger här. Jo det är iallafall fal ett  Carguard larm det vet jag för har deras logga på ena fönstret

theneongod
22 oktober 2018 · 2 Inlägg

snälla hjälp mig,mitt larm går när jag sätter nyckeln i och vrider på tändningen, tar bort minuspolen så slutar det,sen samma visa igen har nyckel med knapp men vet ej hur batteriet är.nyss köpt bilen audi ag 1995.kan ta bild om det hjälper,vill bara ha bort skiten

it_mutt Avstängd
22 oktober 2018 · 10 388 Inlägg

theneongod skrev:
snälla hjälp mig,mitt larm går när jag sätter nyckeln i och vrider på tändningen, tar bort minuspolen så slutar det,sen samma visa igen har nyckel med knapp men vet ej hur batteriet är.nyss köpt bilen audi ag 1995.kan ta bild om det hjälper,vill bara ha bort skiten

Har du en knapp på nyckeln till en A4 från 1995, så är den knappen inte till larmet utan till en liten lampa i nyckeln som är tänkt att underlätta när du ska låsa upp dörren/bilen.

Larmen "på den tiden" på Audi hade en separat larmdosa

Som denna (eller någon liknande variant beroende på larmenhet);

https://www.backesljud.se/images/normal/cargard-fjarrkontroll.jpg

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
theneongod
24 oktober 2018 · 2 Inlägg

vad ska jag göra då? det är en audi a6 2.0 avant 1995. skickar bilder på skiten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/231/230052/230052-481fe51a9777ea4c8b035a25f0532282.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/231/230052/230052-e6c5ee80de51624a1d8817d2689f0244.jpg
mvh/stefan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang