2261
Sök

Köptips Nissan 200sx s13?

8 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Tja! jag har alltid tyckt Nissan 200sx s13 är en häftig och som det verkar rolig bil och skulle vilja veta bra respektive dåliga saker med modellen. Är väldigt sugen på att köpa en men då vill jag veta vad jag ger mig in på vad det gäller bilen i allmänhet.

Tacksam för svar! smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
23 september 2013
Rost rost och åter rost
Klåfingriga ägare (alltför ofta bland 200SX:or)
Slitna motorer (bilar som uppmuntrar till bus används oftast till bus)
Överprisade exemplar
Senast redigerat av Slash (23 september 2013)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Värmlänning!
59 Inlägg
12 oktober 2013
Leta efter ett orginalex. Ett plus är om det finns oljekylare monterat. oljeretur-slangen från turbon bör vara utbytt mot en stålomspunnen om den är äldre än 91, annars finns risken att den är täppt och turbon haverar. kolla efter rost, spec under vingen och trösklarna mot bakhjulen.

I övrigt är det en rolig bil att köra. Det är en go känsla man får när man sitter bakom ratten även om det bara är rakt fram på motorvägen i 110 km/h.

Sök