Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!
  • 86 Följare
  • 180 355 Visningar
  • Projektet avslutat 4 maj 2014
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 september 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:
Snett på bakrutan i följd så blir det snyggt och stilrent

Ja det får nog bli nå sånt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 september 2013 · 3 519 Inlägg

Har bestämt mig nu vad det kommer att bli för fälgar. Och det blir inga XXR fälgar.
Kommer däremot vänta till ett senare skede med att berätta vilka fälgar det blir.. Men allt annat som kommer göras med bilen framöver är ingen hemlighet. Är bara det att fälgarna gör ju som sagt bilen wink

Updates kommer imorgon efter jag pysslat lite

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 september 2013 · 3 519 Inlägg

Ang kylarfläktsystemet så har nog vi nog kommit underfund med det hela. Själva fläkten som satt till kylaren var inte original, så det är bytt till en original nu, skarven till kontakten är borttagen som ni ser på bilden nedan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-79da7046b17195ed4419d7223b9fa40d.jpg

Sen har en polare märkt upp åt mig vilka kablar som kan sättas ihop med varandra när allt funkar som det ska, så jag slipper alla andra kablar som gör att det ser så rörigt ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-810eac2a64acae117bba5977667c1ef3.jpg

Dock så går fläkten fortfarande direkt när jag startar bilen. Givare till kylarfläkten ska bytas nästa vecka, då det var slut på givare dit jag var och beställde. Så förhoppningsvis så är det givaren som strular, och att allt fungerar som det ska när jag bytt givare samt satt ihop kablarna där dom ska sitta.

Sen så la mitt helljus av igår. Tattaren innan mig fick en 2a på besiktningen för strömställaren till helljusen. Så istället för att byta strömställare så satte han dit en vip-strömbrytare till helljuset. Men även det la av igår.
Märkte då att han kopplat ihop två ljusrelän med varandra. Bild nedan

(Den brunvita kabeln som är skalad gick till vip-strömbrytaren från det silvriga relät)
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-5e87cc7abcbb23f4eed8fec8f22df74b.jpg

Det svarta relät är eftermonterat, men fattar inte hur och varför. Två av dom grå kablarna från den svarta relät går till jord, två av kablarna är sammankopplade, ena ihop där med jord. Och den sista går till det silvriga relät, som jag antar då är ström? Det klickar som fan när man försöker blinka med helljusspaken. Dock testade jag att byta relä mot ett nytt, men det klickade lika mycket för det. Det silvriga relät har jag googlat fram att det är till lyset. Men om jag tar kablarna från vip-strömbrytaren och sätter ihop med varandra, så klickar det till i det silvriga relät. Men något helljus får jag inte hmm
Om det inte är spaken, vilket jag ska testa, och om det inte är ljusströmställaren, vilket jag också ska testa, då kommer jag sätta dit tillfälliga extraljus och köra med dom som helljus.

Har nämligen ingenstans att vara och skruva, och kallt börjar det bli med. Så det får duga så länge, så fixar jag helljuset i vår när det börjar bli varmare ute.

Någon som har något bra tips med detta?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
pellepervert
28 september 2013 · 490 Inlägg

Låter som det är en gubbe som haft bilen. Dom är alltid självutnämnda bil mekaniker men kan inte så mycket igentligen.
Jag skulle riva bort allt som inte är original och börja om från början.  Brukar bli bättre och snyggare.

kul projekt btw ska följas

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Volkswagen typ 1 "bubbel" (1961)
Volvo 240 "den gröne" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 september 2013 · 3 519 Inlägg

pellepervert skrev:
Låter som det är en gubbe som haft bilen. Dom är alltid självutnämnda bil mekaniker men kan inte så mycket igentligen.
Jag skulle riva bort allt som inte är original och börja om från början.  Brukar bli bättre och snyggare.

kul projekt btw ska följas

Det var en utländsk gubbe som hade bilen innan mig, och fixade lyset på detta sätt då han fick en tvåa på besiktningen. Men lär fixa ett nytt relä, det silvriga. Det är iaf ett original relä för lyset. Oså byta strömställaren vid ratten, och ljusspaken.

Men vet du eller någon varför han kan ha kopplat ihop ett till relä med det silvriga originalet? Eftersom det bara varit en vip-strömbrytare till det relät med helljuset..

Tack för premen smile

Senast redigerat av Mr_M_ (28 september 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 september 2013 · 3 519 Inlägg

Funderar på om jag ska plocka bort listerna på dörrarna och framskärmarna.. Sitter ju bara en fram ändå. Vad tror ni om det? Kan bli mkt cleanare utan.

Hade tänkt att jag skulle åka och köpa nytt batteri imorgon och byta kylarfläktsgivare. Men ska nu på arbetsintervju så det får vänta till senare i veckan.

Hoppas innerligt jag får jobbet, för då kan jag verkligen börja med bilen och skaffa grejer titt som tätt varje månad big_smile Jag hoppas flera kan hålla tummarna åt mig vid 1 tiden imorgon. Så Ska jag allt se till att bilen blir klar i tid nästa år cool

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Benzin-rider
29 september 2013 · 600 Inlägg

jo de skulle nog bli rätt nice men då läru spackla igen låsthål å så då smile håller tummarna imorn! big_smile

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 september 2013 · 3 519 Inlägg

Benzin-rider skrev:
jo de skulle nog bli rätt nice men då läru spackla igen låsthål å så då smile håller tummarna imorn! big_smile

Listerna sitter väl bara limmade?
Men du tänkt på hålet vid bakskärmen? Tänkte nästan ha kvar dom listerna där, men givetvis ska rosten fixas ändå smile
Tack big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Benzin-rider
29 september 2013 · 600 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Benzin-rider skrev:
jo de skulle nog bli rätt nice men då läru spackla igen låsthål å så då smile håller tummarna imorn! big_smile

Listerna sitter väl bara limmade?
Men du tänkt på hålet vid bakskärmen? Tänkte nästan ha kvar dom listerna där, men givetvis ska rosten fixas ändå smile
Tack big_smile

de gjorde dom inte på min, ja tänkte på alla lister å plastskärmkanter

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 september 2013 · 3 519 Inlägg

Benzin-rider skrev:

Mr_M_ skrev:

Benzin-rider skrev:
jo de skulle nog bli rätt nice men då läru spackla igen låsthål å så då smile håller tummarna imorn! big_smile

Listerna sitter väl bara limmade?
Men du tänkt på hålet vid bakskärmen? Tänkte nästan ha kvar dom listerna där, men givetvis ska rosten fixas ändå smile
Tack big_smile

de gjorde dom inte på min, ja tänkte på alla lister å plastskärmkanter

Läste på ett forum att dom var det. Samt att den som satt på framskärmen var limmad.
Plastskärmkanter har jag inga smile Enda listerna som finns är midjelisterna som går från bakskärmarna till framskärmarna smile Men ska kolla upp det där med limmningen

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Benzin-rider
29 september 2013 · 600 Inlägg

okee smile haha nä de kanske du int hade nä x)

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
4 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Var och bytte givare igår till kylarfläkten, men självklart så skar själva fläkten på vägen dit jag skruvar istället. Så jag var tvungen att byta tillbaka till den gamla fläkten igen. Och eftersom den fläkt som sitter på nu inte har någon signalkabel så kan jag inte koppla den på givaren, utan det är åter igen kopplat på lyset hmm Så nu är jag på jakt efter en fläkt, men givaren är bytt, även så ett nytt batteri smile Alltid något iaf..

Har tyvärr inga bilder denna gång.. Tar bilder när jag byter fläkt och försöker få igång mitt helljus

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
4 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Har nu kanske fått tag på en fläkt på en bilskrot. Men eftersom den skroten ligger åt mina föräldrars håll där jag skruvar så kommer jag inte åka och köpa fläkten förens på torsdag nästa vecka. Numret på kontakten stämde inte överens med skrotens, men det var 3-stift som jag behöver, så det är bara att hoppas att det stämmer nu. Återkommer med den saken smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Någon som vet någon vettig sida där man kan se hur 17" ser ut på golf 2?
Vet att det är lite stor storlek, men vill ändå se

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Sådär då..
Ny/bättre beg kylarfläkt på plats, fixade allt trassel med alla kablar, oså tog jag bort två slangar/rör till ac:n.
Betalt en kille för grejer till golfen ang mitt helljus problem.
Får då hem nästa vecka: Lysrelä, ljusspak, ljus strömställare och kabelhärva mellan relä och lysknappen smile Mitt är ju helt sabbat med massa relän som inte ska vara där oså. Fattar nada ang mitt lys "system".

Nytt batteri som jag sa sist också, och en ful bild på det tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f8b3248e7e970837890951f4a88268e4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d87d426a168e76cee4315fe9a6a21f03.jpg

Syns inte så stor skillnad här, men två slangar/rör till ac:n är borta.. Ska försöka ta bort dom andra också inom sin tid. De jag tog bort låg bara och skulle egentlligen vara monterade till ac kylaren.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-163bde278d18fcf24b72601591a9122a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9c70c767829d5bf295712b3c391cba89.jpg

Skulle egentligen behöva ta bort hela ac kompressorn och fixa en ny generator så jag kan få det att se ut som en golf 2 utan ac. Det är nog dock en lite senare fråga.

Först fixa helljuset, det är prio 1 smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Vet fasen inte vart jag ska börja med denna dag hmm
Skulle till mina föräldrar och skruva för att fixa mitt helljus då jag hämtade ut ett paket på posten med grejer som jag behövde för att fixa det. halvvägs till mina föräldrar så började bilen gå på 3 burkar. Tog mig iaf till mina föräldrar, fast bilen var helt orklös. Kollade fördelarlocket och såg att det var helt sopslut. Glömde ta bild men ordnar det imorgon! Även rotorn fanns det sprickor i och den var halvt bränd. Ett helt under att ens bilen fungerat tills nu. Drog iväg med mors bil för att kolla på skroten om dom hade något låg, men icke. Så jag ringde till Meca i köping som får hem imorgon bitti, så jag åker dit då och köper ett.

Men jag kollade även på helljuset, och rev ner allt. Fick med kabelhärvan mellan ljusknappen och säkringsboxen, jävlades med det säkert 1 timme i spöregn ute, skit kul.. Efter att jag fick bort den gamla krånglade jag dit den nya, som visade sig att det var fel. Två färre kablar än den som satt. Testade lyset ändå, men fanns bara parkering. Sen finns det massor av kablar som jag inte vet vart dom går bara för att förra ägaren trasslat till det med vipp strömbrytare som förut var till helljuset och annat som jag inte vet vart dom går. Och därav blev det även kabelbrand som jag jag fick slita bort med händerna och brände fingrarna samtidigt, yeeey. Krånglade tillbaka den gamla kabelhärvan som satt och då funkade lyset.

Enligt Tommy som jag fått grejerna av så sitter det inga lysrelän som jag visat bild på. Så jag fattar inte längre hur jag ska koppla. Då en grå kabel från helljusspaken går ner till det silvriga relät. Sen är det vidare kopplat till det svarta relät som det fortfarande knäpper i om jag försöker blinka med helljusspaken??

Skulle behöva kolla över alla kablar vart allt går, men pallar inte. Det får vänta. jag är ute och skruvar och nu är det höst.. Blir mörkt fort och det regnar typ jämt. Så jag får nog köpa extraljus och koppla dom på vipp så har jag iaf helljus i vinter.

Men när jag skulle åka ifrån mina föräldrar så var även bilen död. Det poffade till i motorrummet så jag antar att det är fördelarlocket nu och/eller rotorn.. Om inte så får jag försöka felsöka det imorgon när dom sakerna är bytta.

Tack så länge

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
freddae
17 oktober 2013 · 15 Inlägg

Prem lagd, lär ju följa lokala projekt!  smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

freddae skrev:
Prem lagd, lär ju följa lokala projekt!  smile

Tack du smile Lokala? Bor du i närheten? tongue

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 oktober 2013 · 3 519 Inlägg

Hämtade nytt fördelarlock idag och rotor. Satte i det i bilen, fick igång bilen men den gick orent som fan. KOllade stiften och dom var ju sopslut dom med, såg även att tändkablarna var illa däran, så jag åkte och köpte nya stift, men kablar hade dom inga. Dom skulle få hem imorgon, men fick tag på en polare som hade kablar nu på kvällen, och bilen gick igång felfritt. Så nu är nästan allt i tändningsväg nytt och bytt. Glad som fan att den fungerar nu.

Fick dock problem igen med helljusspaken igen då blinkersen la av från den spaken jag bytte till igår. Sedan la torkarna av, så var tvungen åter igen byta tillbaka till mina spakar som satt.

Fördelarlocket som satt på... Finner inga ord, jag fattar inte hur det kan ha varit så slut och att ändå bilen fungerade.. Bilder nedan

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-34969bf2d94d87cdd9e7cf70e9246362.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-e9ccf41dac8c211f2b56eadda7f3eb17.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-43c5d624cc5991d5a4dc283e0f5bd3d0.jpg

Nu sitter även vinterdäcken på. Tyckte det var lika bra att byta då jag har 7mil ca där vinterdäcken ligger annars. Eftersom det var snö och halka i morse så kan det bara slå till så står man där.. Men nu är jag förberedd iaf big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-07830d5e36ea241d0e86194adca2068a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-eeb339b3472ac57bfafc823f0d1f9219.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-4c7a6c138a30eff2b99b61d753f879d4.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
freddae
18 oktober 2013 · 15 Inlägg

Ja jag bor på Rabovägen i Kolsva!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang